Ahojte, kupila som dcére (18 mesiacov) topánky, mala ich na nohe asi 3x (aj to v obchode) a po 2 týždňoch som si vsimla, že topánky z vnútra total splesniveli. Ale že komplet. Reklamovala som ich, reklamáciu neuznali, doložili k tomu vyjadrenie výrobcu, ktorý skonštatoval, že on vyrába dobre topánky, oni ich asi dobre skladujú, takze on si mysli, že to nebude výrobná vada. Topánky stali 70€. Neviete mi povedať ako teraz postupovať? Mám topánky prevziať a napísať im, že to neuznávam? Alebo ich tam nechať a napísať? Alebo požiadať SOI o riešenie sporu alebo? Nemáte skúsenosť? Nazlostena som, lebo 18 mesačne dieťa nemá ako zničiť topánky ak ich malo na nohe dokopy 5 hodín… Ďakujem pekne za rady.
Splesniveli? to ale nie je o zničení topánky alebo žeby to bola chyba výroby. Zrejme splesniveli u teba doma, zlým skladovaním a pod. Toto určite nikto nevyreklamuje.
@sashabb nemohli splesnivet zlým skladovaním, veď tak skladujem všetky topánky. Normálne ich mala obula (fakt iba v obchode sme boli, to znamená z autá do obchodu a spat do autá), takto asi 3x. Topánky boli u nás od zakúpenia 2 týždne. To by som ich musela asi mokré dať do mirkotenoveho sacku aby splesniveli na komplet. Klasicky keď ich vyzula, ostali otvorené v botniku (mame otvorený botnik, len poličky)… Ako sama som sa divila čo to je ale fakt toto som ešte nezazila… A kebyze sa neviem starať o topánky tak jej plesniveju všetky 🤷🏽♀️
@zzuunnaa reklamácie sa väčšinou uznávajú na mieste už.. Toto je na dobrej vôli predajcu,či uzná, lebo nie je to poškodenie vplyvom nosenia..Toto uznat nemusia..(mozu)🙂
Ja ako predajca obuvi ti mozem povedat ze plesen nie je vyrobna vada. Plesen sa tvori vlhkostou. Staci aj keby ich malo dieta polhodinu, spotia sa nohy, ty to nevysusis a tadaaa mas ju tam. Reklamovat mozes ak sa topanky rozlepia, tecu-a maju membranu ze je garantovana vodeodolnost, odpadne nejaky komponent (nie mechanickym poskodenim) a veci tomu podobne. Co s tym ma vyrobca? Ano plesnivie obuv vzdy len a len zlym skladovanim.
Vies co robi SOI? Prisla by, skontrolovala ci obchod spravne vyhodnotil reklamaciu, ci ju ma zavidovanu, ci to stohol do 30 dni, ci malo vyjadrenie vsetko co malo mat. To je cele. Soi nemoze nikdy donutit predajcu uznat ti reklamaciu.
@elisaeli nie. Reklamovat topanky mozes ked je na nich vyrobna vada. Tj ze nesplnaju funkciu na ktore su urcene. Za mna je ideal vyberat si topanky z kvalitnech materialov ako napriklad koza, ktora je priedusna. Syntetika+pot vie narobit naozaj zapch kedze sa to nema kde odvetrat. Skus mozno nejake gulicky do toho alebo deocko.
@miriam11 práve že si myslím, že niečo s nimi nebolo ok, možno pri skúšaní v obchode inou osobou sa tam niečo dostalo.. lebo mala mala tie topánky na sebe pár krát a boli ako vždy po vyzuti voľne položené na chodbe. Mali sme aj zimné topánky, kde je logicky nozka viac spotena keďže majú zateplenie atd a tie sú úplne v pohode, rovnako ako x dalších ktoré a a nič im nie je. Topánky boli u nás presne 11 dni kedy som si pleseň vsimla, no vzhľadom na to že bol cely predok topánky z vnútornej strany až čierny tak tá pleseň musela tak byt o dosť dlhšie.. proste neberie mi to hlava, lebo ešte v živote mi topánka nesplesnivela.. nehovoriac o tom, že sú to výrobky pre detičky a či mala nenosila topánku už s tou plesňou :/
Ja som raz reklamovala topánky po cca 15 mesiacoch. Povedali mi, že do 1 roka to musia vziať a dať preskúmať, po roku to môžu odmietnuť reklamovať aj na predajni. Mne to neuznali avšak dali mi asi 5 kontaktov na nejakých odborníkov, ktorým som boty mohla spolu s potvrdením o odmietnutej reklamácii poslať a oni by to zvážili, vraj väčšinou reklamáciu oni uznajú ale stalo to okolo 30e, ak však reklamáciu uznajú tak tých 30e by platil obchodník. Neviem či to tak ešte je, je to už cez 15 rokov. Neviem či to bol nejaký orgán SOI, bolo to dávno ale asi hej