Reklamácia poškodenej zásielky cez Slovenskú poštu

bombulka1987
7. nov 2022

Dobrý večer, chcela by som sa poradiť. Vyzdvihla som si balíček na pošte, jednalo sa o mixér z bazárika, balík bol poslaný ako krehký. Prišiel mi však s prasknutou rúčkou. Vyzerá že inak funguje, ale musím ešte poskúšať detailnejšie funkcie. Dohľadala som, že najneskôr do druhého dňa doniesť balík späť na poštu, spolu s krabicou resp. celým obalom. Mali ste už nejakú skúsenosť ako pošta postupovala pri podobnej reklamácii? Ďakujem.

nelca84
7. nov 2022

@bombulka1987 a to si si nevsimla, ze bol balik poskodeny?

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 nebol

nelca84
7. nov 2022

@bombulka1987 tak potom to nebude poskodenie z prepravy, ale ti asi poskodeny odoslali, nemyslis?

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 keby bol, neprinesiem ho domov, ale hneď to poviem pani na pošte.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 myslíš, že pri každom páde to musí byť nutne na krabici vidieť?

nelca84
7. nov 2022

@bombulka1987 tak neviem si predstavit rozbit mixer a skatula neposkodena

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 Ale inak pýtala som sa na skúsenosti, nie na rozoberanie aký tovar mi bol poslaný. V reklamačnom poriadku píšu aj o situácii, ak nie je vidno poškodenie obalu, takže asi také situácie existujú.

simca06022011
7. nov 2022

No nemyslim, ze poriesite nieco, ale mozete skusit, podla mna to bude odosielatel musiet riesit. Hlavne je, bol balik poisteny?
Nie na krabici to nemusi byt vidiet, ale bude sa to tazko dokazovat teraz. Nebude sa dat dokazat, ci bol dostatocne zabaleny, vystuzeny, vypchaty obsah, proti posunutiu, udretiu pri preprave, ci to odosielajuca tak neposlala atd. Treba vyskusat, ale pripravte as na to, ze to nemusi prejst.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 Zdvihni krabicu do výšky napr. 10-20 cm, pusť dole a uvidíš čo sa stane krabici a čo krehkému obsahu. Ja si to viem živo predstaviť. Raz nám tak prišli poškodené taniere, ale to bolo cez kuriéra, tam to riešil obchod a obal bol úplne v pohode.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@simca06022011 Ďakujem za praktické rady 🙂

lienka.7
7. nov 2022

@bombulka1987 skus dat na reklamáciu a uvidis.
Mne sa stalo niečo podobne, balík ok a vo vnútri 2 veci z 3 poškodené. Samozrejme posta mi reklamáciu zamietla (udajne som si ma balik otvoriť este na poste a skontrolovat), riešila som to potom s e-shopom. Oni mi vrátili peniaze, maju nejaké poistenia na toto.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@simca06022011 Poistený nebol, bol len poslaný ako krehké.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@lienka.7 No veď, keby šlo o eshop, ale žiaľ nešlo ☹

nelca84
7. nov 2022

@bombulka1987 ano, viem, co si sa pytala, ale je dost podstatne, ci bol balik poskodeny alebo nie. Pochybujem, ze ti to uznaju ako poskodenie v preprave, to by bolo prilis jednoduche a kazdy by si poposielal rozbite spotrebice...
Si si ista, ze nemohla byt ta rucka prasknuta uz pri predaji? Bola v inzerate fotka tej rucky?

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@nelca84 Áno bola odfotená, fotky boli dosť detailné. Všetko vyzeralo v poriadku, nepoškodené.

lienka.7
7. nov 2022

@bombulka1987 tak v tom prípade to nevidím moc úspešne. Mne tusim v liste dokonca napisali, ze som si to doma mohla pokojne poškodiť sama! Bolo to pred vyše 5 rokmi. Možno dovtedy sa niečo zmenilo

lienka.7
7. nov 2022

@bombulka1987 dokladu to tými fotkami, ze to bolo ok. No drzim ti palce

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@lienka.7 Áno, som si vedomá že môžu mať aj tento argument. Nechápem však načo potom máme rôzne druhy poštovného

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@lienka.7 A ako prebieha celý ten proces? Dotrepem sa späť na poštu s balíkom a potom čo? Spíšu to tam a ďalej? Balík tam ostáva? Či si ho beriem späť? Potom čakám na nejaké vyjadrenie?

dnld
7. nov 2022

@bombulka1987
Mne uznali ale balík bol poistený a tiež označeny ako krehké. A keď prišiel tak balík bol z vonku úplne rozflákany. Riešila sa reklamácia až na druhý deň s tým, že som si mal doma zistiť čo sa cestou rozbilo. Všetko pofotili a vrátili mi sumu za dobierku. Ale to nevracia pošta ale poistovňa s ktorou ma pošta zmluvu. Balík ide na skúmanie a keď ti uznajú reklamáciu balík už neuvidiš. Keď nebol poistený zbytočne to budeš riešiť na beton ti to neuznaju.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@dnld Ďakujem, tak to neznie nádejne.

lienka.7
7. nov 2022

@bombulka1987 musis doniesť uplne vsetko, ako to bolo zabalene. Odo mna dokonca pýtali aj špagát, kt.bol balik previazany🤦‍♀️
Pracovnicka s tebou spise protokol a čakáš na vyjadrenie. Mne uz vtedy na rovinu povedala, ze mi to zamietnu.
Prines si k tomu reklamačného konaniu aj tie fotky hned. A napis tam, ze to bolo v poriadku, o com dokladas aj foto.
@dnld vzali ti ho kvoli tomu poisteniu. Lebo tam to už musia skúmať. Tu zamietnu od stola ako sa vravi. Ja som si ho pekne odniesla domov.

simca06022011
7. nov 2022

@bombulka1987 podla mna ak to nebolo poistene, tak vam to neuznaju. Ta nalepka sa tam dava, napr. co viem tak kvoli triediacim pasom, nehadzu to na to ale manipuluju s tym podla moznosti rucne, ale to nezaruci ze to netresne niekde v aute alebo pri prenasani na paletach. Ale tak skus.

https://www.posta.sk/potrebujem/podat-reklamaciu
tuto dole mas reklaamcia pre vnutrostatny styk, mozes si to skusit vypisat aj skor ale podla mna ten protokol co maju s tebou vypisu aj na poste (ja som iny vyplnovala,a le teraz mi takyto naslo :D)

ja vacsinou riesim opacnu stranu, ako eshop, este sa mi nikdy nestalo aby adresat riesil reklamaciu na poste, nam okamzite davaju echo a musime to riesit my...

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@simca06022011 Tak ďakujem, premýšľam či si vôbec mám dať tú námahu. Ešte ho poskúšam po funkčnej stránke a uvidím.

bombulka1987
autor
7. nov 2022

@lienka.7 Ďakujem 🙂

1fifinka1
7. nov 2022

Ako pracovnicka pošty vám napíšem, ako to štandardné funguje. Ak balik javí známky poškodenia, spíše sa zápisnica namieste o poskodeni. Keď príde zákazník a balík chce prevziať bez výhrad, podpise zápisnicu prevzal bez výhrad. Ak ho chce reklamovať na mieste sa spíše reklamácia. Ak už je balík doma, ťažko sa dodatočne zreklamuje. Ak nebol poškodený balík zvonka, bol pravdepodobne nevhodné zabalený vo vnútri. Ono aj na nálepku krehké musí byť vo vnútri dostatočne zaisteny proti poškodeniu.Dodatocne už ťažko zreklamujete, keďže vám kľudne mohol spadnúť aj cestou do auta. To uvadzam ako príklad. Takéto krehké veci sa majú otvoriť a kontrolovať na pošte. Skuste, ale myslím, že nepochodite.

bombulka1987
autor
8. nov 2022

@1fifinka1 Ďakujem za odpoveď, nikdy som teda nevidela nikoho rozbaľovať balík na pošte. Popravde si myslím, že aj keď ho rozbalím a bol by poškodený, stále sa to dá hodiť ešte na predajcu, že mu spadol, keď ho niesol na poštu. Žiaľ ja ako kupujúci neovplyvním ako to predajca zabalí a všetko ostatné je len slovo proti slovu, proste nedokázateľné. Vidím že snaha o reklamáciu je zbytočná. Tak či tak ďakujem za pohľad, aspoň nebudem strácať čas.

simca06022011
8. nov 2022

@bombulka1987 no lenze ak to otvoris a je to rozbite, nepreberies to a vratia to odosielatelovi a on nech si to riesi potom. Tebe by mal vratit penaize. To je ten rozdiel. Ze ty ako prijemca si z toho von a odosielatel, nech si da s balenim viac prace nabuduce. Ak to odnesies domov, cele toto nie je mozne lebo budes v tom uz aj ty zainteresovana, ci si si to cestou nerozbila.

bombulka1987
autor
8. nov 2022

@simca06022011 Za ideálnych okolností.... pokiaľ nevzniknú naťahovačky s tým, že veď to je chyba prepravcu a nie jeho... Ja vidím ako jediné riešenie kupovať krehké veci cez eshop, ktoré majú na to poistenie.

1fifinka1
8. nov 2022

@bombulka1987 u nás rozbaluju baliký bežné, vyhnú sa potom takýmto problémom ako mate. Hlavne ak viete, že tam bolo niečo krehké.