Dobrý deň.
Som si vedomá toho, že moja otázka sem nepatrí, ale neviem kam sa obrátiť. Myslím si, že je tu dosť ľudí, ktorí by mi vedeli poradiť. Hľadám človeka, ktorý sa vyzná v reklamáciách. Mám taký "menší" 950 eurový problém.
Manžel dal reklamovať notebook. Vytrhli sa mu pánty (ktoré boli na dve veci prichytené) a ako sa vytrhli, poškodili mu aj dislej. Celý obal notebooka je z pevného plechu, ale výrobcu nenapadlo prichytiť panty o daný plech, ale iba ich prilepiť. OK, spravili tak, skúsili sme reklamovať. Reklamáciu samozrejme neuznali, vyjadrili sa tak po vyše 3 týždňoch. Navrhli opravu, ktorá sa bude pohybovať okolo 350 eur (dotykový dislej), v prípade, že nesúhlasíme bude nám naúčtované dopravné (kuriérom z a do Nemecka, keďže tam majú servis), plus rozbor a analýza reklamácie (či ako to napísali). V tomto milom ozname, poslali aj fotky zo servisu, kde nafotili panty a dislej. Manžel si však na týchto fotkách všimol, že plechový kryt notebooku je celý ohnutý a poškodený. V takom stave pri odovzdaní reklamácie nebol, nieje to zapísané ani v protokole, nieje tak zdeformovaní ani na fotkách, ktoré boli fotené v obchode, pred odoslaním do servisu. Máme podľa Vás aspoň nejakú šancu, sa odvolať aspoň na ten kryt, či musíme to prebrať?
Ďakujem pekne za každú radu
Žiaľ, ani jeden z nás nerobí v obchode, reklamácie nepodávame, neviem ako to chodí
@staica45 Ja by som si teda vybrala tú druhú možnosť. Zaplatila by som si teda prepravné a analýzu, ale v prípade, že sa zistí, že je to chyba výrobku tak by som žiadala peniaze za prepravné a analýzu späť. Lenže ak to nie je nezávislý servis, čo asi nie je tak môžeš čakať, že to chyba notebooku nebude. Vy musíte vedieť čo ste s ním robili. ☹
@enia74 Ahoj 🙂 poslali email, s tým, že teda reklamáciu neuznali a fotky rozobratého notebooka. Na záver je dodané, že navrhujú odbornú opravu za 350 €, v prípade ak nesúhlasím a nevyjadrím sa do 3 dní, pošlú notebook späť na SR. Len teda, na tých fotkách je jasné vidieť, že zadný kryt je poškodený , čo pred odovzdaním na reklamáciu nebol (boli panty a displej).
Vyjadriť sa máme do zajtra. Absolútne nevieme ako postupovať ďalej.
Ide o servis LENOVO a obchod Alza. Alza má počítač na fotkách po prevzatí na reklamáciu - kryt je v poriadku, servis však poslal fotky kde je kryt poškodený. Obe strany dávajú ruky od toho preč, a nevedia nájsť vinníka. Ale so záverom, že reklamácia je zamietnutá. Ja som navrhla, že za takýchto okolností reklamáciu neprevziať,ale asi si nič nepomôžem, že?
Kočky, ďakujem za Vaše názory 🙂 mne však nejde o to, že či zaplatiť prepravu, alebo opravu. Oprava sa nám absolútne za tú cenu neoplatí. Skôr mi ide o to, že ako to riešiť, keď mi servis poškodil kryt a zamietol reklamáciu. Či notebook normálne prevziať a zmieriť sa s tým, že je súci do koša (s bonusom poškodeného krytu so servisu), alebo sú ešte nejaké možnosti. 🙂
takze vies to preukazat ze kryt bol v poriadku pri odovzdani na reklamaciu? vzdy sa spisuju zavady, co je tomu reklamovanému tovaru, ak si ten kryt neuviedla - bol teda v poriadku. fotky zjavne nasvedcuju ze kryt poskodil niekto iny ako ty. Napis im ze s reklamáciou nesuhlasis, nakolko si tovar na reklamaciu odovzdala s neposkodenym krytom a trvas na oprave v ramci reklamacii, prip. na vrateni penazi za tovar, lebo v opacnom pripade sa obratis na slovensku obchodnu inspekciu za nevybavenie reklamacie a poskodenie tovaru - § 18 ods. 4 zakon o ochrane spotrebitela. Tovar v ziadnom pripade neprevezmi spat poskodeny!
@staica45 teraz citam posledny tvoj príspevok, takze v ramci 3 dnovej lehoty - najlepsie meilom, (aby si zo strany spotrebitela splnila podmienky, vyzvu od predavajuceho) sa vyjadri ze chces peniaze za tovar, tak ako som napisala hore v opacnom pripade das celu vec na presetrenie SOI. a to aj urob ak ti peniaze nevratia...
ja som dala na reklamaciu vodaren a neopravili mi ju v ramci reklamacie a to som ju mala tyzden. Poslali mi sms ze mi reklamaciu neuznali a mozem si prist vyzdvihnut tovar. Takze dnes tam idem (po 30dnoch reklamacii) s tym aby mi vratili peniaze, pretoze sms nie je podla § 18 ods. 4 zak o ochrane spotreb - sposob o vybaveni reklamacie. Keby mi poslali meil, prip postou - to je ine, ale nie sms...takze mna dnes caka presne to iste co teba 🙂 daj vediet ako si dopadla.
No volali sme s alzou, že teda prešetria to. Do ani nie 10 minút dali odpoveď, že teda zhodli sa na tom, že poškodenie je tam teraz evidentne väčšie ako pri preberaní na reklamáciu. Ale uzavreli to tým, že pri takejto reklamácií a analýzy vady tohto druhu, treba rátať s tým, že vec sa môže viac poškodiť. Asi ich odpovedi vôbec nerozumiem ☹
musis mat dokaz a telefonat nie je dokaz. trvaj pisomne na svojom pre teba plus ze si uznali chybu. A to nie je odpoved ze trba s tym ratat!! aspon vidis ze su prešťaní!!!! takze bojuj si za svoje prava, mas poucenie o charaktere pracovnikov v alze, trvaj na vrateni penazi, kup si nobvy ntb ale niekde inde!
No ale ak Vám uznali reklamáciu, a to znamená, že ho opravia za Vaše prachy, tak Vám vlastne reklamáciu neuznali. Myslím si, že zo žiadny notebook sa len tak mirnix dirnix z pántov nevytrhne.
V druhom prípade ak teda zistia, že to nie je Vašou vinou tak Vám za dopravné a analýzu vrátia peniaze?