Reklamácia náramkových hodiniek

penelope2066
25. júl 2010

Pred cca 3. mesiacmi som dostala k narodeninám krásne náramkové hodinky. Pri kúpe mi predavačka povedala, že sklíčko a obruba okolo sklíčka sú vytvrdené, teda odolné voči poškriabaniu. Pred dvoma týždňami som ich zaniesla na reklamáciu pretože sa mi na obrube okolo sklíčka urobili najprv jemné škrabance a neskôr pár hlbokých rýh. Podotýkam, že mám prácu, v ktorej som si ich poškodiť nemohla. Jedine kedy sa dotýkali stola bolo vtedy ak som niečo písala. Vyjadrenie k reklamácii bolo také, že mi to neuznávajú a, že je to vraj mechanicky poškodené. Tak som si to odmietla prevziať a napísala som im svoje vyjadrenie, že nesúhlasím s ich vyjadrením a, že je neprípustné aby sa takto hodinky poškodili. Že to musí byť vada materiálu a žiadam o opätovné posúdenie...Máte niekto skúsenosť s podobným pripadom?

aero
25. júl 2010

nemám s takým niečim skúsenosť, ale určite by som to nevzdávala 😉

penelope2066
autor
25. júl 2010

Veď ja to ani nemienim vzdať. Včera som bola v tom hodinárstve a neprevzala som si hodinky a napísala vyjadrenie, že nesúhlasím s posúdením reklamácie...

junovka
25. júl 2010

@penelope2066 skor predavacka mala na mysli, tym ze sklo je vytvrdene, ze su snad odolne voci silnym narazom , ale co sa tyka poskrabania sklicka, tak na to sa naozaj zaruka nevztahuje.

penelope2066
autor
25. júl 2010

Ale ja nemám poškriabané sklíčko, ale obrubu okolo sklíčka...A to ich mám od polovice apríla, teda necelé 3 mesiace. Ako by potom vyzerali po roku? Myslím, že je nepripustné aby sa hodinky takto veľmi znehodnotili po takom krátkom období...

junovka
26. júl 2010

@penelope2066 a ta obruba je pozlatena, pochromovana, alebo z akeho materialu je???Zalezi aj od kvality hodiniek, znacky.....

penelope2066
autor
27. júl 2010

Obruba je z bieleho kovu alebo ako to mam nazvat..Znacka hodiniek je Timemaster, no kvalita nebude pravdepodobne dobra ked sa mi to spravilo po 3 mesiacoch nosenia. No uvidim co mi zase teraz odpisu, lebo ako toto je naozaj nemyslitelne ked sa toto stane po takom kratkom case...

andzi
28. júl 2010

@penelope2066 podľa § 18 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. To znamená, že v tvojom prípade predávajúci jednoznačne porušil toto ustanovenie zákona. Moja rada znie - choď do predajne, kde si hodinky kúpila a trvaj na tom, aby dali vypracovať odborné posúdenie. Náklady na odborné posúdenie, t.j. znalca musí zaplatiť predávajúci. V prípade, že tak neurobia, obráť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

penelope2066
autor
28. júl 2010

@andzi Oni mi v tej predajni ukazali nejaky papier kde bola v hlavicke napisana firma Timemaster, to bol vraj odborny posudok. Ale ci to naozaj bol odporny posudok ja neviem.. No uvidim, co mi povedia ked mi zavolaju nablizsie...Som s toho sklamana, lebo je zjavne, ze ten material hodiniek je nekvalitny a pravdepodobne je tam pouzity nejaky velmi mäkky kov.

penelope2066
autor
7. máj 2011

Sice som to pisala pred rokom,ale len chcem povedat, ze reklamáciu mi uznali a mohla som si vybrat nove hodinky. Takze som si vybrala a pred cca mesiacom som ich bola znova reklamovat lebo sa mi odstiepilo zo sklicka ktore chrani cifernik. Reklamciu mi neuznali, vraj je to mechanicky poskodene a sklo mi síce vymenili(ani sa ma nespytali ci mam zaujem si to dat opravit u nich) ale pozadovali odo mna zaplatenie sumy za vymenu sklicka. Je to sice suma mala, ale bola som velmi nahnevana pretoze to sklo mecanicky poskodene nebolo a potom mi este aj povedali ze co som necitala zarucny list kde maju uvedene ze zaruka sa nevztahuje na remienok a na sklicko. Ten remienok pochopim ale to ze sa to nevztahuje na sklicko??? Ved to predsa chrani cifernik...Tak som to dala na SOI a po ich presetreni som sa rozculila este viac lebo sa mi vyjadrili, ze ta predajna neporusila zakon kedze mali v zarucnom liste uvedene, ze zaruka sa na sklicko nevztahuje a preto musim sumu za vymenu skla zaplatit. To co uz je preboha za blbost??? Nemam jednoducho slov.... Uz si v zivote vo firme Timemaster hodinky nekupim a vsade o nich budem rozpravat aka je to zla firma a ake carachy predavaju....

demarko
8. nov 2011

Kúpil som drahé značkové hodinky za 130 euro, ktoré nemám ani rok, a kožený náramok sa v mieste zapínania zlomil a celý sa ošúpal. Bol som na predajni a tam mi povedali, že náramok sa nereklamuje, že si môžem objednať nový, ktorý ma bude stáť okolo 35 až 45 euro. Ako mám prosím vás ďalej postupovať...

sisaha
8. nov 2011

@demarko podla mna naramok patri k hodinkam..To ako keby som mohla z topanok reklamovat iba kožu a nie napr. zapinanie... Nemal si sa nechat odbit. Este raz zajdi do predajne a argumentuj. Pozaduj pisomne odmietnutie reklamacie, nechaj si zavolat veduceho, povyhrazaj sa SOI. A ak tiez budu trvat na svojom, tak ten podnet na SOI aj podaj

sisaha
8. nov 2011

@demarko este ma napadlo. Pri kupe hodiniek si mozno obdrzal zarucny list. Tam je mozno uvedene co je mozne reklamovat a co nie..

irriss
8. nov 2011

@demarko
Takto jsem si nalitla ja s mobilem...
bylo mi receno, ze se mobil da reklamovat, ale prislusenstvi NE (v mem pripade nabijecka)..
OMYL - potvrzeno z obchod. komory...zaruka se vztahuje na cele baleni...😉
Hodne stesti