Reklamácia bez bloku

28. jan 2024

Ahojte, na zaciatku Januara som kupovala kryt na telefón. Kryt sa mi začal celý olupovat tak som ho chcela reklamovat a však stratila som doklad o kupe.
Platila som kartou takže ram píše celú sumu datum kupi aj nazov obchodu a obchodneho centra kde som to kupovala. Predavajuci mi to aj tak odmietol reklamovat preroze vraj potrebuje bloček.
Je šanca to nejak vyreklamkvat aj bez blocku ak to viem dokazat vypisom uctu?

natalia2007
28. jan 2024

Nie

lucifera
28. jan 2024

Nie. Ani ja som nemohla.Tenisky za 55e sa mi zacali trhat po cca 9m.,blocek strateny a tiez som mala na vypise-ze som platila kartou. Neuznali mi to.

luciaruz
28. jan 2024

Naozaj tato otázka? 😆😆😆 kde mate na platbe kartou napisany typ produktu, co ste kupovali??? Rozum sa mi práve zastavil.

lilyianka
28. jan 2024

Ja mam len takú vtipnú historku. Šéfov syn (trošku menej rozumovo zdatný) šiel reklamovať notebook a zostal ooooohromne prekvapený, že im na reklamáciu nestačí iba pokladničný blok,ale potrebujú aj samotný notebook (ktorý samozrejme pri sebe nemal)🤷‍♀️😆🤦‍♀️

lucifera
28. jan 2024

@luciaruz nuz...alebo este lepsie.. A?

rina25
28. jan 2024
kittykat22
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
draik
28. jan 2024

Reklamáciu podajte s Vaším dokladom o preukázaní kúpy; ak ju nevybavia zákonným spôsobom do 30 dní, tak následne odstúpte od zmluvy (aj keby Vám náhodou písomne oznámili, že ste nepredložili účtenku)

luciaruz
28. jan 2024

@kittykat22 na Slovensku to neplati!! Pomoc 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

autor
28. jan 2024

@draik snažila som sa , vrátili mi to ze bez bločku mi to nevezmú

luciaruz
28. jan 2024

Neexistuje v slovenskej legislative zákon, ktorý by predajcovi daval povinnosť akceptovať reklamaciu bez zmluvy o kupe, v tomto pripade bloku. Výpis z účtu nestačí, nakolko neidentifikuje kupovaný produkt. Zákon je jasný.

aleshka_supermama
28. jan 2024

Keďže mate doklad z terminalu tam máte uvedený dátum aj čas predaja podľa ktorého v kase vedia medzi kopiami dokladov vyhľadať vaš blok.

luciaruz
28. jan 2024

@aleshka_supermama zo zakona ale nie su povinni to robiť. Takze to ani robiť nebudú a smú kupujuceho poslať preč.

draik
28. jan 2024

Buď to pošlite poštou alebo sa obráťte na SOI s podnetom na prešetrenie postupu a vykonanie kontroly.

vlastnynazor
28. jan 2024

Raz mi zadrziavali na ucte v tych rezervaciach duplicitnu platbu, kt.si stiahli (platila som kartou v telefone, zaplatila som, ony tvrdili, ze este im to nepreslo, ja som ich presviedcala, ze vsak som videla uz schvalene na telefone, ony tvrdili, ze im to na POSe nepreslo a odomna ziadali zaplatit, tak som zaplatila z mojho pohladu este raz /vsak ved ze duplicitu vratia/) a potom som cez tyzden mala blokovanu tu duplicitnu platbu na ucte v rezervaciach(ta predajna si to nevedela sparovat, nemala k tomu interne blok, kedze mi to fakt 2xodislo z uctu a banka cakala na zuctovanie pokyn predajne). Tak som sa isla opytat do toho obchodu, zrazu zmena, ze ony to nevedia vratit, a ked mi to nahodou v banke stiahnu ( stale to bolo v rezervaciach), tak ze vsak mam ist reklamovat do banky. Samozrejme blok som medzitym vyhodila - jednak islo o malu sumu a teda ked mi na zaciatku tvrdila, ze ved duplicitne platby vracaju, tak som si ten blocik zabudla odlozit. A teda pre ucely reklamacie v banke je potrebny blok. Tak som si od nich vypytala kopiu bloku, v pohode dohladali - ukazala som v internetbankingu sumu aj cas (predajna bola jasna).
Podla datumu kupy nech ti dohladaju kopiu bloku a reklamuj v predajni s kopiou blociku.

pe_mi
28. jan 2024

@luciaruz áno,mám osobnú skúsenosť.potrebovala som bloček o kúpe ,FA tiež.kvoli tomu,aby nám to zaratala účtovníčka.
Išla som do Elektrodom u,kde som to kupovala ,za kasou pani,že nie pani,nedá sa to podľa času a dátumu.tam je milión bločkov.
Našťastie o podiaľ sedela druhá pokladnička,ktorá mi predávala iné veci (3ks spotrebičov), cca 2 mesiace dozadu a pamätala si ma,pretože e niečo spolu trochu dlhšie riešili kvôli tomu nákupu
Tá volala pánovi,zadala deň a približny čas a pán to vyhľadal poslal a ona na mieste vytlačila.
Inak by som odišla s prázdnou,keby si ma pani nepamätala

kris_tin257
28. jan 2024

Robím v obchode áno dá sa to vyreklamovat, predávajúci si to vie dohľadať presný nákup podľa výpisu z účtu, nikomu sa to ale nechce robiť je to mravencia práca a preto každý radšej zákazníka odbije že to nie je možné. Obráťte sa na SOI 😊

katkaseiner
29. jan 2024

Je to len na dobrej voli obchodnika ci ti nieco uzna alebo nie. Kazdopadne obchody typu tesco a podobne by ti vedeli vylustrovat podla datumu, casu a sumy aj kopiu dokladu. Len teda kto to pre teba urobi...
Ja som napr.cez mountfield vedela si dat poslat kopiu bloku podla casu, dátumu a celej platenej sumy. Kazdopadne zavisi od toho ba koho natrafis

gabika0825
29. jan 2024

Doklad z terminálu je mu na 2 veci, nemusí ti tovar prijať pokial nemáš blocik, záleží od konkrétneho obchodu, niekde vyreklamuju aj bez bločku

melanta
29. jan 2024

Autorka, komentujúci draik je právnik, rob ako píše on, ignoruj príspevky ostatných, že sa to nedá podľa našej legislatívy.

autor
29. jan 2024

Ďakujem všetkým za Rady, dnes som tam bola a bol dnes iný predavač ktorí mi kryt vzal na reklamaciu a ospravedlnil sa za kolegynu a povedal ze ak som jej ukazala platbu z vypisu mala mi ho vyreklamovat 🙂