Ahojte mamičky, nemamičky...chcela by som vám dať všetkým jednu radu. Mnohé z vás máte určite aspoň jednu skúsenosť s neregistrovanou nakupujúcou (nakupujúcim), ktorej ste poslali svoj tovar na dobierku, ale neprevzala si ho. Následne sa vám po mesiaci tovar vrátil späť, ale poštovné už nie. Skôr, ako niekomu pošlete tovar na dobierku, presvedčte sa, či daná osoba nie je na čiernej listine osôb nepreberajúcich zásielku. Stačí, ak si do googlu (do vyhľadávača) zadáte jej nik, mailovú adresu alebo dokonca normálnu adresu a pokiaľ patrí k týmto osobám, tak vám ju internet vyhľadá. Ja som tak urobila 2x. Žiaľ pri prvom raze som to urobila až po odoslaní dobierky. Druhý krát som to urobila ešte pred a predstavte si, že mi tú osobu našlo na internete - vďaka diskusii mamičiek, ktoré žiaľ boli oklamané touto osobou, ale zverejnili túto osobu v diskusii a zaradili ju do zoznamu osôb nepreberajúcich zásielky. Za čo som veľmi vďačná. Takže ešte ďalšia rada: ak sa vám stalo niečo podobné alebo nebodaj stane, napíšte o tom na internete, zverejnite nik, adresu tejto osoby a pomôžete nielen druhým, ale aj sebe. Ak o tom písať nebudeme, tak sa to nemáme ako dozvedieť. Myslím, že to môže pomôcť, aj keď títo podvodníci sú schopní si meniť svoje niky, príp. adresy. Ale vždy je to lepšie napísať, ako mlčať. Nikdy nevieme, kedy to môže pomôcť práve nám samým. 🙂