Problém nedoručenej zásielky

jozkokubko
1. apr 2015

Prosím o radu ako postupovať. Odoslala som kabat ako list druhej triedy, po pripisani peniazkov na ucet od kupujucej. Tu som ale kontaktovala, ze nepripocitala postovne, takze vlastne mi je dlzna 1,6. Po tyzdni mi vypisuje kazdy den, zevraj jej kabat nedosiel. Este sa mi nestalo, aby zasielka nebola dorucena, prave naopak, zvyknu sa mi ozvat žen,y že zasielka dorazila hned na druhy den, i ked to nebolo posielane prvou triedou. Ako postupovať? Mám jej vrátit peniaze? ziaden doklad o odoslani neexistuje, nakolko to nebolo do vlastnych ruk. Dakujem za kazdu odpoved

miku1
1. apr 2015

@jozkokubko Ak to chcela obyčajne poslať, tak by som jej peniaze nevracala. Kabát môže mať kľudne doma. A neposlala ti ani poštovné. Takže by som to asi neriešila. V prípade obyčajného poštovného musí kupujúca rátať s tým, že sa balíček môže stratiť.

sissy27
1. apr 2015

@jozkokubko v prvom rade - nemusíš posielať "do vlastných rúk" aby si mala potvrdenie o odoslaní a doručení, stačí "doporučený list 2.trieda" a vieš si zásielku odsledovať... pokiaľ si to ty poslala obyčajne z vlastného rozhodnutia, tak je to na tvoju zodpovednosť... ak by poslanie obyčajne požadovala kupujúca, tak by to bolo zase na nej... čiže z môjho pohľadu by si ty mala vrátiť peniaze...

dzejn80
1. apr 2015

@jozkokubko
A ako ste sa dohodli, ze to posles? Obycajne ci doporucene? No pises, ze nie je o tom doklad, tak doporucene to evidentne nebolo. Teda v tomto pripade suhlasim so @sissy27.

lorela
1. apr 2015

@jozkokubko Ešte raz, ako ste sa dohodli, že pošleš?
Ak si kupujúca žiadala obyčajne, nemusíš jej vrátiť nič.
Ak si poslala obyčajne z vlastnej iniciatívy, je to, žiaľ, tvoj chybný krok.
Aby sa predišlo presne týmto problémom, je potrebné posielať poštu vždy doporučene.

jozkokubko
autor
1. apr 2015

Zatiaľ žiadna kupujuca nechcela doporučenu zasielku, len obyčajne, na vlastnu zodpovednosť. Aj to vždy rozpisujem sumu aku treba priratať- či chcu druhu alebo prvu triedu, obyčajne, doporučene. Preto si myslím, že je to na vlastnu zodpovednosť kupujucej a u tejto dokonca bez zaplatenia postovneho. A inac islo to na adresu firmy nie domov. Vzdy v ten den ked odoslem balicek, poslem spravu ze je to odoslane.

0silvia0
1. apr 2015

@jozkokubko nejde o to, že doteraz žiadna kupujúca nechcela doporučenú zásielku. Ide o to, či táto konkrétna kupujúca sa vyjadrila, že si želá poslať obyčajne na vlastnú zodpovednosť. Táto formulka by mala byť jasná v komunikácii medzi predávajúcim a kupujúcim. Bez tejto "zázračnej formulky" sa môžete dohadovať ešte mesiac a riešiť to tu na fóre donekonečna, viď.: https://www.modrykonik.sk/forum/volne-diskusie/mam-problem-s-obchodom-v-bazari-ako-to-mam-riesit/

sissy27
1. apr 2015

@jozkokubko no ja si tiež vyslovene nežiadam zaslať doporučene, ja s tým tak nejak automaticky počítam... u mňa tiež, pokiaľ si kupujúca vyslovene nenapíše o obyčajné zaslanie, tak posielam doporučene...
takže pokiaľ ona sama vyslovene chcela poslať obyčajne - nerieš... pokiaľ si to ty poslala obyčajne z vlastného rozhodnutia - mala by si jej vrátiť peniaze...

dzejn80
1. apr 2015

Ja napr. mam v podmienkach bazaru, ze obycajne zasielky posielam len na vlastne riziko kupujucej. Taktiez vzdy napisem podla vahy zasielky kolko ju bude stat jedna aj druha moznost a aby to priratala k cene. Ked sa aj presne nevyjadri, podla toho co posle viem, ake zaslanie zvolila. Keby mi neposlala postovne, neposlala by som zasielku, kym by sme to nevykomunikovali.