Damy, prosim, podelte sa so svojou skusenostou ohladne platenia koncesionarskych poplatkov.
Doposial som platila prostrednictvom posty (SIPO), ale z viacerych dovodov mi to nevyhovuje, chcela by som platit priamo na ucet vyberatela uhrad RTVS. Ked som sa na tuto moznost informovala v minulosti, bolo mi povedane, ze sa to neda..ale podla mna by s tym nemal byt problem, vzhladom na tom, co som sa docitala tu: https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit.
Ak niekto platite koncesionarske poplatky takymto sposobom, prosim napiste, ako to funguje-ci platby odchadzaju bez problemov, ci vam o nich chodi nejake potvrdenie (nieco podobne ako z posty), pripadne nejake dalsie uzitocne informacie🙂. Vopred dakujem.
Najlepšie by bolo toto výpalné zrušiť.
@klincek Platím to priamo zo svojho účtu už asi 3 roky a úplne bez problémov. Cez SIPO neplatím absolútne nič. Nie som ochotná platiť žiadne poštovné navyše či už na plyn, elektrinu, nájom, čokoľvek. Tým, že to platím z účtu sa mi žiadna platba nestratí, pretože vo výpise mám všetko a nepotrebujem si ukladať žiadne potvrdenky o úhradách.
@klincek práve som toto riešila minulý týždeň - ale pozor, nedá sa prejsť rovno zo sipo na priamu platbu, musíš im to oznámiť na oficiálnom formulári (https://uhrady.rtvs.sk/preview-file/formular-fo...), kde vyznačíš, že žiadač o zmenu spôsobu úhrady, oni ti následne pošlú oznámenie s variabilným symbolom a až potom spolu s týmto variabilným symbolom môžeš zadávať úhradu cez účet - bez toho variabilného symbolu by nebola platba spárovaná s tvojimi platbami sipo - tak mi to vysvetľovala pani cez ich infolinku. Zmenu vykonali celkom rýchlo, do týždňa som mala poštou doručené oznámenie o akceptovaní zmeny ajvariabilný symbol.
A zabudla som dodať, že pani ma upozorňovala, že mi príde len tento jeden list a potom už mi nebude chodiť vôbec nič, žiaden papier, len to mám pravidelne uhrádzať
@arizona dakujem. registrovana uz som, popozeram..ale aby toho nebolo malo, ja mam este komplikaciu so zmenou priezviska, a ten ich formular je velmi obmedzujuci. snad sa vysomarim, a ak nie, zajtra ma tam maju osobne..
@bubelko tiez by ma zaujimalo-ja ked som menila priezvisko, tiez mi povedali, ze sa treba odhlasit a prihlasit, ale ani taka kolonka tam nie je..
Inak bonus-spracovanie formulara moze trvat az dva mesiace-super, zatial cloveku ujde minimalne jedna platba. Nadherne flexibilna je tato institucia..
@bubelko ma to logiku (tu ich..). na zmenu platitela potrebujes odhlasku a prihlasku..takze ak si babicku neodhlasovala, stale je vedena ako platitel. inak by ma zaujimalo, ako ju odhlasia, ked v tom formulari taka kategoria nie je..asi to podradia pod ukoncenie odberu elektriny, kedze tu uz odoberat nemoze..
@klincek tak ako som slubila - pisem. Cele odhlasenie vybavene. sice som to musela posielat asi na 5x ale to bola moja chyba. mala som velku prilohu - zle nastaveny skenner. takze som to musela cele nanovo naskenovat a preposlat. lebo som to skusala 2x a vzdy mi doslo, nepreposlane. lenze som posielala 2 maily a nevedela som, ktory sa neodoslal - no museli mat zo mna srandnu.
kazdopadne vcera vecer som to poslala, aj so ziadostou vratenia duplicitnyh platieb - a dnes mi dosla odpoved, ze to zaregistrovali, babku odhlasili, platby za rok 2014 mi vratia, za 2015 - maj, nemame uz platit.
mna maju zaregistrovanu samotnu, ale za babku platil otec. lenze platby mozu vratit len dedicovi - co som ja, takze mi to vyplatia a ja vratim otcovi. aj ked - keby ma to nenapadlo, tak on ani nevie. ale budem slusne a dobre dieta 😝 a on super dedko, lebo 100% vezme chalanov na zrmzku 😉 😀
celkovo som bola milo prekvapena ako rychlo a bez väcsich problemov z ich strany to islo 😉
@klincek tak toto by zaujimalo aj mna 😒