Ahojte, boli sme na nákup a predavačka doblokovala predoslemu zákazníkovi , zaplatil a hneď začala blokovať nám. Predelovac tam nebol čiže posúvala naše veci na jeho. Ja som ju stopla, či jej nevadí, že nám mieša nákupy ( pán si schovával ešte stále svoje, čiže sa mi nedalo prejsť k našim). Manžel má potom sfukol, že či som musela byť taká nepríjemná. Je to podľa vás ok, keď nepočkal, kým zákazník odíde a pomiesa nákup ?
Niekedy nejde o to čo povieš, ale ako to povieš. Miesto “nevadí vám, že nám miešate nákupy??” to mohlo byť “prepáčte, nepočkali by ste chvíľu?” a bolo by to o inom.
Ja takéto veci vôbec neriešim ... a tobôž keď tam nebol predeľovač ... keby čakala, kým si každý zoberie svoje a odíde, mala by rad na celú predajňu ... zbytočne si bola na ňu nepríjemná.
Áno, mohlo to byť iným tónom, to uznávam, ale zas, prečo nemôžu predavači vždy počkať, kým si ľudia zbalia nákup, takto je to podľa mňa dosť stresujúce, lebo hop hop šup šup už čakajú kvôli tebe ďalší..
Tiež to nemám rada, ale keďže viem že v niektorých predajniach ich kontrolujú na rýchlosť, čiže koľko položiek nauctuju, tak som ticho. Predavačka za to nemôže.
@lasona naozaj? Veď ale rýchlosť asi po platbu, či? Ako môže predavačka za to, že zákazník ( napríklad starý človek) si nedokáže pobaliť nákup behom minúty 🙄
Jeejda dúfam,že sa tu teraz do mňa zeny nepustia. Ale ja to robím v obchode tak,že kým nemám schované všetko v košíku/taške dovtedy nezaplatim
@lilyianka vidíš, toto mi nenapadlo. To je super nápad 😁😁
Predavačky blokujú rýchlo lebo sa im počíta počet scanov za minútu... Buď ich sfúkne zákazník alebo vedenie 🤷♀️
Ja som v Lidli vždy v strese, lebo tam po mne normálne takmer hádžu tie veci 😀😀 rýchlo, rýchlo, stresy. Ja rozumiem, že to tak zrejme musia robiť lebo to majú dané zhora ale aj tak ..
https://vm.tiktok.com/ZMNvthEgw/
Toto už neviem, ale veľa som čítala fóra že proste musia pipnut určitý počet položiek za daný čas🤦
Mna vytacaju v lidli s tymto. Neskutocne. Takze uz si v klude ukladam tovar do kosika, nieco rovno do tasiek. Zaplatim, az mam vsetko popratane.
Mne sa to stava pravidelne,nervy mam na to,ale nic nikdy nepoviem. Stava sa mi to ale iba u nas. V zahranici zaujimave,ze maju vsetci cas aj oredavacky,aj zakaznici. Tam vzdy pekne s kludom blokuju,ak zakaznik nestiha,pomozu mu predavacky. Taketo nahananie som len u nas zazila a hlavne v bille,tam ani nemaju tie predelovacie pokladne
@marca12 aj toto bolo v bille a vždy je to tak, tak mu dnes už došli nervy. Pán predomnou chudák nevedel kde mu hlava stojí, ako rýchlo balil, peniaze schovával atď, tak mi to prišlo ľúto .. a muž ešte sfukol mňa 😁
Ahoj. Kedysi som robila v nemenovanom supermarkete. Neber to ako výhovorku. Aj my sme boli “limitovaní” časom. Vedenie od nás chcelo, aby sme pomaly pozerali, či medzi 15 jablkami vo vrecku nie je naaaahodou zapatroseny iný druh jablka, chceli, aby sme pozerali do krabíc (ak si si kúpila napr. Toastovac, krabicu bolo potrebné otvoriť, obsah vytiahnuť, skontrolovať, upratat,…) ak by sme všetko toto mali pri každom blokovanom nákupe robiť, boli by take rady, že až. O tom, že sa šetrilo na personáli nejdem ani hovoriť. Na smenu nás prišlo 5,5 a aj vylož, aj napečiem, aj blokuj. Boli sme rady, ak sme sedeli 3 na kase a zákazníci “odsypali”. Museli sme sa riadiť pravidlom jeden blokujuci a 2 čakajúci v rade. Ak si mal navyše, išiel si na koberček. Takze sa nečudujem, že sa možno predavačka ponáhľala, zamiešala ti (možno fakt nechtiac) nákup, lebo fakt idu na autopilota - a to nemá byt neúcta voči vám, zákazníkom, že si vás nevážia, ale robiť no stop tak strašne stereotypnu prácu… no skúste sa vžiť do jej kože… ani kolegyniam sa nepáčilo, ked som ich z opačnej strany predajne volala, lebo… ak chceme mat napecene, upratané, pekne prezentovanú zeleninu, vyložený tovar, nebude odveci sa na chvíľku zastaviť, popremýšľať, ako budete jednať s predavačkou.
Neberte to ako útok, vôbec to tak nie je mierene, len som si tým prešla a neviete si predstaviť, aké tlaky sú na ne vyvíjané.
Pekný večer želám ❤️
Zaslúžila si si
Autorka v živote je veľa veci, ktoré nechápeme a môžu nás na prvý pohľad vytočiť, vždy treba ale reagovať milo a s chladnou hlavou, lebo nikdy nevieme co za tým je a prečo to daný človek urobil, tak ako to urobil. Teba tiež dokáže nahnevať a ublížiť ti človek, ktorý absolútne nepozná tvoju situáciu, či tvoju prácu, ale príde a bude na teba útočiť, len preto, ze on to vidí inak.
Ze si sa ozvala bolo dobre,ale vzdy pouzivaj slusny a jemny ton.
Tiez toto nemam rada a hlavne v lidli .. minule chcela byt taka rychla ze mi nauctovala 96 kusov mrazanej zeleniny.. a ked som isla platit tak som sa jej opytala ci sa nahodou nepomylila.. a potom som cakala dlhsie kedze to musela stornovat... a v lidli mi tiez minule miesala moj tovar s tym predchadzajucim.. tak az ked som si dala vsetko do kosika som zaplatila
Ak je dlhy rad, je zle. (Vznikol by, ak by v tomto pripade predavacka cakala, kym sa zakaznik pobali- vynimka ak mal naozaj vela veci na balenie)
Ak nahodou predavac caka, kym zakaznik odide… je zle, lebo len tak stoji a nerobi … a predsa je rada!!! (Uz pocujem tu nespokojnost zakaznikov)
Kazdy normalny clovek vie co si kupil, tak hadam si zbalim len to svoje.
Otazkou je, kolko veci tam mal pan pred vami, kedze ak islo len o zopar poloziek (do 10) tak je to za mna ok.
Predavacom sa v mnohych pripadoch pocita rychlost blokovania a aj nejaky priemer nakupov a tak…. V casoch, ked som brigadovala v nemenovanom retazci sa mi presne tymto ,,vyhrazali” - ak budem mat nizku rychlost a malo nakupov, tak hold je zle….
Z vyssie uvedenych dovodov som ako predavacka vydrzala mesiac. Dala som vypoved. Aj pre takych zakaznikov, ktori sa nevedia spravat s uctou a respektom.
Tiez sa mi to stavalo, od isteho casu platim az ked mam nakup spratany a vec vyriesena. Mna ale vrcholne vytaca, ked dalsi zakaznik za mnou zacne vykladat na pas, ked ja este nemam vylozene a pritom vidi, ze pol vozika mi este treba vylozit 😤
@777januska777 áno, pracujem s ľuďmi, resp. Ľudia si objednávajú moje služby a je to tak, že sa nájdu aj takí, ako som reagovala dnes ja. Mňa to zaskočilo, lebo aj po upozornení pokračovala ďalej. Ja som ako študentka bežne sedávala v pokladni v Tescu, Carrefoure a čo šok si pamätala, nebolo treba rýchlo rýchlo. Toto je pre mňa novinka teda, čo píšu ženy ...
Mne by to nevadilo. Viem, čo som kupovala a predpokladam, že ani pán by ma nechcel okradnúť.
Viackrát sa mi to stalo v Jednote a teda mi to vôbec nevadí
A mne sa v Lidli nikdy nestalo, aby nepočkali, kým dobalim nákup. Ešte keď poviem, že rýchlo, nech nezdziavam, tak predavačka povie, "kľud, netreba sa ponáhľať, počkáme" 😉🙃
Mne by to asi nevadilo.
Stalo sami aj take, ze som 100 rokov balila svoj nakup a dalsi sa uz markoval a sunul ku mne. Normalne som si to posunula na bok, nech sa nam to nepomiesa...
Zaujimave, ze na predavacku si dovolis, aby pockala ale na toho pana, ktory tam ocividne zaspal si si nedovolila 😉
A samozrejme, poprodit pidakovat a byt mila.. To sa hned vsetkonlepsie riesi
Viem, že predavačky "robia na čas". Tak sa aspoň snažím ako zákazník veci nahádzať do košíka a potom na mieste na tom určenom si ich pobaliť do tašky. Alebo keď nato nieje určené miesto, tak sa stiahnem niekde nabok, kde sa pobalím. Zakaznici veľa krát sprdnú predavačky za veľa veci, ak keď možno väčšia polovica nieje chyba predavačiek, ale systému, ktorý tam funguje. A samozrejme takto to funguje na veľa iných miestach, nielen v obchodoch, že si najhoršie odnesú ľudia, ktorí zato vôbec nemôžu.
@kitycat to zas celkom nie je môj prípad, ja vždy pozdravím, podakujem, a áno, ten pán nebol mladý človek, ktorý je obratný. Nehovoril, že si tovar bral hodinu, ale ona tak rýchlo frcala, že nemal šancu aj s platením stihnúť.
@patus_2 aha, čiže ja prídem do obchodu, aby som si rýchlo nahadzala veci niekde, len nech nezavadziam. Chápem to správne?
Autorka to co pise @patus_2 je pravda. A áno aj ty mas pravdu, prišla si do obchodu a musíš si rýchlo spratat veci a nezavadzat. Ono ludia sa ponáhľajú, chcú si rýchlo nakúpiť a nie čakať v rade, predavačka je tlačená do rýchlosti. Všade okolo nás sú aj iní ľudia, mame sa prispôsobiť systému okolo nás a nerobiť ľuďom zbytočne problémy, ak nám systém nevyhovuje, tak ho môžme skúsiť zmeniť, ale meniť systém na tom poslednom co za to nemôže je veľmi zlá cesta.
Zial u nas je to nastavene na rychlost pre predavacku a ludia su zvyknuti sa ponahlat a ked niekto “zdrzuje”, tak stupa nervozita. Tak je to zauzivane. Zmena by bola mozna z managementu danych retazcov. Australcania su pohodaci a tak to vyzera aj v obchodoch. Tam cely nakup bali predavacka bud do ich tasiek alebo jej zakaznik da svoje. Mily pristup z obidvoch stran je samozrejmostou.
ok neok stane sa. mne by to nevadilo, ani by som sa nad tym nepozastavila