Príde to len mne divné, že si objednám tovar s tým, že sama si ho osobne vyzdvihnem na predajni a ešte za to platím? Myslela som, že toto by malo byť zadarmo, akože nejde mi o tú sumu, je to niečo málo cez 1€, ale aj tak, ten princíp..
Nič divné na tom nevidím. Platíš za nachystanie celej objednávky, keď sa ti nepáči nakupuj sama.
@patka06 Aké náklady? Veď tovar má skladom.
@januska12323 Aha, tak zachvíľu budem platiť aj za to, že som vôbec niečo kúpila alebo za to, že vkročím do predajne.
ked su ludia ochotni aby na nich orali, tak na nich aj budu orat. Rozne blaznive poplatky som si vsimol uz u viacero eshopov.
@egonsk Ja tiež, ale asi sme výnimka, že nám to príde divné, ostatní sú s tým zdá sa spokojní.
Už to beriem ako normu.Niekto to musí vyskladnit, nablokovat, platia nájomné, či to majú v tom sklade, odkiaľ to priviezli...
Čo je na Tom divné ? Pracujem v tejto sekcii, veľakrát tovar skladom nie je , ľudia si to objednajú , firma platí kuriéra , a nakoniec si tovar nepreberu. Šak si to objednaj domov kuriérom a nerozculuj sa.
Náklady : plat predavačky, ktorá objednávku vybaví, doprava tovaru, aby bol skladom
Prevádzka predajne: prenájom + energie atď.
Ale veď môžeš ísť osobne do toho obchodu, zobrať si to z vešiaku a priniesť k pokladni. Ak chceš, aby to niekto urobil za teba, tak logicky si za to zaplatíš. Je to služba, ktorú daná značka ponúka ak sa ti nechce chodiť po obchode. Tak mi príde úplne logické si za tú službu zaplatiť. Ak ti platiť euro nepríde v poriadku, môžeš si nákup celý zrealizovať sama priamo v obchode. Máš na výber.
@patka06 Tak to budem zachvíľu platiť aj keď pôjdem priamo do obchodu, či tam už to neplatí?
Jasné, že platí - v cene tovaru.
nejaký zamestnanec musí tie objednávky skompletizovať a pripraviť na prevzatie, čiže za ten čas neobsluhuje zákazníkov a za toto si platíš... však príď do predajne sama a veci si povyberaj ty vtedy nebudeš priplácať za službu, ktorá ti ušetrí čas len častokrát ti niektoré položky musia stiahnuť z iných prevádzok a to tiež niečo stojí
Kúp si stroj a ši sebe aj rodine. Ale vlastne mala by si problém že musíš platiť za kuriéra, ktorí ti prinesie látky. Mám lepší nápad. Investuj do otvorenia obchodu z oblečením a potom nám povieš, či ti príde nelogické pýtať poplatok za takúto službu.
@melanta Ďakujem za tip, šijem si aj sama, je to moje hobby. Aj keď ty si to myslela inak 😊
Tak je rozdiel kupit vec napriklad z elektra a zaplatit vyzdvihnutie na predajni a objednat si vec z ineho e-shopu a vyzdvihnut tiez na tej istej predajni. Pri tom prvom mam problem, pri tom druhom nie- kedze ta firma musi platit % z takehoto posielania a vyzdvihovania.
@vevesh Ide o ten prvý prípad.
Tak v tomto pripade by som tam neobjednavala vobec. U nas v kamennych predajnach takmer nic nemaju- vsetko objednavam a ano, rozhoduje u mna aj postovne, kedze objednavam vela.
Tiez mi to pride zvlastne, konkretne ten velky obchdo s uskriekanym zelenym mimozemstanom, objednala som si filter do digestora asi za 4 E, s tym ze maju to na sklade v centrale, isla som pre to osobne a skasirovali este dalsich 1,28E za to ze mi to vydali.
Mne to divne vôbec nepríde. Bud ideš do predajne, vyskúšaš si tovar, ktorý tam majú skladom a ne/kúpiš, nic navyše nedoplácaš, alebo si tam ten tovar dáš zo skladu poslať a rezervovať len pre teba, aby ti ho niekto nevyfúkol, a za to platíš. Alebo tretia možnosť - ideš ku konkurencii.
@autorka ved predsa to na tu predajňu musia priniest z nejakého centralneho skladu takze náklady ta firma ma
Ja by som extra neplatila ale rovno išla do predajne a zobrala si to sama - platíš len za tovar. Nachystanie objednávky je služba navyše, ak ju nechceš, nepotrebuješ nevyuži ju. Nič zložité.
Su obchody/eshopy, kde je osobny odber spoplatneny. Mensou sumou ako doprava, ale spoplatneny je, napr. Sportissimo alebo ten zeleny kriklun. Ze si objednas na predajnu a zaplatis za to. Ja to ale chapem, lebo aj toto niekto musi nachystat a do tej predajne dorucit. Ci uz zo skladu, z obchodnej plochy alebo z inej pobocky. Casy osobnych odberov zdarma su myslim ze uz co nevidiet prec.
Ano, he to divne. U Nas v UK je to zadarmo.
V Alze alebo Datarte, ideš vyzdvihneš si to sam a platiš 1 euro..Vobec tam nezaratavam žiadny sklad ani predavačku, oni to maju davno v marže započitane, a ked je sklad v objekte, duplom je to divne..Ale tak spoplatňovat môžu všetko, ĺudia si všetko nechaju a sú s tým ok, plať aj za to, že dýchaš
Mne je to tiez divne ak maju tovar skladom na predajni. Lebo realne ušetria balné, volat kuriera a zaoberať sa tym, ze nieco sa vrati do 14 dni. Ak mam platit vydaj na predajni, tak nech mi to donesie kurier. Na predajne chodim, ak je odber zadarmo. Usetri mi to aj peniaze, lebo uz ked sa pomotam po predajni, tak aj tak nieco dokúpim naviac 🤣🤣🤣. Potom si radsej poviem, ze nech mi to prinesú. Aj ked my ficime teraz na boxoch. Zastavim sa tam kedy chcem a nemusim riesit otváracie hodiny.
Ja to chápem ako službu navyše. Aj keď to majú napríklad v sklade na predajni alebo už vystavené, tak mi to pripravia a keď budem v obchode, 100% ma to tam bude čakať. Nie že sa pozriem doma na dostupnosť a ukáže mi že je na predajni už len pár kusov, ja tam prídem večer a tovar bude vypredaný. Jasne môžem si to objednať, ale keď niečo potrebujem hneď, tak to využijem.
Poplatok za osobný odber tovaru je hlúposť. Robia to hlavne veľké spoločnosti, ktoré majú vyššie ceny v predajni a nižšie na webe. Podľa zákona majú byť všetky náklady započítané v cene predávaného tovaru. Je to trik ako si účtovať za tovar viac, ale na heureke mať nižšiu cenu.
Náklady na zamestnancov a sklad sú rovnaké či tam objednávka z eshopu vydaná alebo nie. Rovnako presuny z jednej predajne na inú sa dejú štandartne s iným tovarom.
Bohužiaľ myslím si, že v západnej Európe by si to nedovolili a je to také naše východné špecifikum.
@fido69 presne tak
Argument s nákladmi na personál atď. je úplná blbosť, to majú obchodníci započítané všetko v marži, aj tí, ktorí ponúkajú osobný odber na predajni. Jediné, čo by som tu dokázala akceptovať sú náklady na kuriéra, ktorý prípadne musí tovar priviezť z jednej predajne na druhú, prípadne zo skladu do predajne. Ak je to 1 €, neriešila by som. Už som ale videla aj viac, a to som si teda tiež klepala na čelo...
Mne sa zdá normálne zaplatiť za službu - veď ten tovar na predajňu niekto privezie, pripraví tvoju objednávku, odovzdá ti ju.
Predajca má náklady, to čo dá zaplatiť zákazníkovi je len symbolická cena.