Opačný režim so spolubývajúcou na internáte

5. apr 2022

Dobrý večer,
asi nie je úplne vhodné sem písať, lebo je to fórum pre matky, ale možno sa tu nájde niekto, kto bol v podobnej situácii a kto mi poradí. Som VŠ študentka a bývam kvôli financiám na internáte, mám však obrovský problém s mojou spolubývajúcou. Máme úplne opačný režim, ja chodím do školy prezenčne cez deň a brigádujem, ona má vyučovanie online, cez deň spí a celé noci je hore. Nech som po celom dni akokoľvek unavená, ja pri nej jednoducho neviem zaspať, nedokážem všetko okolo mňa vypustiť a vypnúť mozog, skúšala som masku na oči, slúchadlá, štuple do uší. Ona pred polnocou vstáva, na izbe si varí, v noci cvičí (bývame na 8.poschodí a dupe susedom pod nami), pozerá nahlas seriály a prednášky, o 4 ráno vysáva. Prosila som ju snáď milión krát, aby aspoň používala slúchadlá a menšiu lampu, pretože máme nad posteľami neónové biele svetlo ako v nemocnici, ale nič nepomáha a ona vôbec na mňa neberie ohľad, vyspí sa cez deň keď som ja preč. Na internáte samozrejme žiadne sťažnosti neriešia, máme byť vďační, že máme lacné ubytovanie. Pokúšala som sa s niekým vymeniť, ponúkala som aj odmenu, ale nikto nechce, lebo spolubývajúca je ešte aj cudzinka a keď je nejaký problém, tak sa začne tváriť, že nerozumie po slovensky. Privát si nemôžem dovoliť, už teraz ledva všetko ťahám, tak chodím do školy nevyspatá, s boľavými kruhami pod očami, študujem náročný odbor s labákmi, každý deň píšeme testy a študijné výsledky sa mi rapídne zhoršili, keď prídem domov, tak celý víkend prespím, nemám kedy robiť zadania a protokoly, nemám čas na rodinu a kamarátov, z nedostatku spánku sa cítim aj zdravotne zle, za posledných 5 týždňov som bola 2krát chorá. Rozmýšľala som aj nad liekmi na spanie, ale neviem či je dobré ich užívať každý deň, nechcem zostať závislá a už bez nich nezaspať a nechcem si zničiť v 22ke pečeň. Možno mi tu niektoré vynadáte, že som rozmaznaná a nič nevydržím a kedysi boli internáty len o ožieračkách, ale