Notebook - reklamácia

robort
4. jún 2024

Mám Asus Vivobook zakúpený pred 2 rokmi v lete v N.., teda ešte v záruke. Počas napájania zo siete mi ukazuje úplne nabitú batériu ale keď odpojim napájanie notebook sa okamžite vypne.
V N.. mi nechcú uznať reklamáciu, vraj na batériu sa nevzťahuje 2 ročná záruka.
Máte niekto s tým skúsenost?

thirstymonk
4. jún 2024

@robort no asi sa nevztahuje, kedze baterka je spotrebny tovar. Pripodobni si to k tomu, ze pouzivas dva mesiace zubnu kefku a potom ju prides reklamovat, se je uz strapata.

fido69
6. jún 2024

@robort 2 ročná záručná lehota sa vzťahuje na výrobok a jeho funkčnosť. Batéria je súčasť funkčného výrobku. Musia ti ju reklamovať a vymeniť. 😉

thirstymonk
6. jún 2024

@fido69 To by som nepovedal... na žiadne baterie štandardne neplati dvojročna zaruka, od tužkovych až po autobaterky. Nemôžeš reklamovať výrobok kvoli tomu, že baterii poklesla kapacita. Respektive môžeš, ale ti ju zamietnu

fido69
6. jún 2024

@robort Záručná doba na tovar sa riadi ustanoveniami podľa § 620 Občianskeho zákonníka. Vzťahuje sa na vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru zákazníkom a trvá 24 mesiacov. Na základe týchto ustanovení nie je možné túto zákonnú záručnú dobu skrátiť.

Za vadu tovaru sa pritom považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá, a v dôsledku ktorej je následne možnosť využitia veci podstatne znížená. Vzťahuje sa to aj na batériu.

V prípade batérií to však nie je tak jednoduché. Záruka sa totiž vzťahuje na chyby materiálu a na konštrukčné chyby. Nevzťahuje sa na kapacitu. Znižovanie kapacity totiž nie je chybou, ale prirodzenou vlastnosťou batérie.

Ty reklamuješ nefunkčnosť výrobku - prenosného počítača, ktorý bez funkčnej batérie je nepoužiteľný. Preto reklamuj a žiadaj výmenu batérie, výrobku alebo vrátenie peňazí. 😉