Zdravím, býva tu niekto v podnájme? My sme v podnájme od marca a teraz zisťujeme nedostatky. Jednoduché veci ani riešiť nemusíme, ale začala nám prerážať elektrina do vody v kúpeľni bojím sa hlavne o dcérku. Chceme to dať domácim opraviť a dať do dodatku ku zmluve. Ale neviem či nám to nedajú nám za vinu. Máte niekto podobnú skúsenosť ohľadom toho?
@rinsh aha od marca no neviem ci to prejde lebo si zober,ze byt uzivate cca 8 mesiacov. Ja si skor myslim,ze majitelia tiez povedia,ze ich vina to neni. Ine je kebyze sa na to pride do mesiaca max 2 ale nie po 8
@rinsh Pri preberani bytu/domu ste si mali vsetko odkontrolovat a pripadne zavady spisat do preberacieho protokolu. Ak tam nemate zapisane nic, tak to znamena, ze ste nehnutelnost prebrali v poriadku.
Chyby a zavady, ktore zistite neskor treba riesit podla toho ako to mate upravene v zmluve. Ake opravy riesia majitelia na svoje naklady, ake riesite vy na svoje.
A ako vam preraza elektrina do vody? To som nepochopila.
@fokuska Ja som to pochopil tak, že keď pustí vodu, tak cíti jemnú elektrinu cez vodu na svojich rukách. Fakt je to možné, lebo som to sám zažil a je to veľmi nepríjemný pocit...
@chocholousek Fuuha tak to je riadne nebezpecne.
Ja byt prenajímam, nájomník si byt skontroloval pri preberaní. Zároveň máme v zmluve, že ak niečo poškodí svojím konaním nájomník, platí si opravu v plnej výške (ak by si to aj neopravil, v zmluve je že byt po skončení nájmu musí vrátiť v pôvodnom stave, s výnimkou bežného opotrebenia). Škody alebo opravy ktoré nastanú z viny nikoho, opravujem ja ako majiteľ bytu. Toto čo píšeš na mňa pôsobí ako pôvodne skrytá vada. Určite by som to riešila veľmi akútne, kým sa nestane nešťastie. A určite je to niečo, čo by mal platiť majiteľ bytu, je to vada nehnuteľnosti.
Hneď zo začiatku sme o tom nevedeli. Začalo to robiť nedávno. Najprv len tak jemne ako píše @fokuska a potom ma normálne striaslo, keď som sa letmo dotkla sprchovacieho kútu a zároveň aj práčky. V tejto lokalite je tvrdá voda a na prívode vody do práčky majú filter. Podľa mňa je to z toho keďže je tesne pod zásuvkou.
Majiteľov sa snažíme kontaktovať už týždeň, ale stále vypnutý telefón.
@rinsh a v zmluve nemate nieco take,ze v pripade,ze nieco take sa udeje,ze to pojde na naklady majitela? Majitelia o tom vedia?