V skratke: stará ťava si robím vodičák, a chcela by som si následne kúpiť auto. Objektívne to, čo od neho potrebujem (nákupy,presuny mimo mhd, atď) by splnilo aj 10 ročné ojazdené auto. Akurát som začala špekulovať, čo by sa mi páčilo, interiér, farba, tvar...Takže moja otázka:myslíte, že prvé auto je lepšie kúpiť lacné, obzvlášť keď v ňom človek netrávi dlhé hodiny napr. na dopravu do práce (cestujem vlakom), ale bude využívané skôr príležitostne-alebo radšej prihodiť, a kúpiť si novšie, krajšie, s lepšou výbavou?
áno, je mi jasné, že ak ten peňažný rozdiel bude niekomu chýbať, tak mne, nie vám 😃 ale budem vďačná za každý postreh a radu. nejde o to, že si lepšie nemôžem dovoliť, ale skôr, či to nie je zbytočný luxus... ďakujem 🙏
Zbytocny luxus v tomto ponimani je aj pracka lebo tiez operies aj na potoku......
A teraz k veci...... mas pracu nie len na pokrytie zakladnych potrieb ale aj na nieco viac . Na ten "luxus".
za mna chod najprv do lacnejsieho... ja som su kupila ojazdene... a jasne, ze som ho asi trikrat pekne oskrela, raz dokonca tukla do stlpika... nebude ti luto.. tiez som si vodicak robila az v 30-tke.. teraz som uz sebaisty vodic 🙂
Nove s lepšou výbavou
Určite by som investovala do novšieho auta, tak max 5 ročné, lebo tam síce zaplatíte viac, no staré bude furt pýtať na servise. Samozrejme aj novšie môže pýtať, preto treba nájsť niekoho kto pôjde s vami to auto omrknuť, aby Vám poradil či sa oplatí za tie peniaze čo budú pýtať predávajúci.
Ja by som si ako prvé auto kúpila fabiu. Ja som zaxinala feliciou, lebo fabie boli este luxus v tom case. 😂😂😂😂
Podla mna je rozdiel 5 rocne a je rozdiel 10 rocne auto, podla mna pre zaciatocnicku v jazdeni je nove fakt zbytocnost, ani nevies, ci ta to bude bavit, ci sa ti to oplati - poistenie drahsieho noveho auta vyjde viac... Co sa tyka servisovych nakladov tak urcite radsej seat, skoda, pripadne este vw, kde mas tie nahradne diely dostupne, taku toyotu ci hyunday cakas na nahradne diely cele mesiace...vsetko toto si treba zohladnit... ja mam vzdy nove auta (sluzobne) a aj tak sa tam vzdy nieco pokazi, u tohoto auta mi menili celu navigaciu, lebo recall, museli komplet prestavit spatnu kameru, lebo sa nechytala, potom mi ruplo celne sklo, proste len radost... v septembri ho menim a budem asi aj rada...
No ono ideál kúpiť od známeho, o kom vieš, ako sa staral o auto. Vtedy naozaj nevadí, že má 10 rokov. Minimálne si zobrať so sebou šikovného servisaka, ktorý auto omrkne. Auto to by malo mať komplet servisnú históriu. Je jedno, či kúpiš 3-4 ročné, či 10 ročné. Popáliť sa môžeš na oboch, ak pri kúpe nebudeš obezretna. A k otázke - keď by som autom chodila, len v okolí sem tam na nákupy, iste by som žiaden luxus nekupovala. Iné je, keď prejdeš 5000km mesačne, vtedy nie je čo riešiť, jedine nové, s výbavou... Na 100-200 km mesačne v pohode poslúži aj staršie auto. Akurát trochu kompromisu, zato akú takú výbavu nech má, predsa len kvôli bezpečnosti, nehody sa stávajú aj kilometer od domu...
z vlastných skúseností - ako prvé ti stačí nejaká staršia jazdenka, nastav si základný komfort ktorý by si chcela mať. Ťukneš tu, ťukneš tam, pri novom ťa to bude viac mrzieť. Pojazdíš na staršom, zvykneš si na premávku, parkovanie, a keď si budeš istejšia, tak vymeníš za novšie. Auto je spotrebná vec, nie záväzok na celý život, predať/kúpiť iné môžeš kedykoľvek.
Z vlastnej skúsenosti. Začala som jazdiť pred 30, vodičák od 18. Prvé auto kupované v rodine, 8 ročné, 200000 km, potrebovala som hlavne na mimo mesto do 300 km, lebo bola zlá dostupnosť vlakov aj busov. Prvýkrát sa pokazilo, ked som jazdila polroka, nik nevedel, co mu je, bolo servisovane tiptop, rozvody vymenené. Za ďalšie 4 roky sa pokazilo ešte 3x a to ma nechalo raz samu v strede mesta a raz na pol ceste cez Slovensko. O zábavu postarané.. Vrazila som do opráv toľko, čo stálo samé auto a aj tak nezistli, čo mu je, vsetko povymienali, co si mysleli, ze je problém a zas sa kazilo. Ale som aj 3x burala, do stĺpika, do druhych áut pri parkovaní, škody malé, ale svoje som ani nedávala opravovať, načo..
Takže staršie auto by som kúpila len od dobrého známeho a len v prípade, že mám vynikajúceho automechanika za známeho, aby ma zbytočne nezavádzal a nebral prachy za nič. Lebo tie búračky potom tak nebolia.
na zaciatok by som volila starsie.... prvy rok ho urcite niekde zoparkrat tuknes 🙂
oooo, ste super! pre lepšiu predstavu-aj pri takej jazdenke asi budem musieť počítať prinajlepšom okolo 5000, však? moja platonická láska (Mazda) sa pohybuje povedzme okolo 10, mali by to byť spoľahlivé, pomaly starnúce autá, ale drahší, a ťažsie dostupný servis. každopádne, ako tu už odznelo, lotéria to je tak či tak...
Tam máš najspoľahlivejšie autíčka. Mazdou zle nerozmýšľaš nakoľko japonské auta sú všeobecne veľmi spoľahlivé.
@soldi áno, úplne súhlasím. zas novšie autá majú aj viac elektroniky, ktorá sa hypoteticky môže kaziť, plus niektoré značky-napr. nemci, majú asi všeobecne drahší servis..inak pravidelne sa mi stáva, že pozerám bazár, nadchnem sa, že niečo z 2013 má super cenu, a potom mi chvíľku trvá si uvedomiť, že to je skoro 10 rokov 😱😱😱 nejako to letí rýchlejšie ako by mi bolo milé
@mamamasama som rada, že nie som sama. ako dlho trval prerod z ustrachaneho zaciatocnika na sebavedomeho vodica? 😎
Prve 5-rocne. Uz je vyrazne lacnejsie ako nove, Teda v zavislosti od znacky a modelu, este nepyta tak vela za servis, a na zaciatok je to fajn, kym sa clovek nauci. A mne take posluzilo veru aj na tie cesty do prace kazdodenne. A mala som auto ktore malo aj trochu taky lepsi vykon, a ked som raz mala pozicane firemne, uplne so zakladnym najnizsim motorom a vybavou, no proste nove ale najlacnejsie - no som myslela ze sa hadam ani nerozkotulam na krizovatke, este bolo aj male, som si myslela, ze lepsie zaparkujem, a figu borovu, s mojim, priemerne velkym sa mi parkovalo lepsie, proste take drobnosti, ktore navysuju predajnu cenu auta, a pomahaju soferovi, vedia tiez zohrat komfort pri jazdeni.
@annamalaga ďakujeeeem ❤ a ešte aj pekné, teda pre mňa 😊
,Akurát som začala špekulovať, čo by sa mi páčilo, interiér, farba, tvar...,,
Ak ti ma auto slúžiť zvoľ iné kritériá 😁
Benzín/diesel,motor, počet km,podvozok,stav, náhon,cena dielov,servis, priestor......
Na rozjazdenie by som nekupovala drahe auto, ono kým si zvykneš a hlavne u mňa bol problém pri cúvaní, je rozdieľ keĎ cúvaš s inštruktorom a sama. Som stihla hneď pár krát nárazník oškrieť atď
Ešte autorka ma toto napadlo. https://www.autobazar.sk/22863726/chevrolet-ave... Ale máš tam super rocnik.
Hneď takto, ak to má byť tvoje 1. auto, tak by som si moc drahé nekupovala, vieš tak nejak pre istotu. Na to, čo si písala, by ti kľudne stačilo také nejaké menšie autíčko Kia venga, hyundai i20,...
jednoznačne NOVE a lacné 🙂 aj sa potom ľahko predá od provlastníka... ja som začínala s mini autíčkom z kindervajíčka v základnej výbave ale voňalo mi novotou 😉 a tam ozaj veľa nestrácaš na hodnote lebo nemáš z čoho strácať 😂
Autorka a čo tak taká dacia sandero ?? Nová stojí okolo 7000.
Nove auto je najhorsou investiciou. Velmi rychlo jeho hodnota klesa, to pisem napriek tomu, ze prve auto som mala nove. Neoskrela som ho nikde, ja som jazdila vela. Idealne je podla mna kupit 3-5 rocne, starsie urcite nie. A s lepsou vybavou
@annamalaga To myslis vazne? Desatrocne auto s 200000 najazdenymi km?
Tiež som tak za cca 5 ročne auto. Ešte by ma zaujímalo vo je to podľa vás tá lepšia výbava? Lebo podľa mňa okrem klimatizácie a rádia sú všetko úplne zbytočnosti (ako je napríklad štart-stop, parkovacie a cúvacie senzory )
Pri starsom aute vzdy riskujes znacne investicie do servisu. Nesla by som do auta starsieho ako 4-5 rokov