Ahojte,
chcem vás poprosiť o radu k diplomovej práci, na tému: Komunikačné kompetencie žiakov 1. stupňa ZŠ. Čo by som mohla /vo výskumnej časti/ skúmať- konkrétne a aké nástroje by som mohla použiť. Ak nejaké testy, tak aké? a z akého zdroja? Ak má niekto nejaké skúsenosti z tejto oblasti, poraďte. Veľmi pekne ďakujem.😉
Ahoj vo výskumná časti ( myslím že ty budeš skôr robiť prieskum ako výskum) by si mala mať premostenie s diplomovou prácou najjednoduchší je dotazník, aby teória zapadala do tvojho prieskumu. Dotazník by si mohla rozhodiť medzi učiteľov a žiakov k nemu hypotézy, predmet výskumu aj metódy ... zdrojom by mala byť tvoja práca a na konci zhodnotiť hypotézy či sa ti tvoj predpoklad potvrdila alebo vyvrátil. Veľa úspechov Dada
Ja by som rozdelila jednotlivé časti na komunikačné predpoklady a komunikáciu ako takú - delí sa na viaceré časti a to verbálna, neverbálna, jednosmerná, obojsmerná.......
riešila by som komunikačné bariéry a tam by som vypracovala tie dotazníky a podľa toho budeš vedieť zaradiť jednotlivé problémy, ktoré v komunikácii nastávajú a potreby riešenia vzdelávania v oblasti komunikácie učiteľov a rozvíjanie komunikačných schopností súčasných žiakov a ich schopnosť využiť poznatky nadobudnuté .........
Takže odpovedám na tvoju otázku berynka, môj vedúci DP je komplikovaný človek sám nevie, čo chce a všetko necháva na mne, čo si stanovím, je vraj moja vec, tak teda zisťujem, kto čo by skúmal. 😖
bailea a blazka ďakujem za názory k DP, dotazník u 7 ročných detí však použiť nemôžem a prieskum mám realizovať u žiakov, nie s učiteľmi, takže uvažujem o nejakých testoch ale neviem aké by to mali byť, nejaké štandardizované ...? Len tak si ich sama nemôžem zostaviť. S teoretickou časťou nemám problém, ani s dotazníkom by som nemala, to som už realizovala, ale použiť ho nemôžem. Takže ostávajú len nejaké tie testy, neviem však aké konkrétne by som mohla použiť a ako sa k nim dostať. 😉
kocky , ked uz studium preberate, moze byt pre vsetky, nie,???
nemat eniektora knihy o cestovnom ruchu???
aju, k jakému předmětu to máš vázat? nevím, jaký máte na Slovensku vzdělávací program, u nás by to šlo skoro do všech průřezových témat, v českém jazyce by to třeba šlo ke spisovnosti a nespisovnosti projevu, metoda rozhovor, zaznamenávání na diktafon či video
zuzka, s cestovným ruchom ti nepomôžem, nie som od fachu, ale literatúru si vyhľadávam na nete a dá sa aj objednat, tak skús, možno tam niečo nájdeš. 😉
evi, ďakujem za tvoj názor, prieskum by som mala robiť v predmete, ktorý sa volá "Rozvoj komunikácie" a vychádza zo školského vzdelávacieho programu jednej základnej školy. V učebnom pláne tohto predmetu sú témy ako napr. slovná zásoba, tvorivá komunikácia, neverbálna komunikácia, počúvanie.
a ty neučíš na škole? že by si požiadala o jeden deň na napísanie nejakého testíku formou dotazníka........
čiže zadáš sama ten test, tvoje vypracovanie by malo váhu aj na DP - napr. slovnú zásobu si naštuduješ v literatúre akú by mali deti mať, teda vytvoríš nejaké slová a zadáš aby v súvislosti s tými slovami deti niečo vytvorili ........
tvorivá komunikácia - čiže poviete si o nejakom zvieratku a požiadaš deti aby ti prerozprávalii čo si zapamätali a v akej súvislosti s tým zvieratkom niečo zažili...........alebo dáš tri zvieratká a požiadaš ich aby ti ho ukázali na obrázku.....
neverbálna komunikácia - to by som riešila v diplomovej práci len popisom aké schopnosti sú udávané v literatúre a aké deti majú lebo to sa predviesť nedá, počúvanie by som prečítala nejaký príbeh a žiadala deti aby ho prerozprávali a tiež by som využila možno nejaké inteligenčné testy, nejaký detský psycholog čo robí posudky na prvý ročník pre deti, určite majú testy ktoré sú prístupné a ako diplomantka by si mohla nejaký vylákať ...........
zuzi cestovný ruch je novinka v našom svete, takže len nejaké brožúrky alebo nejaké letáčiky zoženieš, snáď ešte skriptá.........
jak píše Blazka k té slovní zásobě, tak jednu část dotazníku může zadat méně používané slova, aby je děti vysvětlily, pokud budeš mít dotazník, tak si hlavně dopředu rozmysli, jak budeš bodovat, protože já jsem měla nějaký tabulky na bodování dovedností v tv a popsala jsem dvě stě stránek tabulkami, které jsem stejně nemohla do práce použít 😉
ajulienka7, proč ti neporadí tvůj vedoucí DP? 😕 😉