Pekný deň dámy,
Mám 21 rokov a moja momentálna situácia je takáto.. môj život bol doteraz úplne bezstarostný, pretože ako študent som toho veľa nemusela riešiť.. Ale..m Zostala som bez rodičov a kohokoľvek iného. Chcela by som sa spýtať. Je toho viac a bola by som vďačná za všetky rady. Zostala som teda sama a chcela by som vedieť, čo všetko si musím zariadiť. Aké veci platiť, aké netreba. Čo treba vybaviť, čo v živote vedieť. Myslím poistky atď. Ja viem, že je to veľmi obsiahla téma. Ale naozaj neviem kde hľadať a ako hľadať. Potrebovala by som len pochopiť kolobeh "dospelých" ľudí. Nechcem sa jedného dňa zobudiť s tým, že mi prídu dlhy.. Viete mi aspoň na začiatok niekto poradiť, kde hľadať info? Poprípade vaše znalosti?
Ďakujem
@klarissa25 začala som pracovať na polovičný úväzok, lebo ešte študujem.
@katuskaa159 ak si denný študent požiadaj si o sirotský dôchodok
@sendy1977 ďakujem, to už vybavujem 😊. Len som skôr chcela vedieť podstatné veci do života, aby som raz nezostala dlžník tomuto štátu a tak. 🙂
@katuskaa159 neboj sa, si este student, vsetko za teba plati stat 🙂
@katuskaa159 jedine co sa tyka domacnosti..musis platit energie, dan z nehnutelnosti, hypoteku...jedine toto mi napada....
@katulastraka bohužiaľ už len dokončím školu tento rok a budem musieť odísť. Platiť byt za mňa nebude mať kto a aj všetky výdavky. Mne naozaj nikto nezostal. Žiadna ani vzdialená rodina.
@katuskaa159 ked dokoncis skolu najdes si pracu...ak si najdes na TPP tak nemusis riesit nic, ak pojdes na zivnost, tak tam si treba prvy rok platit zdravotku, neskor aj socialku, plus raz rocne dane...ak ostanes v rodicovskom dome/byte tak budes platit to co tvoji rodicia platili, skus sa im pohrabat vo veciach, niekde maju isto nejake papiere co sa kedy plati...alebo mozes ist do podnajmu....ak mas nejake konkretne otazky pytaj sa, ak budem vediet odpoviem 🙂