Kia Ceed 1,6 - benzín verzus nafta

17. okt 2024

Ahojte. Videla som, že sú tu aj baby, ktoré sa rozumejú do aút, tak som sa chcela spýtať. Ísť skôr do KIA Ceed nafty alebo benzínu podľa vás ? Obsah pozerám 1.6 a ročník okolo tých 2012. Hlavne aj z hľadiska opravy a spotreby. Ďakujem.

hsara99
17. okt 2024

Záleží ako bude auto využívať- či dlhé trasy, po meste iba a krátke vzdialenosti…

mimusha3
17. okt 2024

Závisí či budeš jazdiť krátke vzdialenosti, alebo dlhé. Ak dlhé, tak nafťák, ak krátke, stačí benziňák.
Syn - automechanik radšej opravuje naftové autá..

egonsk
17. okt 2024

benzin zvycajne znamena menej starosti - nema dvojhmotu, netuhne mu v zime palivo, nedrnci ako traktor ked je studeny, je rychlo zohriaty a lepsi aj na kratke trasy, atd... rozdiel v cene paliva je zanedbatelny.
Naftu nech si dopraju traktoristi a nakladiaky/tahace...

btus
17. okt 2024

1,6 motor benzín atmosferický, či turbo? 1,6 nafta turbo? Aký výkon? Ale ako písali baby: vo všeobecnosti platí: na krátke vzdialenosti benzín, na dlhé nafta. Naftový motor nemá rád studené štarty.

btus
17. okt 2024

@egonsk akurát, že benzín má väčšiu spotrebu, takže to nieje až také jednoznačné, že čo sa oplatí. Závisí od použitia.

e1h
17. okt 2024

Naftový motor brať jedine ak sa budú jazdiť pravidelne dlhšie trasy (ideálne 20+ km jazdy) aby sa motor vôbec stihol zohriať. Ak to má byť auto na motanie sa okolo komína, tak jednoznačne brať nepreplňovaný (atmosférický) benzínový motor. Ale aj pri benzínovom motore platí, že ho treba občas prehnať na dlhšej trase a vo vyšších otáčkach. To znamená že ak auto jazdí celý týždeň iba po meste v "mamataxi režime"(škôlka, škola, obchod, lekár a pod.), tak je ideálne raz za dva týždne spraviť jednu dlhšiu jazdu, najlepšie po diaľnici tak, aby otáčky boli vyššie, t. j. 3.000 a viac.
Viem, že to pre veľa ľudí nedáva zmysel, ale motor, ktorý pravidelne dostáva zabrať ostane dlhodobo "v lepšej kondícií".

egonsk
17. okt 2024

@btus tuto staru historku stale zivy nostalgia iba. Nove dizlaky zeru rovnako, alebo aj viac ako benzinaky, lebo cim vyssie euro na spaliny, tym vyssia spotreba a este aj mocovka sa uz dolieva...

gas1201
17. okt 2024

treba brať do úvahy to že je to už 12 ročné auto zatiaľ s neznámymi kilometrami. ak to auto budeš využívať len v meste tak nafte by som vyhol kvôli možným problémom s DPF, EGR, vstrekmi.
určite ale to závisí aj kus od kusu. ak natrafíš na benzín ktorý ale nebol dobre servisovaný a zanedbaný tak si určite nepomôžeš.

@btus to už dávno neplatí. vo všeobecnosti sa bavíme v rozdiele možno 1 liter ak ten benzín je ešte atmosferický čiže ho musíš dosť vytáčať. ale ušetríš o dosť na servise benzin vs nafta hlavne v dnešnej dobe kedy máme euro 5,6 čoskoro euro 7.

barrilla
17. okt 2024

hlavne pozor, aby ste nekúpili auto, ktoré sa stretlo s povodňou. Teraz je ich plno takých v predaji, ale zatajujú stav.

e1h
17. okt 2024

@btus žiaden motor nemá rád studené štarty, tie škodia každému motoru. Všeobecne platí, že motorom okrem studených štartov nerobí dobre ani prevádzka v nezohriatom režime (kým chladiaca kvapalina a motorový olej nedosiahnu prevádzkovú teplotu zhruba 90-100°C) a a toto zohrievanie je u benzínových motorov kratšie, preto sa viac odporúčajú na krátke jazdy.
Nezohriaty motor má totiž menšie vôle, ako zohriaty, tým pádom je v ňom vyššie trenie, čo znamená viac opotrebovania. To isté platí pre motorový olej, ktorý je menej viskózny, tým pádom má horšiu čerpateľnosť, ťažšie sa dostáva tam kam treba, tým pádom ani mazanie nie je dokonalé. Kvôli tomuto sa so studeným motorom má narábať "v rukavičkách".
Ďalej tu je problém kondenzovania sa paliva na studených stenách valcov, ktoré sa potom stiahne s olejom a zriedi to olej. Ak motor nejazdí pravidelne aj dlhšie trasy, palivo natoľko zriedi olej, že ten nebude dostatočne mazať, prípadne pri motoroch, ktoré majú remeň bežiaci v oleji, môžu tento remeň rozleptať a môže to spôsobiť obrovské až totálne škody na motore. Na toto dosť trpia napr. motory 1.2 PureTech, ktoré sa montujú do zhruba celkovo 20 modelov značiek Peugeot, Citroen, DS, Opel a dokonca aj Toyota, ale z časti sa to týka aj 1.0 EcoBoost motorov Fordu.
Ďalej by sa dalo ešte pokračovať s EGR-kom, ktoré intenzívnejšie vracia výfukové plyny do motora, čím sa sanie samozrejme viac zanáša, atď.

Všeobecne, do mesta na krátke trasy je nejlepší elektromobil, resp. MHD a bicykel.

egonsk
17. okt 2024

@e1h tou poslednou vetou si to pekne zaklincoval 😁👍 ...

btus
17. okt 2024

@e1h mne nemusíš vysvetľovať. Ja to viem. 🙂 App. elektormotor cca40000E, nafťák cca25000E. Takže, závisí od financii. A elektromotor ak chceš mať ako jediné auto v domácnosti, tak to si neviem predstaviť. Veď do Chorvátska by som šla 2 dni. Na sídlisku ho kde budeš nabíjať? MHD nemáš všade. Ani bicyklom sa všade nedostaneš. Dieťa nezavezieš na bicykli do škôlky, ani nákup na celý týždeň nespravíš. Nie každý býva v BA alebo v KE.

autor
17. okt 2024

Ďakujem za všetky rady… auto budem využívať s tým, že na cestu do práce cca 15 km, potom zase často na ďalšie miesto, čo mám 20km a potom často chodím aj na dlhšie trasy, ako sú 38km, 116km a podobne 🙂 len každý hovorí mi inak, jeden je za naftu, další zase je za benzín a preto sa neviem rozhodnúť. Výkonovo čo som pozerala, tak okolo 94kW s obsahom teda 1.6

btus
17. okt 2024

tak to kľudne môže by ť nafta.

btus
17. okt 2024

@egonsk atmosferický benzín má isto vyššiu spotrebu ako nafta. Ale ak sa budeme baviť o turbo benzíne, tak áno, tam sa to vyrovnáva. Treba posudzovať vždy konkrétne motory, nie všeobecne. Ja som jej predtým písala o atmosferickom motore, a ten má isto vyššiu spotrebu . jasné , ak má niekto diesel 3l turbo, tak to bude žrať aj trávu popri ceste. 🙂

e1h
17. okt 2024

@btus Ak človek nemá možnosť doma alebo v práci nabíjať, tak elektromobil samozrejme nie je vhodné riešenie, ale zhruba polovica Slovenska žije v rodinnom dome, alebo v bytovke s garážou, kde má možnosť nabíjať. Ak máš možnosť nabíjať, sa dá kúpiť jedno normálne naftové auto (jazdenka do 15 tisíc) na dlhé trasy a lacný elektromobil (e-C3 je za 23 tisíc, prípadne niečo jazdené za 12-17 tisíc), na motanie sa v meste, alebo drahší elektromobil, a keď raz ročne ideš do toho Chorvátska, tak sa počas cesty 1x, alebo maximálne 2x zastavíš na dobitie batérie na 10-25 minút, kým sa vycikáš a dáš nejaké občerstvenie.
MHD a bicykel je samozrejme alternatíva pre tých, ktorí žijú v mestách, kde jedno alebo druhé je možné. To, že pre teba to nie je alternatíva, nezmanená, že to nie je pre X ľudí lepšie riešenie ako auto.

btus
17. okt 2024

@e1h no, pre mňa je už 23000 už dosť vysoká suma. 🙂

e1h
17. okt 2024

AUTORKE: v tomto prípade to vidím tak pol na pol, môžete zobrať naftu aj benzín. Rozhodoval by som sa podľa ročného nájazdu a samozrejme podľa stavu a ceny vozidiel. Ak je tých kilometrov ročne 20 tisíc a viac, zobral by som už naftový motor, pod 10-12 tisíc zase benzínový. Medzi 12-20 tisíc to je pol na pol, podľa ostatných okolností.
Rozdiel v spotrebe je samozrejme v prospech naftového motora, ale prípadné náklady na opravu budú asi nižšie pri tom benzíne.

autor
17. okt 2024

Tak ja hľadám presne KIA Ceed, ročník okolo 2012, tak do 200t km najazdené, s obsahom 1.6, výkon okolo 90kW, cenovo najlepšie okolo tých 5500€ a teda sa neviem rozhodnúť, či benzín alebo nafta 🙂

egonsk
17. okt 2024

@btus nove atmosfericke benziny uz nemaju vykon ako skoda 105 ... Dobra koncepcia motora dokaze z neho vyzdimat vela a pri nizkej spotrebe. Napriklad vyse 20 rocne twingo 1.2L ma 55kw a motor bez problemov zvladol cez 300tis km a spotreba je smiesne nizka - a to vravim o fakt starom koncepte. Novsie motory u vela znaciek su velmi vydarene a dokazu vdaka variabilnemu casovaniu ventilov vydat z nich krasny vykon pri nizkej spotrebe. Oturbeny motor je cesta do pekla, prinasa viac starosti ako radosti.
A navyse pri dizloch sa zacina dost dbat na ich dymyvost a zacina trend obmedzovat ich vjazdy...

e1h
17. okt 2024

@btus Nie je to málo peňazí za malé auto do mesta, ale zase ten rozdiel oproti nejakému Swiftu už nie je tak priepastný, ak sa ročne najazdí dostatok kilometrov, tak sa to oproti spaľovaciemu motoru vráti na nákladoch. Je rozdiel jazdiť za 2-3 € na 100 km, alebo za 7-11 €, nehovoriac o vyšších servisných nákladoch (olej, filtre, brzdy, atď.).
K trojlitrovému naftovému motoru: aj tie dokážu jazdiť veľmi úsporne. Odporúčam pozrieť si 3,3 litrový naftový motor v Mazde CX-60 a CX-80. Udávajú spotrebu niekde medzi 5,5-6 litrami. Na tak veľké auto s takto veľkým motorom to je úžasná spotreba.

autor
17. okt 2024

Ak by ste o nejakom takom aj vedeli, budem vám vďačná za ponuku - inzerát. Ďakujem 🙂

Píšem ešte raz, že čo hľadám presnejšie :
Tak ja hľadám presne KIA Ceed, ročník okolo 2012, tak do 200t km najazdené, s obsahom 1.6, výkon okolo 90kW, cenovo najlepšie okolo tých 5500€ a teda sa neviem rozhodnúť, či benzín alebo nafta 🙂

cookie29
17. okt 2024

ja som odpalila auto. Chodila som cca 25-30km do prace a potom som sa prestahovala a robim mamataxi. Cize jasle nejakych 800m, potom skola nejakych 900m potom do prace mozno 1500m ... (a kazde inym smerom, takze keby som chcela pesi, trva mi to cez hodinu) a proste naftak to neocenil

vikusjk
17. okt 2024

My sme mali Kiu Rio na benzin a kupili sme novu Ceedku tiez 1,6 naftak s automatom s tym, ze ho budeme vyuzivat hlavne na cesty na chalupu (co je 55 km). Samozrejme aj na ine dlhsie trasy. A v meste sme behali Riom, ale potom sme ho predali a uz behame len novym aj tu v BA. Viem, ze to nie je idealne pre naftak, ale tak co uz. Pri ceste na chalupu mame spotrebu 4l co je mega podla mna, celkovo sme spokojni.

simona92101
17. okt 2024

Mala som 2x Kia Ceed 1.6 benzin(jedno swcko),rocnik 2011,ziadne turbo nic.motor slapal ako hodinky,tichucky,nezralo vela.za mna velka spokojnost,nic sa za xy rokov nepokazilo,dokonca sme prezili zrazku s kamionom,ani skrabanec sme nemali.cize mozem odporucit

autor
17. okt 2024

@simona92101 môžem sa spýtať, akú to malo cca spotrebu ? Ďakujem 🙂

laurita285
17. okt 2024

@egonsk 12 ročné auto považuješ za nové? 😀

simona92101
17. okt 2024

@autorka - jazdila som aj dlhsie trasy,a vtedy cca 6l.ale ako hovorim,nic sa nekazilo,okriem ziaroviek a gumiciek na stieracoch som fakt nic nemenila,nic neklepalo.ale vyberaj podla toho,kolko jazdis.ked po meste tak benzin staci

egonsk
17. okt 2024

@laurita285 Ten KIA motor je novej koncepcie (vvt), pri 1.6 atmosferickom benzine ma 99kw/euro5 do 2018 roku.... taky vykon davali lepsie 2litre, pripadne 1.8L kedysi. To, ze auto ma nejaky svoj vek je nepodstatne, tu riesim skor spotrebu vs naklady na udrzbu pri nizkom az beznom najazde a to u benzinu je neporovnatelne nizsie ako u dizla.