Ahojte, mala som (a vlastne stále mám) problém s predajňou John Garfield. Pomerne drahé a značkové zimné topánky som reklamovala krátko po kúpe, ale reklamácia mi nebola uznaná. Popraskaná povrchová vrstva topánky bola z ich strany vyhodnotená ako mechanické poškodenie zo strany spotrebiteľa. Okrem toho mi tú časť, kde bol ten povrch popraskaný odtrhli, čiže topánky sú absolútne nepoužiteľné. Dala som si vypracovať posudok v inej posudkovej spoločnosti, kde potvrdili moje podozrenie a uznali, že výrobok je nekvalitný. Ani tento posudok JG neakceptovali a tak mám teraz nepoužiteľné topánky a nemám ani peniaze. Tento problém má však veľmi veľa ľudí, JG totiž za posledné obdobie vydáva rovnaké posudky a odpovede na reklamáciu, pričom problémy s topánkami sú často rovnaké. Dokonca rovnaká závada na topánkach rovnakej značky, kupovaných v rovnakom období. Niečo tu nie je v poriadku a chceme to riešiť. Spojili sme sa na fb do skupiny a chceme podať hromadnú žalobu. Ak máte aj vy podobný problém s reklamáciou u JG, môžete sa pridať a možno aj vy dosiahnete spravodlivosť. Ak podobný problém nemáte, je toto varovaním pre tých, ktorí by tam chceli niečo kúpiť. Pretože dopadnú rovnako a to bez ohľadu na cenu topánok. Tie moje stáli 70€ a dúfala som, že ich kúpou mám pokoj na niekoľko rokov. Bohužiaľ, nosila som ich približne 3 mesiace. link na skupinu je: https://www.facebook.com/JohnGarfieldPodvod?fre...
Dúfam, že to adminom nevadí, je to v mene dobrej veci.
@zuzanale Ďakujem, dúfam, že budeme úspešní. Ja som mala donedávna celkom dobré skúsenosti s JG, nakupovali sme tam a nikdy sa nám nič nepokazilo ani nerozpadlo, len raz myslím detské topánky, bol problém so zipsom, ale to v pohode vyreklamovali na mieste, ako ty píšeš. Ale táto skúsenosť ma prefackala, ako sa vraví. Najprv to, že predavačka mi poradí niečo, čo bolo zbytočné a stálo to kopec peňazí a potom to, že ani ten posudok, ktorý je nestranný a od certifikovaného posudzovateľa, neuznajú, hoci vedia veľmi dobre, že je to nekvalitné. Ja som si aj myslela, že to bude nejaký taký šmejd z číny, alebo od niekiaľ podobne, pretože je toho strašne veľa, čo sa začalo diať s ich tovarom a to už nie je náhoda. A oni ešte arogantne odvrknú, že dajte si to na súd. Sú spoľahnutí, že to na súd nikto nedá, pretože ak tam niekto kúpi za 15 - 20€ topánky, tak mávne rukou. Ale tieto moje boli drahé a štve ma hlavne princíp. V každom prípade to na súd dám a dúfam, že si uvedomia, že ľudí nemožno donekonečna klamať. 🙄
@indiankaindi a SOI čo na to či cez nich si neskúšala 😕
@zuzanale boli sme aj na soi, ale tam nám povedali len toľko, že v JG postupujú podľa zákona a oni ich nemôžu nijak donútiť zmeniť rozhodnutie o reklamácii ani nič. A vlastne vraj nemajú ani nič, na základe čoho by vykonali kontrolu, pretože všetko je v poriadku. To, že mám posudok, kde je uvedené, že je to nekvalitný materiál je ok, pokiaľ to nikoho nepoškodzuje na zdraví... čiže vlastne môžu predávať čokoľvek aj za astronomické sumy a je to v poriadku. Chceli kvôli tomu meniť zákon, ale v parlamente neprešiel, pretože vraj by to bolo zmätočné, ak by zakázali vytváranie posudkových firiem hocikomu... nemám slov 😖
@indiankaindi Ahoj, viem, že sú to už viac ako 3 roky, len chcem vedieť, či si tú žalobu podala a ako sa to skončilo. Lebo aj ja som prakticky v rovnakej situácii.
Mám aj posudok (v môj prospech od nestrannej znalkyne) a tiež chcem podať na nich žalobu. Budem rada, ak sa ozveš a oboznámiš ma s faktami. Ďakujem
@kobrtko Ahoj, nepodala som žalobu, pretože by nás muselo byť viac a nenašlo sa toľko ľudí. Sama som do toho nechcela a teda nemohla ísť :(
Nekvalitná obuv, teda ak sa to za obuv vôbec dá považovať, a obludné služby. Nikdy viac. Nespokojní zákazníci sa už aj spájajú proti nim: https://www.facebook.com/Zákazníci-vs-John-Garf...
Podarilo sa mi mimosúdne sa s nimi vyrovnať...všetko, čo som požadovala, mi vrátili. Stojí za to vydržať...
@indiankaindi
Ja som si dala spraviť posudok (60 €), ale oplatilo sa. Veď JG sa vlastne spolieha na to, že to ľudia vzdajú a vykašlú sa na to... ale keď si si vedomá toho, že topánky si nerozbila a zákon je na tvojej strane, tak netreba váhať a pusti sa do toho...
@indiankaindi No mne aj predavačky z JG poradili, že nech si to dám na súd...náhodou, boli v pohode, veď oni tam len pracujú a nevlastnia JG. Potom, keď som si prišla po prachy, tak mi jedna vraví: ja si vás pamätám... a celkom nefalšovane mi vyjadrili obdiv, že som to dotiahla až do konca, lebo sa im to často nestáva 👏
@kobrtko ja som si tiez dala spravit posudok ktory potvrdil moju verziu. Zaplatila som si ho ale nevedela som ze sa to oplatí az po roku. Poslala som posudok vsade ale vsade ma vysmiali. Pisala som dokonca aj samotnému Sutarikovi domov ale evidentne si s mojim listom vytrel zadok. Telefonovala som na centrálu aj neviem kde ale vsade ale nic z toho. S jednou mimoriadne drzou slečnou sme sa dokonca velmi pochytili a povedala mi, ze nech to dam na sud ze sa radi pobavia.... Cize ja mam takuto skusenost
@indiankaindi tak tomu nerozumiem, lebo ja som ich dala oficiálne na súd a potom sa mi ozvali ich právnici...vraj mimosúdne vyrovnanie atď... vcelku to šlo, aj keď sa to ťahalo takmer rok. A od koho si mala posudok? ja od p. Szabovej Hany z Partizánskeho... ona mi aj napísla, že o výsledku súdu v môj prospech nepochybuje a tak aj bolo (len mimosúdne)
@indiankaindi Ešte 1 vec... ako si prišla na to, že by Vás na žalobu malo byť viac.. sa neboj, že sama neobstojíš... Dokonca ani poplatok za súd nemusíš platiť (čo som ja nevedela, tak som ho zaplatila).
Takto som vtedy odpísala súdu:
...Vzhľadom na skutočnosť, že podľa § 4, ods. 2., písm. u zákona č. 71/1992 Zb. som od platenia poplatku oslobodená, žiadam Okresný súd v Spišskej Novej Vsi, aby mi bol vrátený súdny poplatok vo výške 16,50 eur, ktorý som uhradila.
Poplatok nežiadam od žalovaného, ale zo strany súdu, a to podľa § 11, ods. 1 z. č. 71/ 1992 Zb. ...
Tak neboj a do toho, aby si to stihla...
@indiankaindio držím prsty 😉 no za seba možem povedať že som obyšla ešte dobre a odvtedy tam nenakupujem ale to bolo pár rokov dozadu predajne boli viacmenej regionálne a reklamáciu automaticky riešili výmenami tovaru ale postup asi takýto prvé topánky sa rozsypali po 2tt druhé zn mustang vydržali 2 mes a tretie to už boli čižmy vydržali 3 mes a keďže tretia reklamácia tak mi vrátili peniaze... teraz už to u nich také jednoduché nieje... dôvod nekvality je úplne jednoduchý a v snv a okoli sa už rozšíril väčšina ludí vie že firma imbiz 90% tovaru dovezie z číny a neni to žiadny kvalitnejší licenčný tovar ale to čo by človek bežne kúpil u nejakého číňana za omnoho nižšiu cenu na to si potom nacapia a našijú svoje "značky" a hor sa do obchodov ...
ja osobne sa po síce k mojej spokojnosti vybaveným reklamáciám vyhýbam aj deichmanu skor zájdem do ccc aj keď aj tam treba preberať no dájú sa vybrať kvalitné topky z normálnej kože žiadna umelina a za dobrý peniaz poprípade zháňam deťom slovobuv ddstep bežne dostupné v obuve ...