Je to šváb?

5. sep 2024

Ženy prosím Vás toto som našla rano pri dverach, vo vnútri , je to šváb? Ma to asi niečo malo cez 1cm.
Asi sa zblaznim

autor
5. sep 2024

Pred mesiacom som našla rovnakého vo vani keď si tak spomínam, ale večer nikde nič, len náhodou som ich zahliadla

lindous
5. sep 2024

Nie som odborník, môžeš to skúsiť hodiť do skupiny Prírodovedeckej fakulty UK v BA na FB, tam vždy radi poradia, ale ja si myslím, že to je švábik - aktívny cez deň, neškodný, nesúvisí s hygienou, len sa rozšírili aj u nás a sem tam nejaký vlezie dnu, no skôr omylom ako by sa tam snažil zabývať... pogoogli si rozdiely medzi ním a bežným švábom/rusom

yonce
5. sep 2024

@lindous ono su aj neskodne svaby? 😨 nemoze to byt ten rus?

pariska137
5. sep 2024

To je svabik, prichadza zvonku

vikss1
5. sep 2024

ano, presne, svabik, nie svab, ono to je celkom neskodne, aj ked to tak proste nevyzera. 🙂 pokial ich nie je cely roj, tak je to v pohode, neriesila by som to.

jana_vaj
5. sep 2024

@vikss1 Tak neškodne aj vyzerá. Ale aj tak nechutne 😀

petrahl
5. sep 2024

Min.tyzden v piatok som jedneho nasla v kuchyni a na dalsi den rano druheho v chodbe v skrini. Skoro ma *eblo na totalku.
Je to ale švábik. Naozaj neškodný.

justxme
5. sep 2024

Tento rok som ich zabila už asi 5 a podľa všetkého ide o lesného švába, ktorý dlho vnútri neprežije. Aj na okne som jedného videla, z vonku, naokolo máme veľa zelene, tak asi sa nejako odtiaľ dostávajú dnu. Každopádne to nie sú tie klasické domové šváby, netreba panikáriť.

jana_eyre_2
5. sep 2024

Toto je svabik, každý rok v tomto období ho môžeš nájsť vonku.. je to neškodný hmyz, podobá sa síce na rusa svaba, ale nie je to, neboj.. domov sa dostanú cez okno za svetlom.. rusa svaba spoznas podľa farby (je tmavší) a zadku (ma ho hranatý).. taktiež býva vacsi ako svabik..

autor
5. sep 2024

teraz ste ma veľmi potešili!! už som myslela že mame šváby doma, pozerala pod gauce či náhodou niečo nevyletí🙈 už som hľadala firmy na dezinsekciu😅