Je možné odmietnuť kuriérovi prevziať balík?

16. nov 2021

Prosim je možné odmietnut prevzatie balía kuriérovi ?
Nesiem nejakú zodpovednosť za vrátenie tovaru?
Či treba naštudovať obchodne podmienky , z danej stránky ktorej som zaslala objednávku
Cena bola 70€

hipuska
16. nov 2021

Je to dobierka? Alebo?

bundle
16. nov 2021

Áno, da sa odmietnuť. Stačí povedať kuriérovi. Ale ak je na balíku služba nevracať, tak to neviem ako funguje. Môže to byť aj dobierka.

papillon_noir
16. nov 2021

Áno mala by si si naštudovať obchodné podmienky, sú e-shopy kde keď niečo nepreberieš nič sa nedeje ale už som sa stretla aj s tým že niektoré mali v obchodných podmienkach že ak balík nepreberieš, môžu ťa pokutovať a nárokovať si náklady na poštovné, balné a nejaký manipulačný poplatok,ale ako to reálne vymáhajú to neviem

miska_kal
16. nov 2021

tak v principe kurierovi to moze byt asi jedno, ci to preberies alebo nie. oni to poslu naspat na danu adresu firmy. len pokial ta nema v podmienkach ze ta moze nejako pokutovat.

taga
16. nov 2021

A aky mas dovod neprebrat?
Ja som napr raz odstupovala od zmluvy, objednala som rastlinky, potom som zistila ze ta firma je neseriozna, posiela neskoro, polamane umrete rastlinky, vsetci sa na nich stazovali a vracali im tovar. Tak ja som si povedala, ze si usetrim robotu a odstupila som od zmluvy este skor.. oni to poslali aj tak, dopredu som upozornila, ze tovar nepreberiem, ani som neprebrala a kurierovi to bolo fuk.

autor
16. nov 2021

@hipuska ano dobierka

autor
16. nov 2021

@papillon_noir je tam napisane toto
Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih, kedy je vám tovar doručený. Ak bezdôvodne odmietnete prevziať tovar, nepovažuje sa táto skutočnosť za nesplnenie povinnosti dodať tovar z našej strany, ani za odstúpenie od zmluvy z vašej strany.

autor
16. nov 2021

@papillon_noir a ešte toto
Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, kedy ste mali povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou ste tak neurobili), na vás prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru.

papillon_noir
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
taga
16. nov 2021

Este raz: preco im nezasles odstupenie od zmluvy??

nelca84
16. nov 2021

A naco si si to objednavala? Oni zaplatili cestu k tebe a ak to neprevezmrs, zaplatia aj cestu spat. Je to od teba dost neseriozne.

lenka2710
16. nov 2021

Mne sa raz stalo, že som objednala, tuším to bola nejaká hračka ci co a dost veľa stála a ako som tak klikala nasla som tu istú o dosť lacnejšiu 🙈
Volala som do toho e-shopu a ze som si kúpu rozmyslela a chcem zrušiť objednavku, tam mi bolo povedané, že sa to nedá, že už je v preprave, ale ze nech len oznámim kuriérovi, že nepreberam balík 🤷‍♀️ skus tam zavolať ak sa dá a spýtaj sa

1natasa1
16. nov 2021

@lenka2710 hej ono pri niektorých balíkoch to tak funguje. Ako si napísala, najlepšie si bude tam priamo zavolať, ako to teda oni majú

simii_97s
16. nov 2021

Normálne keď vám to bude mať priniesť a zavolá vám povedzte že to nejdete prebrať. On to absolútne riešiť nebude.

simca06022011
16. nov 2021

Nemusis tovar prevziat. Staci kurierovi dat vediet, nech ta zbytocne nenahana, nech to posle spat. Ak to uz odoslali, zbytocne im budes volat... ak neodoslali, staci im napisat email, ze odstupujes od zmluvy, alebo nech proste objednavku zrusia (toto je najlepsie riesenie, naklady na kuriera vobec nie su lacna zalezitost). Ak ho naozaj nechces nepreberaj to, usetris si kopec prace s posielanim spat.

@papillon_noir toto co pises eshop robit nemoze, ak sa im vrati poskodeni balik budu to riesis s kurierskou spolocnostou a nie s adresatom. Ten to neposkodil, ale kurier, ktoremu predavajuci daval ten balik. Neviem ako si k takemuto zaveru prisla...

papillon_noir
16. nov 2021

@simca06022011 autorka to uviedla, že to našla v obchodných podmienkach "Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, kedy ste mali povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou ste tak neurobili), na vás prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru."

simca06022011
16. nov 2021

@papillon_noir prevzatim, ked odmietnes, tak si nic neprevzala... a to v zatvorke je blud, SOI by im to zatrhla raz dva. Zakaznik nemoze zodpovedat, za cokolvek co neprevzal . Tovar neprevezme = nebol doruceny. Ak si daju do podmienok nahradu skody, napr. dopravne poplatky atd, teiz to nevedia inak vymahat ako sudom, ak im to clovek neuhradi.

kikaaa444
16. nov 2021

Prebrať to nemusis , ale bud ľudská a aspoň to preber a vráť , nech sa firme vráti aspoň poštovné ktoré by zaplatili za teba zbytočne . Nechápem takéto bezhlave objednávanie a potom nepreberanie. Balík preber a vráť ho , ani ho nerozbaluj. Určite ich toto poteší viac ako platiť poštovné že to k tebe prišlo a ešte platiť aj poštovné že to od teba odišlo späť k nim

papillon_noir
16. nov 2021

@simca06022011 nie som právnička, nebudem sa hádať či to je alebo nieje z právneho hľadiska v poriadku ale na druhej strane keď objednávam niečo z e-shopu a odoslaním objednávky súhlasím s ich obchodnými podmienkami, tak asi súhlasím aj s možnými sankciami ake ten e-shop uvádza, si aspoň myslím že sa o toto oni môžu oprieť,bez ohľadu na to či by im to SOI zatrhla alebo nie

simca06022011
16. nov 2021

@papillon_noir ja mam eshop pomaly 20 rokov a nemozem davat take podmienky do OP, ktore su v rozpore so zakonom o ochrane spotrebitela, resp. o zasielkovom predaji. Zakaznik ma pravo kedykolvek odstupit od zmluvy, zrusit objednavku, rozmysliet si to aj ked to eshop uz odoslal. Nie je to fer, kedze su to ine palky takeho kuriera zbytocne uhradzat (pri kurieroch sa cesta spat neuctuje), mali by si ludia premysliet, skor ako objednavky odoslu, ale nie je to ziadna katastrofa. SOI neskuma, ci zakaznik "suhlasil", ale obsah tych podmienok. Nahrada skody, napr. postovne sa moze uplatnit sudom. Nahrada za skodu sposobenu dopravou, si uplatnuje odosielatel u dopravcu.

simca06022011
16. nov 2021

@kikaaa444 ako sa im vrati postovne? :D

nelca0510
16. nov 2021

Mne sa to stalo pred pár mesiacmi na mall. Omylom som 2x objednala to isté( problém s IB). Napísali mi,že to stačí stornovať cez aplikáciu kuriérskej spoločnosti,ale kuriér to aj tak doniesol,že nechápe prečo som to stornovala a tak som to stornovala pri doručovaní.

hipuska
16. nov 2021

Sú dve veci. Jedna je, prevzatie tovaru a druhá odstúpenie od zmluvy. Keďže objednávka bola vytvorená, treba od zmluvy odstupit. Pozri si, ako postupovať pri odstúpení od zmluvy, či žiadanú niečo speci. Ak nie, jednoducho.im zašli mail, že týmto odstupujes od zmluvy č....a z toho dôvodu nebude zásielka ani prevzatá.

kikaaa444
16. nov 2021

@simca06022011 tým že to preberie a tým pádom zaplatí dobierku v ktorej je aj poštovné ? 😅😅😅😅😅🙈 pri vrátení vracajú sumu len za produkt nie za celkovú objednávku

simca06022011
16. nov 2021

@kikaaa444 ak odstupis od kupnej zmluvy, kompletne vratis celu objednavku, mas narok na vratenie CELEJ sumy objednavky, cize aj s postovnym ;)

"Zákon prevádzkovateľom eshopu ukladá povinnosť vrátiť spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru všetky platby, ktoré od neho prijal. Tým sa rozumie zaplatená kúpna cena, náklady na dopravu, dodanie a poštovné (avšak len náklady najlacnejšieho z ponúkaných spôsobov doručenia) ako i všetky ostatné náklady"

autor
16. nov 2021

Dnes som im napísala na e-schop že ruším objednávku . Tak čakám na odpoved.

hipuska
16. nov 2021

@simca06022011 áno. Ty znasas ale náklady na zaslanie ( to, čo odchádza od teba späť ku predávajúcemu) Cize, toto poštovné máš zaplatiť ty. Pokiaľ nemajú vrátenie zdarma

simca06022011
16. nov 2021

@hipuska ak neprevezmes kuriera, spätná zásielka sa neplatí. Toto si účtuje iba Slovenská pošta.

hipuska
16. nov 2021

@simca06022011 to už neviem ako je spoplatnena spätná zásielka. Určite nie je prvá ani posledná, ktorá neprevzala zásielku. Je to už proste riziko tohto predaja....ako každé podnikanie niečo prináša