Dobrý deň žienky.Ucenie matematiky v 1rocniku heineho metódou? Aké máte skúsenosti? Zvažujem či syna nedám na druhú školu nie na túto ktorú som sa rozhodla, práve kôli výučbe hejného metódou.Mate nejaké skúsenosti?
Moja dcéra síce začala s Hejného metodou až v 6tej triede, ale bola som sklamaná. Metoda opísaná ako úžasná, má do matematiky veľmi veľmi ďaleko, Keby sa dalo, vyberiem si určite klasiku.
@miskaaa89 kamaratka mala obe deti na tejto skole a bola velmi sklamana. Ani samotnym ucitelom metoda nejde. Ona potom nakupila klacike pracaky pre dany rocnik a s kazdym dietatom preberala klasicku matiku, aby nemali problem potom s prijimackami.
@miskaaa89 moja dcéra, druháčka sa touto metódou učí už druhý rok, ako jediný v škole, ich učiteľka sa zapojila do nejakého projektu a ja si teda pochvaľujem, veľmi ju to baví. Ten prvý ročník je teda viditeľné iný ako klasická výučba, je to taka hravá forma a teraz je to tiež iné, ale už za mňa nie tak odlišné od klasiky. Viem to aj porovnať, mam ešte štvrtáčku a piataka a teda s nimi som si úlohy robiť musela, s touto absolútne, len kontrolujem..
Ak máš možnosť si vybrať školu, vyberaj podľa učiteľky, školy, prístupu k deťom, nie podľa tejto metódy. Hejného metóda aj klasická matematika sa dá učiť veľmi zle a naopak veľmi dobre.
Ja mám len dobré skúsenosti, no myslím si, že hlavný podiel má na tom učiteľka. Všetky moje deti majú matiku ako obľúbený predmet.
Ako tieto deti dopadnú na prijímačkách ešte nik nevie, myslím, že absolventov ZŠ, čo si touto metódou prešli je zatiaľ len pár.
my sa ucime hejnemo uz 5r. a sme neskutocne spokojny: dcera ma dyskalkuliu a vsetko zvlada zarovno s detmi. ucivo je narocnejsie ako z beznej vyucky. preberaju sa skor jednotlive temy ale hravou formou deti logicky uvazuju a pracuju s hmatatelnymi vecami v 3r. uz vedeli pocitat obsah a obvod bez toho aby vedeli ze ho pocitaju, dokazali fungovat v 3D nakresoch, v zlomkoch pracovali od 1r. ale vsetko hravou formou. za mna super. nebaziruju ich ak to dietatu nejde a pocita si na prstoch. proste daju mu cas kym to nepochopi a nenauci sa to trenovanim. za mna super
U nas na skole ucia Hejneho metodou, ale maju to rozdelene tak, ze sa Hejneho ucia len v stredu. Ostatne dni maju "klasicku" matematiku
@miskaaa89 môj pohlad učiteľky matematiky. Sama sa snažím veľa vecí ucit aj touto metódou, ktorá je hravejšia.Ale učiť len takto je v SR nemožné, ak chcete deti dostatočne pripraviť na Testovanie 9 a prijímacie pohovory na SŠ. Neobsiahnu tak učivo ako je potrebné a bohužiaľ jednotkári v tejto metóde sú často v "bežných " podmienkach na 3 až 4 (dosahujú výsledky pod 50%). Na druhej strane takto vedené hodiny veľmi pomahajú deťom s rôznymi poruchami učenia, ktorí "nestíhajú" za ostatnými žiakmi v bežných podmienkach. Myslím si, že taký zdravý stred kombinácie Hejneho metódy a klasikou je super. Veľkú nevýhodu vnímam pri prechode detí, ktorí sa počas štúdia stretli len s Hejneho metódou a prejdu na školu kalsického vzdelávania - sú vo veľkej nevýhode a bohužiaľ aj napriek snahe, nestíhajú 😔
@simsalabim
Dobfy den. Chcem sa spytat na tu kamaratku co mala deti,ktore sa ucili hejnejo metodu. Ako dopadli dievcata?
@zdenickaopavska ako som pisala. Trenovala s nimi klasicku matiku. Jedno dieta uz je na gympli, druhe prelozila na inu ZS.
@simsalabim
No ja sa len pytam preto,lebo aj moja tam chodi na taku skolu ,ide do piatej triedy a teda obcas rozmyslam,,ci sme dobre urobili ked sme ju sem dali.
@danusskaaa ak smiem vedieť, odkiaľ máš prosím tieto info, máte takéto skúsenosti u vás na škole alebo je to celoslovenský problém ? Pokiaľ viem, tento rok končili prvý deviataci, ktorí mohli byť učení od 1.triedy podľa slovenských učebníc od Hejného a veľmi by ma zaujímalo porovnanie, ak už niekto niečo také urobil. Aj keď tipujem, že to bude len pár tried.
@zdenickaopavska ja s tym nemam skusenost, iba co viem od nej. Ona spokojna nebola.
@zdenickaopavska Moja skúsenosť s dcérou 5 rokov na ZŠ klasickú matematiku, potom 4 roky na OG Hejného metoda / rok čisto Hejný, ďalšie 3 čiastočne kombinácia s klasikou/, doma sme trénovali klasické príklady.
Monitor napísala na 92%
Teraz skončila Kvintu, učila sa klasickú matiku, na vysvedčku 1.
U nich v triede mala väčšina detí horšie výsledky pri Hejného metode ako teraz pri klasickej.
@behulka
Neda sa mi ti poslat tie foto v sprave .. Ukazuje mi toto a neviem na co mam kliknut,aby som ti poslala fotky.
@behulka Hejného metóda sa v kombinacii s matematikou prelína na školách uz dlhodobo. Sama som sa s ňou stretla už pre skoro 10 rokmi, kedy žiaci na druhý stupeň prišli z prvého, kde mali 3 hodiny "obyčajnej " matiky a 2 hodiny Hejného metódy. Už tu nastávali rôzne problémy. Počas mojho vzdelávania som mala žiačku, ktorá mi prišla v 7 ročníku a riešili len a len Hejného metódu - odišla od nás po pol roku, kedy z matiky mala ledva 4 a teda nešla jej ani fyzika, ani chémia a bohužiaľ ani geografia. Akoby sa nevedela naučiť pár súvislých viet. V matike nevedela nasobilku (na tomto horela moc). Nedokázala samostatne rozlišovať z úlohy či ma počítať obvod, obsah, objem či povrch- proste zle. Vedomostne bola tak na úrovni štvrtáka (ale aj ten by tú násobilku vedel lepšie). Ja osobne byvsom svoje dieťa nedala do školy, kde sa učia len Hejného- taká zdravá kombinácia je super. Sama veľa častí vstúvam do matamatiky ( u integrovaných žiakov ešte viac) ale ani to klasické vysvetlenie musí byť
@danusskaaa ďakujem za odpoveď. Myslím si, že Hejného metóda sa nedá striedať s klasickou matematikou. Učiteľ buď učí konštruktivisticky alebo nie. Z toho, čo píšeš to bol asi nepodarený mix, kedy nefungovalo ani jedno ani druhé.
Toto za Hejného metódu nepovažujem. Skôr to vnímam ako veľmi nepodarenú snahu niektorých škôl nalákať rodičov budúcich žiakov.
Dievčina, o ktorej píše dosahovala slabé výsledky predpokladám nie kvôli tejto metóde.
Myslela som skôr, či si natrafila na nejaký článok s porovnaním ako sú na tom ktorí žiaci.
Poznám deti, ktoré z T9 z MAT dosiahli úspešnosť nad 90 % (aj stovka bola), úspešne zložili prijímačky a boli učené 9 rokov len Hejného metódou. Takže áno, dá sa to, len je otázne či sa to dá zovšeobecniť.
@behulka ja dom ti napisala svoj názor, nie nejaké pravidlo. Rok- co rok mám viac a viac detí, ktoré prechádzajú z tejto metódy na kasiku prechodom na inú školu. Systém SVK je bohužiaľ nastavený tak ako je,a teda vôbec (podľa mňa) nevyhovuje podmienkam Hejného. Ak raz musí žiak zvládnuť napríklad nasobilku na 1. stupni ( a nedá to) neviem sa s ním pohnúť v 5 ročníku, lebo ju potrebuje k deleniu. U nás je presne dané, čo má žiak zvládnuť a ak to bude presúvať, nebude úspešný... je doba, kedy si rodič má právo vybrať- a je to v ich rukách... každému vyhovuje niečo ine 😉
V 1. ročníkiu ZŠ, keď sa tak rodičia ako deti len zoznamujú s tzv. Hejného metódou a školou ako takou, to nie je také vypuklé, ale neskôr, už v takom 3., 4. ročníku sa ukazujú veľké rozdiely medzi tým, čo je dané v štátnom vzdelávacom programe a čo sa učí v tzv. Hejnom. Šípky, myšky, rodinky sa vytratia a zrazu zistíte, že v učebnici tzv. Hejného metódy pre 4. ročník je rádovo 2/3 učiva preberané učivo, ktoré sa bežne preberá v 5. , poprípade vyšších ročníkoch. Napríklad rímske čísla, násobenie dvojciferných čísiel, delenie nad rámec malej násobilky. Ak ale majú deti ten istý rozsah vyučovania a chce sa po nich aby boli skoro rok popredu, niekde sa to musí odraziť. A nie, nie je to genialita tejto metódy, vďaka ktorej sa to tak rýchlo naučili. Deti sa na úkor svojho komfortu, času, stresu naučia, čo sa na nich naloží, nemajú veľmi na výber. To ale rovno môžme dať prvákom druhácku, druhákom tretiacku učebnicu, atď. a nazvať to "metódou".
@btsan
Nasa ma Hejneho matematiku a nejako jej skoro vobec nerozumie.Pani ucitelka nema zaujem jej dovysvetlovat latku ,a ani doucit ju. Takze cim dalej tym viacej sa horsie z matematiky uci,a rozum sa mi zastavuje nad tym,ze preco ked ma dieta problem,preco pani ucitelka ju necha tak a nesnazi sa jej ho vysvetlit? Teraz ide nasa do piatej,a to mozem cakat ze zrejme o chvilu bude na prepadnutie
Ťažko niečo dovysvelí pani učiteľka ak sama tomu gulášu poriadne nerozumie. Ďalší problém tzv. Hejného metódy je, že neexistujú otvorené zdroje na tie ich špecifické metodiky. Je to v platenej zóne, platených príručkách (v českom jazyku) prípadne ako platené školenia.
@btsan
A toto ma uplne uz od jedu ide roztrhat. Vsetko chcu zaplatit,a skokenia daleko robia a mne mozu vysvetlovat kolko chcu,aj tak tomu nebudem rozumiet,a este si to mam aj zaplatit,. A ja to mam doma malu ucit,a pani ucitelka este bude spokojna,ze ako dobre vsetko vysvetluje,ked deti budu vediet
dievcata je nejaka dobra kniha k Hejneho metode ucenia? dost ma to zaujima v skole sa deti ucia klasicky mam 5 a 1 skor mam zaujem a pochopenie. mozete niektora prosim popisat ako sa uci napr nasobilka? je mozne nieco taketo zahrnut v ramci opakovania do ,,prazdninovej skoly?" na spestrenie a zaroven zopakovanie. pripadne keby kupim napr 4 rocnik zosity a knihy klasicky uz tento rok syn prebral viem s nim v tom nieco robit? dakujem
@anya23
Nasej Hejny nejde. Posielam par veci co nevedela na pisomkach.
@zdenickaopavska
Vaša dcéra je určite šikovná, keď zvládla v tých písomkách to, čo zvládla. Problém je, že to, z čoho je písomka, nie je štvrtácke učivo, ale zmes všetkého možného, nad rámec toho, čo definuje štát a čo vôbec dieťa môže stihnúť a zvládnuť absorbovať na 1. stupni ZŠ. Teda pokiaľ nie ste na nejakej špeciálnej škole so zameraním na matematiku a s potrebným počtom hodín vyučovania matematiky navyše.
Tu je link na dokument, ktorý definuje oficiálne Vzdelávacie štandardy pre 1. stupeň ZŠ
https://www.minedu.sk/data/att/22680.pdf
Štvrták má vedieť malú násobilku - násobiť a deliť do 100 a ešte násobiť 10, 100, 1000 (pripisovanie núl). U štvrtáka sa nepredpokladá práca so zápornými číslami, tie sa majú brať v 5. a vyšších ročníkoch. Len ako príklad uvediem, máte tam príklad, kde je číselná os s použitím aj záporných čísiel a ešte treba podľa vzdialenosti čísiel určiť násobenám ich vzdialenosť v milimetroch. To sú hneď 2 učivá nad rámec 4. ročníka v jednom príklade. Úplné zúfalstvo spolupracovníkov tohoto konceptu na Slovensku je príklad, kde aby nemuseli riešiť, že máme v Eurách v nižších nomináloch mince len 1 a 2 EUR a ostatné sú bankovky, tak príklad nechali v Korunách českých s nadpisom, že to riešili deti v Česku. Na čo je toto dobré slovenskému dieťaťu. ktoré mimochodom aj na matematike má získať primeranä finančnú gramotnosť?
@miskaaa89 poznám jednu pani učiteľku, ktorá doucuje dievčatá (vnucky) ktoré chodia na túto školu, a teda bola sklamaná z celej výučby. Jedna ta slečna je 5.a teda oproti klasickej zs je úplne po zadu.