Ahojte .Tí ktorí mali už stúšenosti autom ako je stím ventilátorom.Lebo mne len vtedy zapne ventilátor keď dosiahne 90°C stupeňou ale keď nedosiahne tak nechľadí.Potom keď vipnem motor a otvorím kapotu auta tak výďe z toho bielí dym.Potrebuje opravu alebo je to poriadku.
@stazi28 ventilatory za chladicmi v novsich VW byvaju dva (niekedy jeden mensi "klimovy" a druhy vacsi "motorovy", inokedy oba "dvojulohove"). Kazdy z nich je navyse viacrychlostny. Zapinaju sa 1) od vysokej teploty motora (zohriate benzinove auto stojace s nastartovanym motorom by po dlhsom case malo zapnut chladiaci ventilator (resp. oba ) na nejaku rychlost). 2) ked zapnes klimatizaciu - kompresor tlacidlom A/C, resp. vypnutim rezimu "Econ" (zvacsa ten mensi, ale na niektorych autach oba). Cez diagnostiku (test akcnych clenov) ich dobry mechanik vie odskusat.
Z pod kapoty by sa nemal tiahnut biely dym - pravdepodobne ti niekde unika chladiaca kvapalina a na niecom horucom sa odparuje. Aj spalovany motorovy olej ci nafta, ak mas diesel (nakvapkane na niecom velmi horucom) mozu davat biely dym. Daj auto skontrolovat dobremu mechanikovi - povedz mu detaily.
@stazi28 na ventilátor sa vykašli. Trápil by ma ten biely dym spod kapoty. Dúfam, že si už v servise.
@stazi28 ventilator sa ma zopinat iba ked je potrebne chladit. Cize akmzopina na 90, tak je to ok, dovtedy nema dovod sa tocit. Biely dym moze byt aj z unikajuceho oleja co sa pali na motore, alebo vyfukovom potrubi, skontroluj uniky. Ak nemizne chladiaca kvapalina, tam bude dovod dymu. Ak mizne kvapalna, najdi netesnost.