Doba reklamácie

palodr
7. mar 2023

Ahojte chcem sa spytat na dobu reklamacie. Pokazila sa mi susicka v zaruke. Bola kupovana v obchode XYZ, u nich nahlasena reklamacia(dostal som potvrdenie o prijati reklamacie) s tym, ze ide o velky spotrebic treba doriesit reklamaciu cez ofic. servis stredisko danej znacky. Servisny technik sa kubmne dostal po 2 tyzdnoch od nahlasenia s vysledkom, ze je potrebne objednat nahradny diel, ktory je mozno dostupny v SR/PL (dostupnost cca. 2 tyzdne) ale nevie to prezistit, resp. ked nebude dostupny tak sa musi objednat z Korei (dostupnost mesiac mozno 2-3). Ako sa v tomto pripade riesi 30dnova doba na vybavenie reklamacie? Nechce sa mi cakat na ND z Korei. Je povinny obchod XYZ mi vratit peniaze alebo dodat novu susicku po uplynuti 30 dni od prijatia reklamacie u nich?

Dakujem za pripadne rady

stanulienkat
7. mar 2023

Do 30 dní musia urobiť nápravu, ak uplynie 30 a 1 deň, napíš listom odstúpenie od kúpnej zmluvy, kde uvedieš, že nakoľko nebola dodržaná 30 dňová lehota na vyriešenie reklamácie, odstupujes od kupnej zmluvy a žiadas vrátiť plnú sumu za sušičku.

vulka
7. mar 2023

O dobu kedy "sedí" spotrebič v oprave sa predlžuje záručná doba. Tie kecy o tom, že náhradný diel bude o 3 mes a pod. sú kecy. Nie si náhodou z Oravy? Tu máme takého servisného technika pre Wirpool. Otrasný prístup. Na zlomenú rukovať na chladničke mi povedal, že to nemôže opraviť, lebo mi musel z Popradu rukovať objednať ale v množstne min. 10 ks jemu sa to neoplatí.

brembo
7. mar 2023

@palodr obchod je povinný dohodnúť sa so servisom. Pokiaľ servis nevie opraviť spotrebič,obchod musí zabezpečiť iný rovnaký spotrebič alebo máte nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvi. Reklamácie sú záležitosťou obchodu.

palodr
autor
7. mar 2023

@vulka nie, som z NR, o zarucnu dobu ani nejde, skor o to, ze sa mi nechce cakat x mesiacov na nejaky nahradny diel z Korei. V kazdom pripade podla slov technika si myslim , ze sa 30 dnova lehota nestihne ani ak by bol diel na SR/PL

vulka
7. mar 2023

@palodr Takže priam zo zákona o ochrane spotrebiteľa:
Podľa § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa, vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť, t.j. právny nárok na zrušenie kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) alebo na výmenu tovaru.
Uplatnenie práva vyplýva zo zákona o ochrane spotrebiteľa a z § 623 ods.1 Občianskeho zákonníka. Svojho práva sa môže spotrebiteľ domáhať u predávajúceho preukázateľným spôsobom napr. doporučenou poštou. Lehotu na vrátenie kúpnej ceny určuje spotrebiteľ.

simca06022011
7. mar 2023

To je aká zn sušičky ak sa mozem opytat? Číslo dielu ti nedali ? Neverím, ze to nevedia z inakade zohnať:D úplne sú u nás asi neschopní v niektorých servisoch. V každom prípade po 30 dňoch vieš odstúpiť, u distribútora si to potom bude predajca riešiť;)

tosomja
7. mar 2023

Nie si povinná čakať tri mesiaca na náhradné diely. Uplynie 30 dní od podania reklamácie, môžeš žiadať vrátenie peňazí.

palodr
autor
7. mar 2023

@simca06022011 je to LG a odisla na nej zakladna doska, teda cely "rozum" susicky

simca06022011
7. mar 2023

@palodr no super. Tak držím palce, neviem ci pre nich aj nebude lacnejšie ju vymeniť komplet. Ved uvidíš... 🙂