Ahojte chcem sa spytat na dobu reklamacie. Pokazila sa mi susicka v zaruke. Bola kupovana v obchode XYZ, u nich nahlasena reklamacia(dostal som potvrdenie o prijati reklamacie) s tym, ze ide o velky spotrebic treba doriesit reklamaciu cez ofic. servis stredisko danej znacky. Servisny technik sa kubmne dostal po 2 tyzdnoch od nahlasenia s vysledkom, ze je potrebne objednat nahradny diel, ktory je mozno dostupny v SR/PL (dostupnost cca. 2 tyzdne) ale nevie to prezistit, resp. ked nebude dostupny tak sa musi objednat z Korei (dostupnost mesiac mozno 2-3). Ako sa v tomto pripade riesi 30dnova doba na vybavenie reklamacie? Nechce sa mi cakat na ND z Korei. Je povinny obchod XYZ mi vratit peniaze alebo dodat novu susicku po uplynuti 30 dni od prijatia reklamacie u nich?
Dakujem za pripadne rady
O dobu kedy "sedí" spotrebič v oprave sa predlžuje záručná doba. Tie kecy o tom, že náhradný diel bude o 3 mes a pod. sú kecy. Nie si náhodou z Oravy? Tu máme takého servisného technika pre Wirpool. Otrasný prístup. Na zlomenú rukovať na chladničke mi povedal, že to nemôže opraviť, lebo mi musel z Popradu rukovať objednať ale v množstne min. 10 ks jemu sa to neoplatí.
@palodr Takže priam zo zákona o ochrane spotrebiteľa:
Podľa § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa, vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť, t.j. právny nárok na zrušenie kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) alebo na výmenu tovaru.
Uplatnenie práva vyplýva zo zákona o ochrane spotrebiteľa a z § 623 ods.1 Občianskeho zákonníka. Svojho práva sa môže spotrebiteľ domáhať u predávajúceho preukázateľným spôsobom napr. doporučenou poštou. Lehotu na vrátenie kúpnej ceny určuje spotrebiteľ.
To je aká zn sušičky ak sa mozem opytat? Číslo dielu ti nedali ? Neverím, ze to nevedia z inakade zohnať:D úplne sú u nás asi neschopní v niektorých servisoch. V každom prípade po 30 dňoch vieš odstúpiť, u distribútora si to potom bude predajca riešiť;)
Nie si povinná čakať tri mesiaca na náhradné diely. Uplynie 30 dní od podania reklamácie, môžeš žiadať vrátenie peňazí.
@simca06022011 je to LG a odisla na nej zakladna doska, teda cely "rozum" susicky
@palodr no super. Tak držím palce, neviem ci pre nich aj nebude lacnejšie ju vymeniť komplet. Ved uvidíš... 🙂
Do 30 dní musia urobiť nápravu, ak uplynie 30 a 1 deň, napíš listom odstúpenie od kúpnej zmluvy, kde uvedieš, že nakoľko nebola dodržaná 30 dňová lehota na vyriešenie reklamácie, odstupujes od kupnej zmluvy a žiadas vrátiť plnú sumu za sušičku.