Daň z pridanej hodnoty pri objednávkach z Číny

spetsnaz
23. jún 2016

Zdravím, objednal som si telefón z číny a slovenská pošta mi poslala oznámenie o colnom konaní aby som predložil doklady o cene tovaru atď. Absolútne neviem ako mám postupovať , kam mám poslať tie doklady atď. Ak s tým má niekto skúsenosti prosím aby mi poradil ako postupovať 😢 . ďakujem

gir
23. jún 2016

Ja som tak objednávala kabát, prišlo mi oznámenie že sa mám dostaviť, presne napísali ktorá pošta. Dala som im doklad o zaplatení, vystavili mi šek na colný dlh, cca15 eur, zaplatila som a vydali mi tovar. Nikam som nič neposielala.

sissy27
23. jún 2016

@spetsnaz buď faktúru alebo výpis z účtu odniesť / poslať na colnicu, adresa je uvedená v tom liste, ktorý ti poslali... Následne ti dajú / pošlú šek so sumou, ktorú máš uhradiť a po úhrade ti tovar príde domov, resp. ti ho priamo na colnici vydajú... Pokiaľ nemáš doklad o úhrade, treba napísať čestné vyhlásenie a oni si dohľadajú podobný tovar na internete a podľa toho stanovia cenu, z ktorej budeš platiť DPH.

worker_falcon
23. jún 2016

@spetsnaz sa veľmi čudujem. písať očividne vieš, tak prečo nevieš čítať? nejaká špeciálna porucha? v tom oznámení z colnice je to priam blbovzdorne napísané... Dokonca aj blonďavá mamička s laktačnou demenciou to pochopí. a ty, ako chlap (?) máš s tým problém?

urobíš screen detailu objednávky z aliexpresu, vystrihneš z neho potrebnú časť. to bude jeden "doklad". Druhý bude screen detailu platby z bankingu. Tiež orezaný na potrebnú časť.
pošleš tieto dva súbory na mailovú adresu uvedenú v tom oznámení (napr. clobb@slposta.sk).
Do textu mailu uvedieš číslo, ktoré od teba chcú - ich skladové číslo zásielky, máš to tuším nad/pod čiarovým kódom zhruba v strede vpravo. napíšeš tam tiež účel dovozu: osobná spotreba. A tel. kontakt na teba.
ktorej časti z toho nechápeš?
tovar ti príde poštou a pri prevzatí budeš musieť uhradiť vyrúbenú DPH, či čo ti vyrúbia.

spetsnaz
autor
23. jún 2016

@worker_falcon Nechápal som tejto časti:
Podľa charakteru tovaru môžete využiť nasledujúce možnosti:

a) COLNÉ KONANIE BEZ PRÍTOMNOSTI ADRESÁTA
b) COLNÉ KONANIE V SPOLUPRÁCI S ADRESÁTOM
c) ODMIETNUTIE ZÁSIELKY

Takže ak som ťa správne pochopil tak pre mňa platí možnosť A? Zmiatlo ma to že pri možnosti A je napísané že je to možné iba v prípade neobchodného tovaru.
A ďakujem za pomoc, veľmi si pomohol/pomohla 😉 🙂

worker_falcon
23. jún 2016

@spetsnaz neobchodny tovar znamena, ze s nim nejdes dalej obchodovat. Teda ze ho ako firma nepredas. Mimochodom, colnici to nemaju ako odkontrolovat, ci to firma dalej preda, alebo nie. Pokial nekupis 200 ks hodiniek naraz 🙂

spetsnaz
autor
23. jún 2016

@worker_falcon Snáď to tak bude 🙂 .. Email som im už poslal, čakám na odpoveď. Ďakujem Ti za pomoc, ak by sa vyskytol nejaký problém tak tak sa určite ozvem 😉

worker_falcon
23. jún 2016

@spetsnaz najblizsi pracovny den sa ozvu, ze to posunuli dalej na riesenie.

spetsnaz
autor
25. jún 2016

@worker_falcon tak som im tam poslal mail aj tie ich "doklady" a odpovedali mi toto: Dobrý deň,

Colný úrad neakceptoval colné vyhlásenie na prepustenie tovaru nakoľko zásielka skladové číslo .????.... podlieha obmedzeniam pretože na tovare v nej je umiestnená chránená ochranná známka (značka) .INFONE............. a colný úrad má dôvodné podozrenie z porušovania práv duševného vlastníctva.

Colný úrad z uvedeného dôvodu požaduje aby sa colné konanie začalo podaním štandardného colného vyhlásenie spolu s príslušnými dokladmi v zmysle článku 162 – 163 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/20013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie.
Štandardné colné vyhlásenie sa podáva osobne, elektronicky (ak máte elektronický podpis a software na komunikáciu pre účely colného konania schválený FR SR ) alebo prostredníctvom splnomocneného zástupcu
najneskôr do 20 dní od dátumu prijatia (uvedeného na „Poštovom oznámení“). Štandardné colné vyhlásenie v papierovej forme sa podáva na tlačive jednotný colný doklad – JCD, ktoré je možné získať v predajniach s tlačivami (napr. ŠEVT). Spôsob vypĺňania je uvedený v Prílohe B Delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) č.2446/2015, Prílohe B Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č.2447/2015 a Prílohy č. 6 a 7 Vyhlášky MF SR č.161/2016 Z. z.
Nakoľko majiteľ vyššie uvedenej ochrannej známky požiadal finančnú správu v zmysle nariadenia Rady (EU) č. 608/2013 o prijatie opatrenia v prípade dovozu tovaru nesúceho ich ochrannú známku a vykazujúceho známky falzifikátu, colnú úrad je povinný po prijatí štandardného colného vyhlásenia tovar zaistiť a kontaktovať držiteľa ochrannej známky.

... máš s tým skúsenosti? Poradíš mi ako postupovať?

worker_falcon
25. jún 2016

@spetsnaz no to máš vcelku problém... objednávať nejaké fake telefóny sa neoplatí... colníci to nemajú radi. čaká ťa veľa tlačív a prehlásení...

simik14
25. jún 2016

A to z akej stranky objednavate ?

spetsnaz
autor
26. jún 2016

@worker_falcon keď som objednával ten mobil nebolo tam napísané že to je fake ale že je to originál.. už ľutujem celú tú objednávku 😢

trevor15
3. mar 2017

@spetsnaz Môžem sa prosím ťa opýtať, či, a ako ste to vyriešili, s colným úradom, keďže mám podobný problém. Ďakujem.