Čo znamená táto kontrolka na palubnej doske
@ella2015 Až na to, že si dala úplne inú kontrolku, ty eksper :D
@stazi28 Toto je všeobecná kontrolka chyby motora, bez autodiagnostiky sa nič nedozvieš. Môže to byť úplná blbosť, ako napr. zanesená škrtiaca klapka, ale môže to byť aj niečo vážne, ako napr. preskočený rozvod motora - čiže zlé časovanie valcov, takže hrozí zadretie motora (piest pri príchode nahor narazí do ešte otvoreného ventilu a zničí ho). Alebo potom hocičo medzitým, napríklad pokazený nejaký senzor, váha vzduchu, čidlo tlaku, bla bla bla... proste iď na diagnostiku a uvidíš
@thirstymonk je to kontrolka motora aj s popisom
@thirstymonk ja sa nepovažujem za experta ale Google ešte použiť viem
@stazi28 kontrolka elektroniky motora. Znamena to, ze v pamati zavad riadiacej jednotky motora je zapisany kod chyby, ktora moze mat vplyv na emisie. Nemusi to byt akutne, ale na TK/EK s tym neprejdes. Musis ist do servisu na diagnostiku a oni odstrania (snad) pricinu. Nenapisala si ake je to presne auto a s akym motorom, takze dalsie hypotezy napisat neviem.
@stazi28 Ono je prínosné, keď napíšeš aj o aké auto ide... Všeobecne to môže byť takmer čokoľvek... Ja som napríklad na VW mala kontrolku check motora kvôli tomu, že sa mi zalepil pod brzdovým pedálom spínač brzdových svetiel... Nebolo treba žiadnu diagnostiku, stačilo skontrolovať vizuálne základné funkcie.
@madeincssr Volkswagen golf 4
@madeincssr vo februári bolo na STK asi od tedy maximálne 10-krát s tím bolo jazdené.Nechápem tomu .Servisom som dohodnutá na termín kvôli probléme v elektrotechniky v auto alebo kvôli tomu to ukazuje 🤔
@stazi28 aj ked sa s autom (najma takymto starsim) nejazdi, taketo zavady sa vyskytnu. Moze to byt velmi vela veci, bez dobreho autoservisu/mechanika (ktory ma VW Group, alebo poriadnu vseobecnu diagnostiku) to nevyriesis.
Ja mám presne kvôli tejto kontrolke auto momentálne v servise.😅
@stazi28 nemusis utekat hned, ak mas o niekolko dni ist s tym autom do servisu aj tak. Ak ti auto funguje normalne (startuje za studena aj za tepla, motor nevynechava, taha, nedymi...), tak to nie je akutne.
Keď svieti, tak netreba utekať...
Na nete je k tomu veľa, napríklad aj toto video a komentáre k nemu:
@stazi28 ak je chyba motora, všeobecne by sa s autom jazdit nemalo. Môže to byt aj mala, aj velka zavada
Este je moznost napojit sa na auto cez OBD2 adapter (u Cinanov za par drobnych) a appku v mobile a precitat kod tej chyby podrobne, a pripadne ju vymazat a tym zhasnut kontrolku, ak o nic nejde. 🙂
edit: zdoraznim este raz - ak o nic nejde, su aj "bububu" jednorazove chyby
@tramtada31 už som nato došla čo mu je riadiaca páka nie je dobrá dám jednotku a zrazu kuknem nato už je v trojke
U nas riadime auto volantom. 🙂
@neviditelnypes radiaca 😁
@stazi28 ak mas klasicku mechanicku prevodovku, tak kontrolka elektroniky motora nema s radiacou pakou nic spolocne. Cize pripadne zle radenie rychlosti bude iny problem.
@madeincssr Pri VW sú niekedy aj veci zdanlivo nesúvisiace prepojené... Na Tourane nám svietili permanentne brzdové svetlá, lebo bol utopený spojkový snímač.
Inžinieri majú svoje vlastné kreatívne cesty a obzvlášť elektronika sa dá niekedy považovať za umelecké dielo. Podobne som sa čudovala, keď mi kvôli vypálenej prednej obrysovke (parkovačke) prestalo svietiť cca po 30 sekundách od naštartovania podsvietenie prístrojovky (palubovky).
@tanyan
@madeincssr Nakoniec okrem elektroniky treba meniť aj chladiací ventilátor. Asi kvôli tomu svietilo tá kontrolka.
@stazi28 no hlavne aby servis vedel, co robi (z pamati zavad RJ motora vycital kod chyby/chyb, ktore aktivovali oranzovu kontrolku elektroniky motora a vedel z nich vydedukovat, co je pricinou. Ventilator za chladicmi moze a nemusi suvisiet s kontrolkou. Nevieme aky mas presne motor (benzin, diesel, rocnik, vykon v kW, idealne typ (kod) motora) a hlavne nemame vypis chyb precitanych diagnostikou z RJ motora. Takze na dalsie vyslovovanie tipov/hypotez nemame dost udajov.
@stazi28 použitie googla a trvalo to 2 minúty, prepáč, ale dnes je takmer všetko na nete, takže asi volať servis