ahojte 🙂 potrebovala by som od vás žienky radu,objednala som si boty zo stránky svetshopaholiku.cz a až potom som si prečíatal ich hrozné recenzie! viem nekoro-moja chyba ☹ takže moja otázka znie čo sa stane ak ten balík neprevezmem ? dala som si to poslať na dobierku
balíky vždy prevezmem tak neviem čo sa stane ak tento odmietnem prevziať ? ďakujem pekne za radu 😉
.. nuz, nic.. Tym, ze si nakupila, musela si odkliknut to, ze si si vedoma, ze objednavka je zavazna. Ak by im o to slo, mozu od teba vymahat nahradu skody - nepredpokladam, ale mozu.
Podla zakona by si mala balik prebrat a do 14 dni ho mozes vratit a oni maju povinnost ti do 30 dni vratit prachy. Riziko je na tebe (ci prachy vratia) a tiez musis zaplatit postovne na vratenie, vypisat zvycajne nejaky ich formular na reklamaciu, resp. ziadost o vratenie uhrady.
Už som im pìsala a stornovala objednávku takže je to v pohodičke 🙂
a) pozri si zakon - tym, ze si si zavazne odbjednala, mas povinnost to prebrat = ak si si dala dobierku tak ANO prevziat a ZAPLATIT. Mozes neprevziat - ale odosielatel moze pozadovat od teba skodu, ktora mu vznikne - balne, manipulaciu, postovne...
b) odberna lehota je 18 dni, ALE lehota do ktorej ty mozes vratit PREVZATY balik bez vysvetlenia vratit tovar kupeny cez net je 14 dni.
c) ked sa vracia dobierka, postovne plati odosielatel, ALE ty mas podla zakona povinnost prebrat balik, cize ak tak neurobis, ma podla zakona odosielatel narok si od teba toto postovne a inu vycislenu skodu VYMAHAT.
d) ak tovar preberies, ako podla zakona mas a chces ho podla zakona do 14 dni vratit, TAK musis minimalne napisat list, kde pozadujes vratenie penazi, lebo tovar vracias. Vacsina spolocnosti na to ma priamo urceny formular, niektore ti to rovno pribalia do balika, ze ak by si doma vyskusala a chcela vratit.
Dolly, ja pisem o postupe podla zakona, nie je to moj vymysel a ak si si ty zle precitala/zle pochopila o com pisem, to nie je moja "dobrá blbosť".
***************
Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
§ 7
(1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
§ 8 Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
(1) Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3, ktorý mu odovzdal predávajúci.
§ 9 Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy
(1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.
§ 10
(1) Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
@kajcinka myslim, ze to, ze si stornovala objednavku je slusnost, aka sa zial malokedy vidi. Pri velkych obchodoch na tom mozno az tak nezalezi (okrem vlastneho pocitu ludskej zvorilosti) - na strane obchodu to neberu tak osobne.
Ale ak si niekto objedna napr. zo Sashe, nejaka mamicka na materskej mu zhotovi napr svetrik, nausnice.. pracujuc v noci, ked dietatko spi.. posle v dobrej viere balik, tesi sa, ze niekto iny bude mat radost z jej vyrobku.. a ten clovek nedviha telefony, zasielku ignoruje.. ta sa vrati, pricom odosielatelka nedostane zaplatene za pracu, material a naviac plati 2x postovne, poplatky..
Toto nie je tvoj pripad samozrejme! Ale zial take - nedam si servitku - špiny su a objednavaju si s tym, ze veci vlastne nechcu.
hej hej hneď som to stornovala a dalo sa to stornovať chvalabohu inak neviem čo by som robila ?
no jasne to je úplne iné keď to niekto vyrába ručne to by som nespravila,že by som to zrušila už som si objednávala zo SASHE a ručnu prácu si cením :'
Volala mi ženská, vedela moje meno, starú adresu, atď... , na otázku odkiaľ majú tieto moje údaje, mi odpovedala "verejné zdroje". To je taký odpal, aby človek uvažoval, kde, komu a ako dal svoje údaje (hneď mi napadol podobný eshop, ktorý ale má novú pobočku, ani neviem, prečo, možno, že som si z neho vtedy objednávala a mali podobný názov, ako toto). Ponúkala mi tovar, hovorím si, že to nie je zlá cena, vychválila to do nebies, med mi stekal aj cez slúchadlo, mala som asi slabú chvíľku, tak si hovorím, že vyskúšam, uvidím, možno objavím novú dobrú značku... ubezpečovala ma, že mi ďalší produkt pošlú, LEN AK BUDEM spokojná s týmto a budem mať záujem... tak som jej poslušne nadiktovala novú adresu, a vtom mi len sucho oznámila, že mi budú takto posielať každé 3 týždne nové "vzorky". Ako ich vymenovávala, spomenula som si na obdobný scénar u známej, ktorej tieto balíky chodili, ale samozrejme už stáli niekoľko desiatok €, písala, volala... a balíky chodili spokojne ďalej... jednoducho ich neprebrala a oni prestali po pár mesiacoch chodiť samé... objednávku som samozrejme chcela zrušiť, ani som nedopovedala a zložila ma. Som zvedavá, či mi tie blbosti budú teraz posielať.. bola som dosť naivná... aspoň mám poučenie...
Ahojte baby.Potrebujem radu.Cez fb som si od jednej pani objednala balik,ale rozhodla som sa ze to uz nechcem.Posielala mi to na dobierku.Co sa srane,ked som to neprebrala,budem musiet poste nieco platit?
Poslala som balik na postu kupujuca ho odmietla kedy sa mi moze vratit?
Ahojte, objednala som si cez net balík (výživový doplnok), mal prísť do 2 prac.dní ale nestalo sa tak , týždeň som im písala skoro každý deň, či už ho poslali.. odpoved každý deň bola "áno dnes vám ho privezie kuriér" kedže sa tak doobeda nestalo písala som, že kuriér neprišiel a ich odpoved bola "prepáčte, doručia vám ho zajtra" toto sa opakovalo asi 3x. Keď mi už po týždni pípla konečne sms od kuriéra kde bolo "balík vám dnes bude doručený medzi 10-12 hod." boli sme doma do 12:00 a nikto neprišiel...tak sme cestovali v ten deň za rodinou mimo mesta a o hodinu na to mi volal kuriér - vysvetlila som mu,že sme ho čakali a v čase ktorý udali nik neprišiel - balík som teda odmietla, lebo nosia mi ho už vyše týždňa a nevedia dodržať deň ani hodinu ...Mohla som tak urobiť?? Hrozia mi nejaké sankcie?? Máte niekto s tým skúseosti?
@katulienkaja Nic ti nehrozi.
@katulienkaja nic ti nehrozi
@katulienkaja Ty sa nemusis ničím obhajovať. Neprebrala si balik. Hotovo. Proste nereaguj ak by nieco riesili. Ich problém,ze nedodržali obchodné podmienky.
@annakiko Vy neplatíte na pošte nič, ale pani, ktorá poslala balík musí zaplatiť aj spätné poštovné= poštovné platí 2 x/ 1 x doporučenú poštu a 1x obyčajnú-za cestu späť/.Seriózny kupujúci zaplati predávajúcej aspoň poštovné. To, že nechcem veci, treba oznámiť predávajúcej včas, aby nemala zbytočné výdavky.
@betka22betka pozrite príspevok vyššie co som napísala ide o objednávku cez internet cez e-shop jednej firmy ktorá mala balík poslať a kuriér mi ho mal doručiť uz minulý týždeň no nestalo sa tak. Keď som sa u predajcu informovala kde mám tovar ospravedlnovali sa,ze nastala chyba u prepravcu a doručia mi ho v piatok min.týždeň. ani vtedy som tovar nedostala potom mi sľúbili ze v pondelok a tovar stále nikde tak som písala,ze ani v pondelok mi nebol doruceny a oni "prepáčte,tovar vám príde v stredu". V stredu mi konečne prišla sms od kuriera ze tovar doručí medzi 10-12 hod. Nestalo sa tak do štvrť na jednu sme boli doma. O hodinu na to mi volal kuriér ze mi doniesol balík no my sme uz žiaľ neboli doma tak som mu povedala, ze už týždeň naň cakam a že mal prísť do 12tej ako písali v sms. Tak som povedala, že nemám už o to záujem lebo velmi meškali s dovozom. Myslíte že som mala právo balik odmietnuť ? Ďakujem
@katulienkaja Betka neodpovedala tebe ale druhej pani, ktora neobjednavala cez eshop ale sukromne u inej pani.
A na tvoju otazku si uz odpovede dostala, nemusis sa pytat 100x
@betka22betka ten prispevok je dva roky stary 😉 na kt odpovedas....
Akože ziram.... vlastnim eshop, a na takych kravach ako ste vy som v strate stovky eur rocne... som slobodna matka a snazim sa prezit ako sa da... gratulujem vam - nemnozte sa vy chudery
@kajcinka nic pojdes na postu, povies je jpri okienku ze odmietnes prevziat, napises to na zadu stranu balika (Odmiatam prevziať a tvoj podpis) a oni to vratia odosielatelovi....alebo druha moznost,,,ani nepojdes na postu a budes ignorovat...