Čo sa stane, ak neurobím písomnú maturitu?

simonie8
10. mar 2020

Dobrý večer,
chcela by som sa spýtať maturantov z minulých rokov, prípadne pedagógov kt. vedia ako to funguje. Ako to prebieha ak nedosiahnem potrebné percento?Študujem na Gymnáziu a Mojím najväčším strašiakom je angličtina. Počas štyroch rokov som s ňou nikdy nemala problém, viem rozprávať, gramatiku ako tak ovládam a slovná zásoba je primeraná tomu, že rozumiem bezproblémov článkom, textom. Všetko čo mi zatiaľ stačilo na bežnú komunikáciu. Maturujem z úrovne B2 (nemali sme na výber nižšiu úroveň), ale bojím sa, že nedosiahnem potrebné percento,t.j 33%. Nejakým spôsobom nie som schopná napísať testy z minulých rokov na tolko percent. Keď som si robila testy z úrovne B1, mala som bezproblémov 90%. Prekladám si texty, robím si cvičenia, spravila som si všetky maturity z oboch úrovní, ale bez efektu. Preto sa chcem spýtať, ako to funguje ak nedosiahnem toľko percent. Pustia ma k ústnej maturite bez toho aby som musela opakovať tú písomnú? Alebo je nevyhnutné ísť na opravné?

Prosím, nepíšte mi posmešné poznámky ako maturita nič nieje. Viem, že ľudia kt. to už majú za sebou to berú na ľahkú váhu. Pre mňa, ako maturantku je to priorita a myslím si, že je prirodzené sa obávať a trošku stresovať. Je to prvá skúška, zložitejšia a preto mám pred ňou rešpekt. Viem že sa na to o pár rokov budem pozerať inak a maturita mi príde ako nič. V tejto pozícii zatiaľ nie som a preto prosím aby sa vyjadrili len tí, kt. mi vedia zodpovedať na otázku.
Ďakujem

bobula46
10. mar 2020

@simonie8 pokiaľ neurobíš test, stačí ak urobíš sloh. Keďže slovnú zásobu máš, gramatiku ovládaš (minimálne na úrovni B1) tak sa v pohode dostaneš na ústne skúšky. To isté platí pre teba aj zo slovenského jazyka. Keby si neurobila test, stačí ak zvládneš sloh. Potom pri ústnej skúške musíš mať známku, ktorá by nemala byť horšia ako trojka.
Držím ti palce

eliska105
10. mar 2020