Ahojte, tak cestou do práce mi napadlo sa spýtať túto otázku. Čo najviac kamionisti a iný vodiči z povolania najviac oceňujú od druhých šoférov?
@martinmmartin 🙂 myslela som iné
Ohladuplnost, nechat ich vyjst z dvora, zacuvat, otocit sa. Zastavit obdalec, dat varovne smerovky a nechat im priestor. Uhnut im na dialnici aby sa mohli zaradit z pripojovacieho pruhu. Nevyblikavat ich, ked obcas potrebuju niekoho predbehnut, kamiony maju obmedzovac rychlosti na 90 km/h a viac im auto neprida. Uvedomit si, ze vezu tovar aj pre nas.
@madeincssr Toho tovaru pre nas je malicko. Kamionisti funguju dnes ako sklad zadarmo ( just in time) ked maju presne dane casy dodavok pre fabriky ktore setria na nich tazke prachy lebo odmietaju prevadzkovat vstupne sklady. takze to more vystresovanych kamioniov na cestach funguju ako chodiaci sklad fabriky zadarmo a preto je ich tolko.
Nevyskočiť pred nich s pripájajúceho pruhu, lebo nedokážu rýchlo zabrzdiť. Niekoľko ton v pohybe má svoju zotrvačnosť a fyzikálne zákony neoklameš.
A mysliet na to ze ked ide za tebou tak mozno kuka film a neubrzdi keby daco. A ked ta rozflaka tak z toho bude mat iba problemy
správne miesto na takú otázku, ak stojíš o skutočne relevantnú odpoveď. Tu je totiž kamionistov plná prdel
@danica2711 ty nemáš odkial vedieť koľko tu je kamionistov. 🙂 si prečítaj iné otázky, či sú všetky určené pre matky.
@danica2711 kamiony (aj ine velke stroje, autobusy, "tatrovky"...) riadia aj damy a ako im to svedci!
Hm, ja ako stretávam na cestách kamionistov, povedala by som, že otázka by mala byť postavená opačne a mali by sa ju pýtať kamionisti - ktorý predpis by ostatní účastníci premávky ocenili, keby som sa naučil dodržiavať?
Skor naopak. My by sme ocenili aby sa na nam vodici z povolania,hlavne velke kamiony netlacili 20cm za zadok, neobiehali auta krizom krazom z pozicie "ja mam vacsie auto", ja som viac...
Úplne by stačilo keby nepozeral každý druhý do mobilu a každý prvý netelefonoval s mobilom na uchu. A je úplne jedno či profesionál alebo béčkový.
@iwesska nič také s mi nestalo a to šoférujem denne
@danica2711 Ja som jazdil medzinárodnú nákladnú dopravu, ergo mám isté skúsenosti.
K smerovkam: na kruhacoch vela ludi neblika, ked vychadza z kruhaca, a tym padom sa stracaju jeho vyhody (ze ti na nasledujucich odbockach mozu ist sucasne). A vsimnite si - cim drahsie (premiove) auto, tym menej pouziva smerovky (ked hlavna odbocuje, ked predbiehaju na dialnici, ked nieco obchadzaju...) Kvoli plebsu sa predsa nebudu angazovat. Niekedy sa mi zda, ze niektori vodici nemaju dostatocne schopnosti robit zopar jednoduchych ukonov sucasne. A to premiovkari maju takmer 100% automaty.
@leveta Ja neviem odkiaľ to ľudia majú tento dríst o telefonovaní za volantom. V prvom rade, v každom nákladnom aute je mediálny systém resp navigácia ktorá funguje aj ako handsfree. Nikdy som nemal potrebu brať telefón k uchu. Okrem toho, je to dosť kontrolované. Na diaľnici sa za teba zahákne policajná dodávka do mŕtveho uhla (v spätnom ju nevidím) a tak pozerajú do kabíny. Majú aj skener telefónneho signálu. Ale samozrejme, keď sa stane nejaká nehoda tak všetci hneď vedia, že telefonoval alebo písal sms
Teda mobily majú na uchu práveže kdejaký šoféri. Potom nevie preradiť a ide ako imbecil, ťahá za sebou kolónu. Ale najviac mňa osobne vytacaju MHD. Spotrebáci, čo brzdia aj dole kopcom, lebo preboha už idem 70.potom sa bárskde naserie, nepozrie do späťáku.
Z pohľadu profivodica mi najviac liezli na nervy tí, čo nevyužívajú celú dĺžku pripajacieho pruhu. Zbadá kamión, ide 70, pred ním ešte 300m pripajacieho ale ide pred kamión, lebo mne to nevydá. A potom samostatná kategória čumilovia v štýle tu je nehoda a potrebujem dobre ze nie zastaviť, lebo sa musím pozrieť, hoc je už premávka regulovaná a policajt mi ukazuje pod poď. Najlepšie sa mi jazdilo v čase covidu, keď bol zákaz vychádzania a cesty prázdne
@vevebono Spotrebáci čo brzdia dole kopcom? Keď som potreboval spotrebu, tak som šiel za iný kamión do vzduchovej kapsy. Ale to je jedno... Ja som chodil často preťažený. Do kopca som šiel koľko to dalo. Ale skutočný problém bolo brzdenie! Čo si myslíš, že som sa mohol rozbehnúť z nejakého horského priechodu alebo zjazdu dole kopcom len tak 80-90?
@yosi hlavne v kľude. Viem presne o com píšeš, mam odjazdene kdečo. Písala som o vodičoch SAD (zle som to napisala v prvom prispevku ako MHD), nie o pretazenych korbách. A zas povedzme si narovinu, kamionista si ide veselo, a nie je ich tak veľa, čo majú obmedzovace, vie to aj pustiť na tých par sekúnd. Horšie to je so 7,5T, 12T a pod. Tým to ide málokedy vôbec 86 😄 neviem ako to majú nastavené, ale tých mi je celkom ľúto. A ešte keď nejaký debílek sa mu nakydá do cesty a donuti ho spomaliť do kopca, keď sa rozbehol, alebo hocikde inde mu zavadzia pomalou jazdou a nevie ho obehnut, že áno.
A potom ešte magorkovia, čo najskôr habnú na brzdu a potom hodí smerovku. Aj to je samostatná kategória
@madeincssr Smerovková kvapalina pre BMW (musí sa používať originálna, lebo obsahuje čipy, obyčajnú to auto nezoberie) je drahá rovnako ako iné ich náhradné diely, také ľahké nevieš? 😉
@hefo BMW sama vlastním 😄 a po používanie smeroviek je zapeklité. Ono to má dosť hlúpy systém, všetci čo poznám a bmw na to nadávajú
ak niesu na ceste