Chcela by som učiť na strednej škole

katka9353
8. dec 2015

Ahojte, mám vyštudovanú Hotelovú akadémiu a teraz študujem na vysokej škole Cestovný ruch spojený s hotelierstvom. Chcela by som sa opýtať či je možnosť dorobenia si potrebného pedagogického vzdelania, aby som potom mohla učiť napríklad na Hotelovke odborné predmety. Je to vôbec možne?

klaudise
8. dec 2015

Áno, je to možné 😉

maajushka
8. dec 2015

Inak je to mozne aj bez vysokej skoly? Ak mam vystudovanu odbornu skolu a plus pedagogicke minimum?

guinevre
8. dec 2015

@maajushka Myslim si, ze nie. Ved na to aby si ucila nejaky predmet na skole, musis mat na to aj vysoke vzdelanie, pedagogicke minimum nestaci.

evittam
8. dec 2015

@guinevre Presne tak, myslím, že už ani to pedagogické minimum sa nedá študovať pokiaš nemáš VŠ vzdelanie - ale to som si nie istá na 100%.

klaudise
8. dec 2015

@maajushka pedagogické minimum si môžeš urobiť, aj keď nemáš VŠ, ale učiť s tým nemôžeš, i keď sa nájdu školy, kde učí kadekto s minimom 🙂

dynnora
8. dec 2015

@maajushka Na to, aby si mohla študovať pedagogické minimum (doplňujúce pedagogické štúdium) MUSÍŠ mať vysokú školu.

dynnora
8. dec 2015

@katka9353 áno, je to možné. sprav si pedagog. minimum a môžeš učiť predmety, z ktorých máš štátnice. Všetko záleží od riaditeľa 🙂 ...sú učitelia aj nekvalifikovaní, ktorí napr. daný predmet nemajú vyštudovaný a učia ho 🙂 ...ale pedagog. minimum musíš mať, pokiaľ študuješ neučiteľský smer.

katka9353
autor
10. dec 2015

@dynnora A je jedno na akej škole si dorobím to pedagogické minimum? Vedela by si nejakú odporúčiť?

dynnora
10. dec 2015

@katka9353 Pedagog. minimum si môžeš robiť v tom odbore, v ktorom si získala Mgr., resp. Ing. titul. Takže skús vyhľadať školy, ktoré ponúkajú doplňujúce pedagogické štúdium v tvojom odbore 🙂

celka12
10. dec 2015

Napríklad na Filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach si môžeš DPŠ urobiť. 🙂

zuzana76
10. dec 2015