Dobrý deň,
pisem sem pretože som bol niekoľko násobne oklamaný v servise v Holandsku a začínam byt zúfalý.
Kúpil som si čistonový iPhone 13, telefón sa po týždni začal vypínať sám od seba. Zaniesol som ho do najbližšieho autorizovaného servisu v svojom okolí. Chalani mi tam oškreli displej a telefón mi teraz s najväčšou pravdepodobnosťou nereklamujú. Snažil som sa s nimi pekne porozprávať a žiadal som ich o vysvetlenie. Ale napíšem všetko co sa udialo aby ste mi vedeli poradiť.
Potom čo sa mi telefón sám vypol som ho zaniesol do servisu kde mi obnovili softvér za 40€. Telefón neskontrolovali z vnútra ani ho neotvárali ale odlepili ochranné sklo. Chcel som sa vykašľať na to, ale telefón sa hneď o 2 hodiny vypol znovu. Na druhý deň som ho doniesol naspäť, podpísal všetky papiere a povedal že chcem aby sa na to pozreli. Chalani mi začali tvrdiť že mám v čistonom iPhone 13 neoriginálne diely. Niekoľkonásobne som ich žiadal o vystavenie dokumentu že to tak naozaj je, ale nič som nedostal. Chodili sme tam aj spolu s kamarátmi každý deň a snažili sa to vyriešiť. Nakoniec mi povedali že telefón nieje ohnutý z dnu ako tvrdili prvý x ale z von. iPhone okrem displeja je v bezchybnom stave... pýtali sme si fotky z opráv a povedali nám že majú iba z prvého opravovania, bohužiaľ pre nich z toho druhého nemajú nafotený telefón ani pred ani po oprave. Chceli odo mňa aby som zaplatil 500€ ak chcem opraviť telefón lebo kvôli ohnutiu (ktoré tam neexistuje) sa mi už naň nevzťahuje záruka. Začínam byt z tejto situácie na nervy pretože mi nevie nikto vysvetliť prečo urobili veci ktoré urobili. Vedeli by ste mi poradiť ako postupovať ďalej? Dakujem
@jophino258 preco si telefon hned nereklamoval po prvom blbnuti
Krajiny v EÚ majú zvyčajne orgány na ochranu spotrebiteľov. Väčšinou stačí jeden telefonát s nimi na vyriešenie podrobných problémov. Skús vygoogliť ako sa volajú v Holandsku a ako ich kontaktovať, oni ti povedia čo s tým.
@maros313 chcel som to aspoň vyskúšať, pretože telefón nefunguje. A ešte k tomu je aj poškodený.
@kika147 pretože som ho kupoval ešte na Slovensku a iPhone má medzinárodnú záruku, a vzhľadom na to že žijem momentálne tu som to chcel vyriešiť co najrýchlejšie.
@smajliica pozeral som aj to, ale chcel som uprednostniť normálnu vyspelú komunikáciu so servisom predtým než to priamo nahlásim niekde. Keď som im spomenul, že to skúsim riešiť súdnou cestou mi chceli poslať 140€ naspäť na účet za opravu aj za ochranné sklo ktoré zlepili pri restartovani softwéra.
Nestiahol si si tam nejaké podozrivé apky? Niečo podobné sa stalo známemu, ale on nemal taký drahý telefón a hlavne ho mal už cez 2 roky. Stiahol si nejaké herné apky a telefón sa začal sám od seba vypínať alebo naopak, sa hocikedy zapol, aj keď vyzeral ako "mŕtvy". Sme v DE a tu je servis drahý, tak sa na to vykašľal a kúpil si nový. Viem, veľmi som Ti nepomohla. Ale teda porozmýšľaj, čo si si tam nainštaloval/stiahol, to môže byť kameň úrazu.
@sovica keď mi reštartovali celý softwer tak som čakal kým sa nevypne a za dve hodiny bol kaput.
@jophino258 Pozri sem: https://esc-sr.sk/
Po prve - telefon v zaruke sa reklamuje u predajcu.
Ani nedokazem pochopit, aky rozumny dovod clovek ma, aby isiel do nejakeho pofiderneho servisu, ked zarucna oprava by bola najskor aj zadarmo 🙂
Ok, uz vidim, ze si ho kupil na sk.
@jophino258 vyspelá komunikácia očividne nefunguje 🤷🏻♀️ a to nebude súdna cesta. Orgán na ochranu spotrebiteľov ti povie čo povedať servisu, ty to servisu povieš, oni poslúchnu. Tak to ide vo väčšine prípadov. Ak to nebude fungovať tak orgán na ochranu spotrebiteľov priamo kontaktuje servis v tvojom mene a vyzve ich na zaplatenie alebo náhradu škody.