Ahojte, chcela by som sa poradiť od skúsených. Som baba ( do 25 r.), vodičák mám od 18, najazdené mám stovky km. No chcela by som si kúpiť nejaké auto do 5000€, samozrejme jazdené. Doteraz som jazdila na bmw no v kľude by som značku zmenila ( len nie Dacia) Vedel by mi niekto poradit správny vyber auta? To či je to manuál alebo automat nezáleží, len aby to nebolo combi a ani trojdverové. Neviem či som napísala všetko, keď tak budem rada za doplňujúce otázky a pomoc .
@deti95060810 nemusia. Za nove das od cca 16 tis. vyssie (cize aj na pripadne opravy mas slusnu rezervu). So starsim nebudes chodit do predrazenych znackovych servisov, platit si drahe HP atd. A male auto sa da najst velmi zachovale s mensim poctom km, len bude starsi rocnik, co pri solidnom zaobchadzani (starostlivom prvom majitelovi) nemusi vadit. Hladal by som Skoda, Seat, Suzuki, Toyota, ale aj ine (nie prilis exoticke), ak by islo o extremne zachovaly kusok. Mozno opatrnejsie s Renaultmi, Oplami a Fiat/Alfa Romeo (so starsimi je niekedy viac problemov). Keby si nepisala anonymne, dali by sa ti poslat nejake tipy (linky na inzeraty). Ale rozhodne na obhliadky so skusenym "autickarom" (technicky aj "papierovo") a pri takom rozpocte radsej aj s pripravenou 2x vytlacenou "blank" Kupno-predajnou zmluvou a peniazmi. Cim lacnejsie pekne zachovale auto, tym rychlejsie je fuc.
Aj ked nechceš 3 dverové, išla by som do Fiat 500, je to štýlové mestske auto pre mladú babu, s lacným servisom a aj ked bude staršie, nikto vlastne nebude vediet, aký máš model a bude si mysliet, že máš relatívne nove auto.
A samozrejme co najjednoduchsi [atmosfericky] benzinovy motor, ziadne LPG, CNG a diesely. Zbytocne navysuju komplikovanost (a tym padom potencialnu poruchovost) pri takom malom rozpocte.
Ak jazdenku, tak mozno asi skoda, Toyota, Suzuki. Jazdenku s automatom nie. Chod radsej do manuálu. Uplna servisná história a moznost zobrat auto do autorizovaného servisu na kontrolu pred kúpou a zaplatit si tam za kontrolu. Uprimne je ale moj nazor taky, ze radsej si zobrat nieco nove na splatky. Lebo fakticky, ked si zratas, kolko das za 10 rokov na stare auto do servisu na konci dna ta to bude stat tak isto ako keby si si kupila nove auto. Moja osobná skusenost, ked som bola po Vs, som kupila jazdenku a prvy rok v pohode a potom furt dačo. Od vtedy iba nove auta so zárukou a mas fakticky pokoj, iba meníš olej a potom podla km co treba.
@betulinka1 keby mám našetrené viac, kúpim nové. No mala som ťažkú vš a nemala som možnosť chodiť stále na brigády, takže nemám našetrené dostatočne na fungl nové. Rodičia by mi vedeli niečo prispieť, max ešte 4/5 tisíc, no nechcem od nich pýtať .
na splátky? určite nie Suzuki - sestrnica má veľmi zlé skúsenosti dokonca s novým
Presne, ja by som hned vela penazi do auta nedaval (ani na splatky), radsej trpezlivo hladal extremne zachovale male jazdene. Priklady: Skoda Citigo / VW Up, Suzuki Swift, Skoda Fabia s vhodnym motorom (nie retazove TSI EA111), Honda Jazz, Toyota Yaris, mozno starsie extremne zachovale VW Polo s vhodnym motorom (nie retazove TSI), Seat Ibiza (opat nie retazove TSI), male modely Hyundai/Kia...
tiez mam starsie ojazdene auto. my sme kupovali aj podla toho, aby nebol drahy servis a nahradne diely.
@deti95060810 nie na splátky, 5000€ mám , ostatné by vedeli doložiť keby potrebujem.
@madeincssr No hlavne ziadne VW ci Skoda. Nie su pozinkovane, za chvilu sa rozpadavaju. Taka Kia je pozinkovana a o 20 rokov nema kuska hrdze.
Tak chod do skody fabia, benzin motor 1,4. Nekupuj ale z AAA. Lacne diely, opraví ho kazdy servis. Servisná história, idealne do 120000km, benzin. Zarobíš si a potom si kupis nove 😉.
ja som tiež začínala menšími a staršími autami. Moje prvé bolo Ford Fiesta a bolo skoro rovnakého roku výroby ako ja 😂 Ale proste auto som potrebovala kvôli dochádzaniu do práce, našetrené som nemala a od rodičov som nechcela pýtať. Postupne som autá menila za lepší model a novší. Kým som bola sama som mala malé autíčka (prvé dokonca 3 dverové, keď som mala prvé 5 dverové tak som sa cítila ako kráľovná :D )
Keď som už mala deti, mali sme rodinný VAN - 7 miestny aby vošiel aj kočík, bicykel, aj starí rodičia... :D
Teraz mám SUV (4x4) lebo sme na dedine kde je v zime problém s údržbou ciest a večne som bojovala so snehom.
Takže v pohode si vyber aj lacnejšie, staršie autíčko, hlavne nech to veľa nepapá a nech je spoľahlivé 🙂 Držím palce
@betulinka1 fabia sa mi praveze nepáči ano vyzorovo ani interiérovo. Často jazdím na diaľnici
Toyota Yaris, Suzuki Swift,wolswagen golf,Polo,malé šikovné 😁
@gas1201 minimálne 2 dni z každého týždňa diaľnice inak mesto, ročne nad 100 000
Za mňa Opel Corsa, Hyundai i30, i20 alebo Kia seed a určite automat...
AUTORKA a jazdievas po dialnici stale maximalnou povolenou rychlostou (povedzme 138 km/h tacho?) A mavas v aute viac osob, alebo kopu nakladu? Potom by aj nejake to turbo bolo na zvazenie (benzin alebo dobry turbodiesel).
@adka176 do ziadneho automatu by som s rozpoctom 5000 nesiel. Zbytocne riziko opravy v cene polovice auta.
Ako prve auto som si kupovala jazdenu ford fiestu a bola som spokojna aj s jazdou aj s pomerne lacnym servisom
@madeincssr doteraz som jazdila bmw m4, takže tá rýchlosť bola po diaľnici vyššia ako píšeš. Vačsnimou chodievame dvaja + pes a nejaká tá taška.
@mabenn aj na znamom vseobecnom inzertnom portali je v BA momentalne Fiesta 1,25 ostro cervena s malym najazdom. Taky ten 5- dverovy "sportiacik". Do rozpoctu sa vojde.
BMW M4 hmmm. Len si uvedom, ze s rozpoctom 5000 nemozes ocakavat trhac asfaltu v extremne zachovalom stave. Potom treba hladat aspon benzinove turbo stvorvalec, ktory ale zachovaly (s menej km) bude stat viac.
@madeincssr tak jazdila som autami rodičov, ktorý si ich kozu dovoliť,no nechcem ist prosiť aby mi oni niečo zabezpecovali. Viem že nebudem mať ten luxus čo doteraz, ale chcem si kúpiť niečo svoje.
@madeincssr myslela som suma+ doplatok...autorka písala, že má hotovosť, plus vie doplatiť ostatné... len nevieme koľko...
AUTORKA, inak 5000 nie je zly rozpocet (treba mysliet na nejake uvodne naklady - oleje+filtre, stierace, celorocne pneu, mozno akumulator, mozno servisna prehliadka...) Ale treba si ujasnit priority. Ja by som na prvom mieste mal extremnu zachovalost (rozumne km, prvy majitel, nic neprelakovavane, kompletna dokumentacia, 2 orig. kluce, idealne vsetky skla (mozno okrem celneho) povodne...) A v ostatnom robil kompromisy (velkost, image, trhanie asfaltu...)
ročne nad 100 000km? čiže keď teraz kúpiš jazdenku s 200 000 tak o 3 roky budeš mať pol miliona? veď to máš 10 500€ pri spotrebe 7litrov. nesekla si sa o nulu?
@gas1201 nie nesekla som sa o nulu 🙂 jazdím Slovensko, Česko, Poľsko. Každý rok som mala iné auto od rodičov.
Hmmm, tak to rozsirme paletu aj o turbobenziny a (vydarene) turbodiesely. Ale u nich hrozi minimalne DPF/FAP a u francuzov aj system aditiva Eolys/Infineum. A do najnovsich s AdBlue uz by som ani nesiel. Ten system je natolko zlozity, ze bez (casto draheho) servisu viac ako 150 tis. km zvacsa neda.
do 5000 ? to bude už poriadna stará hrča... by som zvážila či prípadné opravy nevyjdu veľmi veľa...