Je čas sa rozhodnúť,lebo v škole mám nahlásiť či mám alebo nemám záujem.V podstate som rozhodnutá,ale i napriek tomu ma zaujíma názor mamičiek,ktoré tam majú deti.Ako sú spokojné?Zvládajú to deti?Viem ,že to závisí od jednotlivej školy i napriek tomu chcem poznať pre a proti.Ďakujem.A aké sú podľa vás výhody práve osemročných gymplov.
mám na 8r. gym. dve dcéry,ale nemám možnosť porovnať,"normálneho" stredoškoláka nemám,som spokojná,minimálne odpadli starosti kam s deckom po skončení ZŠ,len by som asi viac pátrala ,na ktoré konkretne 8r. gym. dieťa dať,mám pocit,že to naše je menej náročné...aj ked možno je to môj subj.pocit,výsledky má celkom dobré...
ahojky, ja ako pedagog na gymnaziu aj osemrocnom aj obycajnom (hoci sama este nemam dieta v tom veku) ti mozem povedat, ze najma ide o psychicku stranku - dieta do triedy vstupi este nezrele a tam vyzrieva, 8 rokov sa styka s tymi istymi ludmi, v obdobi puberty (14-15 rokov) nemusi vstupovat do noveho kolektivu, teda si nic "dokazovat". Toto moze byt ale tak vyhoda ako aj nevyhoda, lebo ak dieta nie je prijate v kolektive, nema sancu ziskat v obdobi puberty novy kolektiv (ako keby islo na bezne gymnazium) a zaradit sa. Nemusi sa "vyvijat", lebo vsetci v triede ho uz poznaju take ake je, a tak ho aj beru. Teda keby sa utiahnute dieta aj osmelilo, v triede ho budu stale brat ako utiahnute, lebo si nan tak zvykli, taktiez velmi dobry, inteligentny ziak nemusi "prekonavat svoje limity" lebo uz v triede nie je nikto, kto by ho k tomu podnietil, vsetkym staci taky, aky je a to moze viest k jeho lenivosti. Co sa tyka studijnych vysledkov, na maturitach zvyknu byt oktavani dobri, ale to je podla mna len subjektivny pocit ucitela, ktory ich pozna od zaciatku uz 8 rokov a teda vie, v com ich treba povzbudit, co prehliadnut a tak vysledky maturity dopadnu lepsie ako u bezneho stvrtaka. Deti si na studium na 8rocnom gymnaziu zvykaju podla mojich skusenosti pomerne lahko, nie je to ovela ine ako na beznej zakladnej skole, vyhodou je to, ze ziaci v triede su vacsinou "ti lepsi", pricom na ZS moze byt v triede aj velmi slaby ziak a ucitelka sa mu musi rovnako venovat ako dobremu ziakovi. To ale tiez moze byt aj nevyhoda, lebo gymnazisti oproti ZDSkarom nemaju okolo seba prave tieto slabsie studijne typy a moze sa stat ze si nevybuduju akesi pochopenie pre nich a ozu nimi v neskorsom veku pohrdat. Taktiez gymnazisti si v tom prechodovom obdobi (kvarta/kvinta) myslia ze su panmi sveta, kedze su na skole uz 5 rokov, pricom v skutocnosti su to rovnako zranitelne deti ako prvaci, ktori prave nastupili a z toho mozu taktiez vznikat konflikty ziak-ziak, ucitel-ziak a podobne. Velmi zalezi od typu dietata, a to ty vies najlepsie ako matka, co by tvoj syn viac ocenil a co bude pre neho najlepsie.
Neviem, ci som nejako pomohla, ja osobne nemam v plane syna dat na 8rocne gymnazium, aj ked nepochybujem ze by na to inteligencne mal. Ja s tym jednoducho nie som stotoznena z toho psychologickeho hladiska.