Dobry den, ako sa prosím vas podľa vás najlepšie dá zvládnuť, ak mam v práci vulgarnych zákazníkov? Robím v call centre a niekedy je to už neúnosné, ľudia vás poslu do p.... a podobne, vykricia sa na vas. Ako to zvládnuť a nebrať si osobne?
Ďakujem
Robis zakaznicku linku alebo predavas aktivne produkty? V prvom pripade sa informuj u zamestnavatela, ci mozes zlozit zakaznikovi atd..v druhom pripade musis mat povahu na to otravovat ludi a vediet sa obrnit...
urcite ste mali skolenie ako postupovat. a aj psychohygienu.
@janagem môžem, ale aj tak to nie je príjemné, častokrát musím úplne znížiť hlasitosť, nie je to príjemné keď mi niekto bliaka do ucha, častokrát mam pocit ze sa z toho rozplacem, je to mega stresujúca práca a niekedy medzi hovormi sa fakt rozrevem koľko je toho veľa
tak zmen pracu, nie je to pre kazdeho...
ja poznam aj ked zamestnanci vypnu zvuk a nadavaju na zakaznikov ... a je to ok ze uvolnia paru , ved ich zakaznik nepocuje
ak to nevies zvladnut, tak zmen pracu.
Ja som kedysi robila mimosudne vymahanie pohľadávok pre firmy.. išlo len o právnické firmy a podnikateľov, ale aj oni si dovoľovali vynadať keď zistili o čo ide.. niektorí sa nehanbili za ani za mak vulgárne vynadať, hoci to že sa dostali do situácie keď som ich oslovovala ohľadom ich neplatenia dlhov si mohli sami.. ja som celkom hypersenzitivny človek, tzn že sa má mnoho veci dokáže dotknúť a dlho ich v sebe riešim, ale z nejakého dôvodu toto som vôbec nebrala osobne.. bol to len telefonicky rozhovor, reálne ani nevedeli na koho hulakaju - tak som ich proste nechala sa vykričať a potom som len zopakovala požiadavky a predostrela kam sa to môže dostať.. nedokázala som to robit nejako dlho, to je pravda - mňa ale ako introverta veľmi vyčerpáva komunikácia s ľuďmi.. tak som vramci firmy zmenila pozíciu..
Takže máš podľa mňa dve možnosti, okrem tej že ti z toho bude nadalej zle - buď skúsis pohľadať inú, pre teba vhodnejšiu prácu, alebo sa úplne odosobnis a presvedčis samu seba, že frustrácia ľudí čo po tebe bliakaju nie je tvoja chyba.. je to ako keď tu diskutujes s niekým (ak sem píšeš samozrejme) a ten niekto sa ťa snaží úplne úboho uraziť, lebo s tebou nesúhlasí.. v takom prípade sa ma to vôbec nedotkne, pretože sama viem že to čo vraví nie je vôbec pravda a nevypoveda to vôbec o mne, ale o ňom samotnom..
Zmeň prácu, oni nenadavaju tebe osobne ale celému call centru lebo otravuje s blbostami.
Mala by si mat tomu primerane skolenia. A pri tazkych rozhovoroch treba vediet vcas - zlozit telefon, slusne podakovat, povedat, ze rozhovor prelozite, ked ochladnu emocie.
zmeň prácu
@januska12323 oni volajú mne s požiadavkami, ja nic nepredavam
V jednom takom callcentre som pracovala a tiež som si veľakrát toho vypočula na svoju adresu viac než dosť. A samozrejme som za nič nemohla. Žiadna rada ako si to nebrať osobne neexistuje, poviem ti pravdu, že som odišla práve kvôli tomuto. Nedávala som to, na to musíš mať jednoducho povahu. Buď sa vieš odosobniť alebo nie.
@aliii3 môžem sa opýtať, pre aku firmu si robila? Tam kde som ja je vysoká fluktuácia
Ako bolo spomenuté, musíš mať na to povahu. Ja napr. na to povahu mám, kľudne by som v call centre pracovať mohla. Mňa nezaskočí ak je niekto vulgárny, ja osobne nie som a vážne to neznášam ak ide o blízke osoby, dokonca by som vulgarizmus ani u partnera neakceptovala, ale ak to sú cudzí ľudia a je to cez telefón, tak mi je to jedno, nechala by som ich vykričať sa, ponadávať a ak by som sa k slovu viac nedostala, tak by som im popriala nádherný deň a oznámila im, že mi kľudne môžu zavolať aj inokedy, keď budú potrebovať pomoc 🤭
@anjelicek26 Toto si na zakaznickej linke nemoze dovolit. Keby zlozila telefon, tak zajtra nemusi do prace.
Autorka zmen pracu. Toto nie je pre citlive povahy.
@beata_k mame pravidlo ze upozorňujeme zakaznika nech nie je vulgárny a ak povie 3 vulgarizmy tak povieme ze musím rušiť hovor, ale to neznamená ze sa ma to nedotkne,niekedy mam pocit ze si az cvrknem od strachu ked hulakaju
Musíš sa odosobniť, alebo zmeniť pracu
pane boze... tak zmen pracu. akoze trosku asertivity dievca, ten clovek ti nadava iba cez telefon, a co??? si predstav, ze by si robila na reklamaciach a prisiel by a vynadal by ti osobne... to by si sa rozplakala priamo pred nim????
Ahoj ja tiež robím na zákazníckom servise. A vypočujem si kadečo. Pre mňa to je veľmi cenná skúsenosť do života. Pomáha mi pochopenie, že za môj vnútorny stav môžem len ja. Učí ma to asertivitu, diplomatické spôsoby odpovedí, a často sa reakcie ľudí zmenia, nahnevaný človek sa nakoniec poďakuje. Zisťujem, že ľudia jednoducho nečítajú návody, podmienky reklamácie, informácie o produkte. A keďže nečítajú tak som nahnevaní ;) ale mám aj pozitívne reakcie, ktoré vždy potešia. Často myslím na Budhu. Raz za ním prišiel nahnevaný muž a napľul mu do tváre. On si to utrel a ďalej sa venoval svojim veciam. Keď sa ho pýtali prečo nereagoval, tak povedal, že ten človek potrestal už sám seba. Ak chceš napíš mi súkromnú správu a zavoláme si. Ak potrebuješ podporu;)
Tak ked mozes zlozit, tak neviem co riesis.
úplne ti rozumiem, robila som v banke na infolinke a mala som tú česť hovoriť s xy debilmi, doslova, u nás boli dve možnosti:
1. nechať ho vyrozprávať, zatiaľ si stlmiť mikrofón a ponadavať si tiež,
alebo
2. ho upozorniť, že hovor je monitorovaný a pokiaľ nezmení tón a slovník hovor ukončíš.
Nie je to jednoduchá práca a vyžaduje si veľa trpezlivosti a chladnú hlavu, tiež som mala často nervy v kýbli a slzy na krajíčku
Ja síce nepracujem na call centre, ale denne volám s ľuďmi...neponúkam žiadny tovar...zo začiatku to bol pre mňa stres, pred každým hovorom som mala strach, ale časom som si zvykla, dokonca teraz radšej zavolám ako odpovedať na požiadavku emailom. Keď je niekto nepríjemný, dokonca až vulgárny tak ho poprosím aby sa so mnou bavil slušne, že ja sa sním tiež tak bavím a ak sa neukľudní, tak zložím telefón. Zložila som asi 2x, neskôr mi volal späť a ako prvé sa ospravedlnil...vždy im poviem, že nám ide obom o to, aby sme vyriešili jeho problém...a ako bolo spomenuté vyššie, ľudia nečítajú čo im píšeme a potom sa rozčuľujú...popravde ja by som na call centre robiť nemohla.
Pokiaľ nerobíš s ľudmi nevieš kam siaha ľudská debilita. Ja tak ako ku mne aj ja ku ním. Toto sa musel naučiť aj riaditeľ podniku aj 2 vedúci. Niektorí ľudia nevedia čo zo sebou.
"dobré" rady žien ktoré to nikdy nerobili a nevedia aký to je psychický nápor... ach jaj 🤦♀️ robila som v call centre vyše roka, tiež som takej povahy že si veci beriem k srdcu, najradšej by som bola pomohla všetkým tým ľuďom a urobila im po vôli len aby odchádzali ako spokojní zákazníci ale toto sa jednoducho nedá. Ja som zvažovala psychiatrickú PN z toho v akom stave som bola z tej práce. Jediné čo ti viem poradiť je odísť z takej práce. Zbytočne si zničíš psychiku pre zamestnávateľa ktorý nemá problém hneď zajtra ťa nahradiť. Popozeraj sa po práci kde práve tú dobrosrdečnosť a citlivosť môžeš využiť ako prednosť. Držím palce
Robila som v call centre rok a pol (nonstop poruchovka), volavali mi hystericke zenske, drzí, ozratí chlapi, vulgarni dochodcovia. Asi len tretina ludí bolo slusných. Zo zaciatku som si "po sichte" aj poplakala. Tu pracu som vzala len z nudze pocas covidu. Parkrat som bola nútená zlozit, a nadriadenym vysvetlit situaciu skor, nez pride staznost v mailovej forme. Bolo to velmi nepríjemné, casom som sa naucila pár fráz ktore som s kludnym tonom opakovala donemoty kym sa dotycny neukludnil.... psycho. Moje miesto bolo pocas MD zrusene, aj tak by som sa tam uz nevrátila. Vpodstate mam taku nechut voci ludom ze neviem akym smerom budem hladat pracu po RD. Ale tato kratka doba mi zdravie dost poznacila. Ludia su hovadske hovadá.
Zaujímavé,že keď niekde volám a majú kľudný ton hlas a sú príjemní, uberiem plyn dokonca už som chcela ďakovať,viac sa rozohním v mailoch..Ako verím,že ľudia sú rôzni,vidím to na fcb,ako sa správajú k cudzím ľuďom,ako hulvati, ale to mi chceš povedať,že nikto nezvolni,keď milo odpovedáš?
Zmeň prácu. Tiež som v call centre robila, brigáda medzi semestrami. No mne volali najmä uchylaci a my sme zložiť nemohli - len prepnúť na supervizorku. Robila som aj v butiku, kde sa k uchylakom ("slečna a vy by ste koľko stáli?" bola pravidelná otázka) pridali aj agresívne zákazníčky (reklamácie) a to už bola vysoká škola "mámvpičizmu". Musíš si uvedomiť, že akákoľvek práca s ľuďmi nesie v sebe riziko konfrontácie a zatiaľ máš výhodu, že kontakt nie je osobný 🤷♀️
@karolinakr nie volajú nahnevaní skacu mi do reci a nakoniec zlozia
@mykaellle jeej ďakujem, si veľmi milá :l
Nemáte pravidlo, že ak sa zákazník hrubo správa máte právo zložiť telefón?