Ahojte, mam 30r a od 20r robím zástupkyňu vedúcej v obchode a potravinami. Brat mi ponúkol obchodný priestor na prenájom - je to centrum mesta s výkladom do ulice 80m2. Najom by som mala symbolických 333eur plus energie vo vlastnej réžii. Ide o priestor v BA. Treba nejaké povolenia ak by som tam chcela predávať len oblečenie alebo kabelky? Nešlo by o nejaký extra značkový tovar, skôr by som nakúpila v skladoch a predávala. Čo vlastne k tomu potrebujem? Ďakujem
@simca06022011 ďakujem 🥰
Najprv si spocitaj kolko musis za mesiac predat aby si mohla zaplatit najom, energie, uctovnicku, seba a kolko € si mozes dovolit mat zablokovanych v nakupenom tovare. A ci este k tomu nebudes potrebovat dalsiu prac. silu aby si mohla mat otvorene aspon 8h denne.
@tykat viem do toho dať 10 tisíc, účtovníctvo robiť viem, no nič vypracujem si podnikateľský plán a zvážim všetky plusy a mínusy.
V prvom rade okrem priestoru energii musíš platiť ZP ta ide od januára hore na 91.28 ak začneš vytvárať zisky tak aj sociálnej poisťovni aby si mala nárok na materskú nemocenskú a do dôchodkového to bude teraz po novom 216,13. Teraz musíš počítať že tovar ktorý nakúpiš okamžité nepredáš bude TI to stať na predajni. Pokladňa hygiena hasiaci prístroj . Regály vešiaky. Teraz je aj pokuta za to že dáš do igelitky tovar čo kúpia si od teba s predajne. Za to poriadne mastná pokuta. Nesmieš dávať igelitky po novom TY. Vetranie musíš mať ak predávaš oblečenie tak aj ventilátory na odsávanie musia byť aj pri novom oblečení. Vetranie WC tepla voda bez toho TI nedovolí hygiena otvoriť. Takže preinvestovane peniaze aby sa Ti vrátili ak TI to nepôjde predajňu zatvoríš budeš musieť tovar a zariadenie odpredať a to už sa TI toľko peňazí nazad nevráti.
@alickapusinka len kopa veci ktoré opisujes nejde v réžii nájomcu.. obchodné priestory väčšinou majú v rámci budov zabezpečenú požiarnu ochranu, aj so všetkým. Detto takéto priestory majú aj sociálne a iné zariadenia a teda v žiadnom malom obchode som nikde nevidela špeciálnu ventiláciu kvôli oblečeniu.
Autorka a len tak zo skúseností mojej ti poviem, že ak nebudes mať klientelu ktorá bude kupovať neustále, nepotiahnes to. Mam dve žienky co obchod s oblečením skúšali a nakoniec to končilo fiaskom a rozpredajom veci. Hlavne v meste kde sú shoppingy, rôzne značky, málokto pôjde do noname obchodu. Čiže naozaj musíš mat niečo v ponuke co zákazníci.kupia, rýchlo... A nie stojaky.
Obchod je taká vec ze často trvá roky kým si naučí zákazníkov, vychyta.chyby, čiže aj so stratami treba rátať.. 10t mi nepríde dosť na zariadenie obchodu a tovar k tomu, ale tak urob si plán, zisti ceny atď.
@simca06022011 ved mám obchod čo by som TI písala hlúposti . Jasné áno v rámci budovy áno požiarna ochrana ale TY musíš mať na predajni hasiaci prístroj v prípade požiaru na vodnej báze. Za to je vysoká pokuta. Prišiel požiarny technik a kontroloval to ak by som prístroj nemala nedá mi pečiatku Mne veriť nemusíš ale zákon hovorí jasné. Stropy musia byť viac ako 2 metre kvôli požiaru. Tak isto vetranie musíš mať ak predávaš oblečenie. Nič o tom nevieš a chceš podnikať. Tým že dá tvoj brat tebe priestory do prenájmu tým to pre neho skončilo. Musí dávať ON daňové že prenajíma ale pre teba sa papierová robota začala. A to mi dá za pravdu kto oblečenie predáva. Jasne tebe dá brat do prenájmu obchod otvoríš živnosť predávaš och aké by to bolo jednoduché. Prvé sú vždy úrady ako samoplatca ZP a neskôr aj SP to sa nahlasuješ hned ako si podnikateľka. Vždy vždy a ešte raz vždy musí prísť hygiena obchod si pripravíš otvoríš živosť ale pokiaľ nemáš povolenie papiere a pečiatku hygieny otvoriť nesmieš. Pred hygienou ešte ťa navštívi požiarny technik musíš si kúpiť hasiaci prístroj na daný rok ma tam štítok tam to uvidíš. Po krátkej chvíli ak obchod otvoríš príde návšteva s daňového úradu. Takže áno v rámci budovy požiarna ochrana ale na predajni mať prístroj musíš. A akože náhodne kontroly zo strany hygieny daňového úradu. Však otvor uvidíš pokiaľ nezažiješ nepochopiš.
@simca06022011 TY nie si autorka prepáč neskoro som si všimla. To malo platiť pre autorku diskusie. Ale všetko čo som napísala platí.
@alickapusinka ja mam prevadzku obrovsku, a teda ako vravim v ramci PO, majitel budovy zabezpecuje aj tie hasiace, aj ich kotnrolu, kazdy rok chodia a kontroluju a vymienaju hasiace, ten PO projekt patri k prevadzke celeho objektu...samostatne sa s tym nema co zapodievat najomca priestorov, musel by k tomu mat aj projekt, presne urcene miesta hasiacich, oznacene miesta, aj vyvesene vsetky "pokyny" a znacky a co ja viem co vsetko nam lepili ako sibnuti po stenach (mne osobne to ide na nervy). My mame taku BOZp, PO zenu na to, ze ta vymysla vsetky mozne scenare :DDD cloveku az rozum zastane...
Ano, hasiaci ma mat, na akej baze = zalezi na zdroji. Kludne ju mozu sprdnut aj za to ze ma iba vodny, lebo horiet jej moze zacat (a to je aj vacsia pravdepodobnost) prave nejake el. zariadenie. My sme museli mat praskovy.... cize naozaj tam zalezi ako maju vypracovany poziarny poriadok. Ten vodny by jej fakt pomohol, tak na oblecenie.. ale to sa samo nevznieti... Cize ten hasiaci, musi zabezpecit, aby bol a aj to aby bol tam kde to ma uvedene v projekte, aj na tom sa niekedy vozia vraj.
To co opisujes, to plati aj pre obycajnu kancelariu administrativnu (v podstate pre kazdu prevadzku cohokolvek s malymi zmenami), a zase to riesi prenajimatel kancelarskej budovy.. ja len ked zavolam na schvalenie RUVZ na schvalenie prevadzky, tak pozru, kto co kde... a dovi... poziarnu ochranu riesi majitel budovy.
A inak rozbehla si sa :DD ale autorka ti nic nenapisala, ziadnu reakciu... zase netreba strasit, taka katastrofa to nejde. AK kovli niecomu jej podnikanie nepojde, tak pre nedostatok zakaznikov/slaby obrat... to je bezna vec a dovod preco taketo akcie "koncia". Nie hasiaci pristroj.
Plus ta budova kde je obchodny priestor, je skolaudovana. Tym padom ma nejaky ucel. AK su tam predajne= obchodne priestory, tak splnaju urcite aj vysky stropov, a pod veci. Inak by im ten ucel neskolaudovali. V malych prevadzkach staci vetranie aj oknami.. zbehni do mesta a uvidis.
A inak otvorenu mam prevadzku 20 rokov, zatial nas danovy urad nenavstivil ani raz, skladovu halu a k otmu obchodne a kancel.priestory mam cca 8rokov.. a tam tiez nie. Jedine co sme riesili bolo vybavenie papierov pred zaciatkom.
@alickapusinka ale samozrejme, nemyslim nic v zlom, len netreba ju strasit. Nech si kludne sadne a porata, naplanuje. POdla mna je 10t malo a ak z toho chce aj priebezne zit, tak neviem ako by to dala... my sme firmu prvy rok dva urcite zivili... resp. zili z ruky do huby kym sa to rozbehlo, keby som nemala iny prijem, a tak, tak by sa to nedalo.. cakat ci nieco sa preda a ci bude na najom nie len priestoru, ale aj byvania nasho atd... no vies co myslim :DD
@simca06022011 to iste ja tiež to na začiatok zisk žiaden 0.A tie podmienky čo chce hygiena to ani keby som išla predávať diamanty. Prísne to berú a len na poplatky ak nemá svoj priestor jej treba kopec penazí ako píšeš a zisk na začiatok presne žiaden. Strašná byrokracia papierová šikana.
Preco prave oblečenie? Dnes je ho vsade kopec, internet, vypredaje, obch centra, bazose, burzy,...
1) zivnost, nahlasenie a schvalenie prevadzky (myslim ze na mesto, urad zdravotnictva a pod) nahlasit sa vsade kde treba DU, ZP, SP, pokladnu 2) peniaze na tovar a zariadenie obchodu/dodavatelov a zaroven aj zakaznikov 3) reklamu 4) uctovnika