Ako sa správne zachovať?

4. jan 2023

Ahojte dievčatá, poprosím vás o názor na nasledujúcu situáciu:
Na silvestra som si objednala občerstvenie. Malo byť doručené o 8:00. Okolo 8:00 nikto nevolal ani nepísal. O 8:10 a 8:12 som volala na firmu kde som občerstvenie objednávala, prečo zatiaľ objednávka nebola doručená. Nikto mi nevzal telefón. Tak som išla a občerstvenie dokúpila sama a odišla som preč. O 8:40 mi volal vodič, že už to veze. To už som nebola doma a neprebrala som to. Teraz firma chce aby som v plnej sume zaplatila za objednávku.
V podmienkach nemajú o meškaní napísané nič.
Ja som navrhla, že zaplatím polovicu ale chcú celú sumu.

Ako sa správne zachovať? Ďakujem za názor.

lilyianka
4. jan 2023

Samozrejme chyba je na strane firmy,kde si občerstvenie objednávala. A keby bola firma co k čomu,tak za :
1. Ráno zavolajú a ospravedlnia sa,že budú meškať
2. Pre zachovanie dobrého mena firmy žiadne peniaze požadovať nebudú. ( príp.maju brat vopred nejaké %zalohu)

Ty si z tvojej strany urobila maximum. Keďže meskali,volala si,ze nevzali telefón je ich chyba.
Z toho dôvodu si si išla zabezpečiť občerstvenie inde.
Zálohu si neplatila,resp ako bola dohodnutá platba?

autor
4. jan 2023

@lilyianka zaloha sa neplatila. Mala som platit az pri prevzani objednavky.

luciajass
4. jan 2023

Ty si v práve. Neplat nič

kiwi3
4. jan 2023

a nemaju v podmienkach napisane nieco v zmysle, ze cas dodania je orientacny? to zvykne byt pisane. na jednu stranu rozumiem, ze si to chcela na presny cas a nemam rada, ked niekto meska, ale na druhu stranu si asi kazdy domysli, ze takato objednavka sa neda len tak jednoducho zrusit len tym, ze si to proste nepreberies - zvlast ked to zahrna tovar, ktory pre teba vyrobili na objednavku a podlieha skaze.

beata_k
4. jan 2023

Mas tam napisane, ze garantuju dorucenie o 8:00? Lebo ak nie, tak to treba zaplatit. Lebo zvacsa sa udava orientacny cas. Teda skor informacia, ci pridu doobeda alebo poobede.

larazivago
4. jan 2023

Ja si myslim presný opak komentárov nado mnou... Keď sa už pýtaš na názor.

7miriam77
4. jan 2023

Ak ste boli dohodnutí na 8 hodinu a to tak, ze pridu presne, neplatila by som nic. Meškať 10-15 minut ok, no 40 je už dosť. Mohli aspon zavolať. Ved ty si kludne mohla mat autobus o 8.30 a odchadzat na dovolenku. No ja neviem.....podla mna su na vine oni

h2
4. jan 2023

A to si ako stihla? O 8:12 si ešte len telefonovala a o 8:40 si už mala všetko nakúpené? Ja by som určite čakala aspoň do 8:30, kým by som prvýkrát volala. Nie vždy sa dá dohodnúť na minútu presne.

autor
4. jan 2023

@kiwi3 ano ja tomu rozumiem, ze je to pre mna priamo vyrobene. Ja by som urcite aj pockala keby som vedela, ze to isto dovezu. Ale tlacil ma cas a ked nikto nedvihal telefon tak som sa bala, ze na mna zabudli a uz to nedovezu. Proste chyba komunikacie. Preto som im aj ponukla polku penazi, nech si pokryju naklady aspon.

autor
4. jan 2023

@h2 vbehla som do prveho a jedineho otvoreneho obchodu, nakupila oblozene chlebicky a isla som prec. Uz som necakala. Samozrejme to co som mala objednane bolo lepsie ako to co som zohnala 😕

autor
4. jan 2023

@beata_k nemaju napisane, ze garantuju. Nemaju vobec napisane ako sa zachovat v pripade meskania. Ja som volala lebo som mala strach, ze na mna zabudli a nikto to nevzal.

autor
4. jan 2023

Ja nemam problem s tym to zaplatit, asi to tak nakonec dopadne. Skor ma zaujima nazor ci teda som spravila chybu ja alebo oni. Alebo obaja. Ja som spanikarila ked mi nikto nedvihal telefon a bala som sa, ze zostaneme bez obcerstvenia. Zaroven ma tlacil cas. Keby som vedela, ze budu meskat tak urcite pockam.

autor
4. jan 2023

Ano keby mali nejako na strankach urceny cas dorucenia, ze tam moze byt meskanie, ze cas je orientacny a podobne tak je jasne, ze je ta chyba na mojej strane. Ale nemaju tam o tom ani slovo. Preto by ma zaujimalo kto je vlastne v prave. Ja som ponukla zaplatit polovicu fakturi - co je 25€, 30€ stali chlebicky a 20€ dorucenie par km takze podla mna by stratovi neboli. Bohuzial nesuhlasia.

koniarova
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
lilyianka
4. jan 2023

Ak si im Ty sama ponúkla uhradiť polku sumy oni ako firma by mali byť spokojní. Pretože im to pokryje aspoň náklady. Avšak stále trvám na tom,že chybu urobili oni. Ak vedeli,že budú meškať 40 minút,mali ti zavolať. Lebo ešte tá stvrthodinka je ôk,áno žiaľ môže sa stať situácia (nehoda,kolóny,defekt),že žiaľ sa meškať bude viac. Šofér číslo mal,mohol volať. A ďalšia chyba,že nikto na firme nebral telefón. Logicky mi z toho vychádza,že ty si v práve. Hlavne keď ohlasom meškania objednávky nemajú na webe žiadne info.

lilyianka
4. jan 2023

Ešte mám jednu otázku,to za aký počet km si účtujú 20€?

beata_k
4. jan 2023

No moj nazor je, ze si spravila chybu. Negarantovali ti dodanie o 8:00. A volat niekomu 8:10 ze meska mi pride unahlene. Bars aka dopravna situacia a uz je 10 minut na svete.

autor
4. jan 2023

@lilyianka 34km, 17km tam, 17km naspat.

miskakyblik
4. jan 2023

Joj to zas ja som v tomto veľmi rázna a nekompromisná a keď bola dohoda na 8, tiež by som volala už o štvrť a keby mi nedvihli telefón, urobila by som to isté čo ty ale keď by mi skúsili ešte aj nakazat nech to zaplatím, to by si za klobúk veru nedali čo by som im vykricala ešte som s tým mala opletačky letela do obchodu a podobne , to by na mňa skúsili.... Ja som takto raz odmietla prevziať od kuriéra sadenice do záhrady, v depe čakali dva dni kým si ich kuriér naložil, chcela som platiť kartou ,deň vopred a ešte aj v ten deň ráno mi ešte prišla sms že mám platiť kartou ( korona) ale panko došiel že on si nevzal terminál, ja na rizikovom s brusiskom jak svet to ani ma nehne ísť do mesta vybrať si hotovosť tak som mu povedala že neprevezmem už aj tak je to na hrane že sadenice už sú dokopy 4 dní v prevoze...ak sa ešte v ten deň nemôže otočiť, je mi ľúto ja som rátala s platbou kartou...Arogantne mi zadrel že terminál nebude mať dnes ani možno tyzden lebo že je pokazeny ..a že keď nechcem vráti To odosielatelovi... A ja že ok, nech sa páči, keď to bude cestovať ďalšie tri dni naspäť môže tie sadenice aj vyhodiť... Vyvolával mi potom tyDen každý jeden a prosikal nech si prevezmem že mu to dajú za skodu že on bol iba nervózny nechcel byť arogantny...no smola nabudúce si to rozmysli... tak som mu povedala že tyzden vozene sadenice vďaka nemu nepreberiem a môže si ich aj mesiac nakladať každý deň do auta nezaplatim50 eur za zdochnutu burinu. Pekne mail som napísala eshopu že nech si škodu uctuju u drzého kuriéra , že nebolo mi umožnené prevziať a zaplatiť zásielku...ja chápem že toho majú veľa ale tiež nemôžu očakávať že si budú s každým robiť čo chcú a správať sa ako idioti iba za to že toho majú veľa...na tvojom mieste im ešte aj mail a recenziu urobím aký prístup majú ani bohovi by som im nedala polovicu .... Tu si už každý robí čo chce len za to že je podnikateľ...a budú sa takto správať furt kým im za takéto služby niekto bude furt platiť, nikdy tu tie služby lepšie nebudu...

autor
4. jan 2023

@beata_k je to mozne. Mna cela vzniknuta situacia mrzi. Ja som to obcerstvenie velmi chcela. Ale som sa bala, ze na mna zabudli a nic nedovezu a keby mi to potvrdili, ze to dovezu s meskanim tak nemam problem. Ale ako nedvihali tak si hovorim, ze asi to naschval nedvihaju, ze na mna zabudli.

loliku
4. jan 2023

Mali ti zavolat ze budu meskat. A tie chlebiky si nakoniec neprevzla ak tomu rozumiem? Tak zaco im mas zaplatit ked si ich nejedla 🤣 oni by mohli byt rady ze si ochotna im dat polku, ked nezaplatis za nieco co si nemala myslis ze to daju na sud koli 50e?

abbey1
4. jan 2023

Prosím ťa, kde mali na Silvestra ráno k dispozícii toľko obložených chlebíčkov?
Jednala si unáhlené. Tvoja story mi veľmi nesedí.

autor
4. jan 2023

@abbey1 ako vies kolko som ich zohnala? 😂

abbey1
4. jan 2023

No veľa nie za 30 eur. Ale i tak ma zaujíma, kde máte také dobré občerstvenie, že na Silvestra zoženiete obložené chlebíčky bez objednávky. Už len vzhľadom na tak malú objednávku by som cirkus nerobila. Vzala by som chlebíčky, určite by sa zjedli. Za 30 eur ich asi veľa nebolo. ;)

stanulienkat
4. jan 2023

O ôsmej tam mal dôjsť tovar a o 8:10 si uz robila paniku? Prepáč, mi to príde veľmi prehnané. Mne keď niekto povie že príde na ôsmu, tak predpokladám, že to je orientačný čas. Určite by som nestala pred dverami o 8:00. Predpokladám, že ani ty nie si vždy na sekundu dochvíľna. Príde mi to od teba neseriózne, chyba je inak, že aj oni nedvíhali telefón.

teleskop
4. jan 2023

nezaplatit nic!!!!treba si nastudovat obchodny zakonnik, to odkaz firme

teleskop
4. jan 2023

mam zivnost 22 rokov, 98 percent klientov mam zahranicnych, jedna dve faktury rocne slovakovi, zvysok zahranicie, keby si toto dovolim ku klientovi, uz sedim pri kostole medzi zobrakmi....

mk1111111111
4. jan 2023

Tak v telefone mas dokaz, ze si volala a oni nebrali. Je na Tebe, ci zaplatis. Ak nemas ten dokaz, zaplat, bude to fer.

stanulienkat
4. jan 2023

@loliku za čo má platiť, keď ich nejedla?? Zrejme si nikdy nepodnikala, respektíve nemala si objednávky a nemusela si platiť plat zamestnancom. Niekto tie chlebíčky musel urobiť, niekto musel nakúpiť materiál a niekto ich musel doviesť. To je čistá strata a mne to vtipné nepríde.

koniarova
4. jan 2023

Prebrala by som aj objednané, aj keby som si určite komentár neodpustila. Zase až také veľké peniaze to neboli. Čo by sa nezjedlo,rozdám.