Viete mi prosím napísať, ako sa konkrétne správne pomenúvajú tieto geometrické útvary (tvary?)
Potrebujem to napísať správne. Kocku valec zvládnem. Ale čo ten kvader a obdĺžnik? Ako ich pomenujem? Dlhy, krátky, hrubý, tenký? Obdĺžnik? Potrebujem, aby bolo z textu jasne o čo ide.
Ďakujem
Teda zeleny obdĺžnik a oranžový, ona sú kvádre?
Obdĺžnik je 2D utvar (plochý) , teda ten tam nie je.
Žiaden obdĺžnik tam nemáš. Sú to všetko štvorboké hranoly. Ten s tým oblúkovým výsekom neviem.
A takto ako máš tie útvary položené, tak ten valec je vysoký a nízky.
kľudne ich pomenuj podľa farby - vezmi zelený kváder, červený valec... ten zložitejší tvar si nazvi napr. most ak je to pre deti
@lucka_ke ďakujem. A ako nazvem ten hrubý káder a užší? Tie čo sú rovnako dlhé? - zelený a oranžový. V prípade že budú rovnakej farby? Pretože aj taka nastane situácia
@vulka ďakujem
pre akú vekovú skupinu to robíš?
5-6r
Tak teda kváder , či hranol?
@lucka_ke ak môžem byť konkrétnejšia, deti majú postaviť stavbu podľa mojich slovných konštrukcií. A teda nechcem tie útvary zle pomenovať
* inštrukcií
no 5-6 ročné deti budú určite vedieť, čo je to kváder a hranol. 🙄 Hlavne, keď to ani ty nevieš pomenovať. 😂
kváder je druh hranola... ale ak ide o malé deti tak asi nebudú vedieť čo je hranol
ja by som napísala kocka, kváder, valec, "most" a do pokynov to dala čisto podľa farieb, nedala by som dva rôzne kvádre rovnakej farby
@belllinka chápem tvoju iróniu, ale ver mi, že tiež by som to najradšej nazvala len modrá a žltá kocka.... bohužiaľ na fakultách väčšinou sedia len teoretici
tak do práce to pomenuj správne odbornou terminológiou a zdôvodni, prečo v zadaní 5-6ročným deťom bude použité niečo jednoduchšie
Učivo základnej školy 4.-6. ročník. Tak nie div, že to na fakultách od študentov vyžadujú. Bolo by smutné, aby učiteľka v škôlke deti zavádzala obdĺžnikom.
Pre rôzne vekové kategórie treba prispôsobiť, ale netreba ich učiť nesprávne pomenovanie.
Ja by som to obišiel - bol by to modrý stavebný dielik, červený stavebný dielik, prípadne dielik č. 1, dielik č. 2... Deti v škôlke budú skôr poznať čísla ako názvy priestorových útvarov. 😉
@lazzo deti v MŠ sa učia rozlíšiť, priradiť, vybrať, aj pomenovať geometrické tvary - plošné, aj priestorové 😉
autorka - najprv by som deti oboznámila s pojmami - čiže vezmem červený valec a poviem "toto je červený valec", neskôr si overím, či si to deti zapamätali - Evička vyber červený valec, vezmem do ruky červený valec a opýtam sa, čo mám v ruke. Až potom by som zadala pokyn k stavbe podľa inštrukcií. Možno by bolo fajn vybrať "kocky", ktoré vieš stopercentne pomenovať 😉
Tak ako píše @lucka_ke je to správne.
Správne je valec, kváder, kocka. Most nemá geometrické pomenovanie.
@elizabet173 Tak táto informácia mi unikla. 🙂
Mame podobne a my sme to volali: kvader, kocka, velky vlacek, maly valcek, mostik, dlha palicka, kratka palicka ...
Kváder s podstavou štvorca je ten tučnejší oranžový, ostatné dva tenšie sú kvádre s podstavou obdĺžnika.
Su tam 2 valce, 4 hranoly a jeden "most"
Z tych 4 hranolov je jeden kocka a ostatne 3 su kvadre.
1 je pravidelny kvader, ktory ma zakladnu kocku a dva su nepravidelne kvadre ktore maju zakladnu obdlznik.
Tak ako su teraz polozene, tak zeleny je kratsi nepravidelny kvader a cerveny je dlhsi nepravidelny kvader. Ja by som tie dva nepravidelne kvadre postavila na vysku, tak ako je oranzovy kvader aby dobre ukazal medzi nimi rozdiel v zakladni.
Ak ich postavis na tu tenku hranu, tak budu Vyzsi a Nizsi.
@andreatytler prosím ťa, toto nie. Základňa kocka neexistuje! Ani pravidelný a nepravidelny kvader!
@autorka červený je kvader, zelený je kvader, oranzovy je pravidelný 4-boky hranol, bezove je kocka. Potom tam máš dva valce a most je nejaké teleso.
@letfenixa Dakujem za opravu... ano miesto kocky mala byt zakladna: stvorec.
Ak dám pokyn ,,vezmi obdĺžnik, či kváder, tak ktorý z tých dvoch?