Ako nakupovať a predávať v bazári?

olinkabrs
23. júl 2011

Keďže rastieme ako z vody, pomaly by som chcela začať prispievať vecami do bazáru. Preto sa chcem spýtať, aké sú pravidlá a odporúčania na nákup a predaj v bazári? 😕 Napríklad sa mi stalo, že mi niektoré maminky neboli ochotné poslať vec na dobierku a ja naozaj nerozumiem prečo 😝 , prečo je skôr zvykom, ako som si všimla, udávať číslo účtu a posielať peniaze vopred bez tovaru? Takže rada uvítam nejaké poučenia v tejto oblasti, ako je dobré postupovať. Všetkým prajem pekný zvyšok večera. 🙂

jarunka111
23. júl 2011

Pravidlá bazáru alebo pozri komplet Pravidlá používania
S dobierkou bývajú často problémy, ak to dotyčná neprevezme, tebe sa to vráti a musíš zase platiť poštovné ☹ A to nikto nechce! Ja osobne , ak nájdem niečo, čo by som chcela, tak si prečítam hodnotenia tej mamičky a ešte sa pokukám aj v téme Černá listina, či náhodou nie sú zlé skúsenosti s ňou. A potom, keď pošlem peniaze, tak sa len spolieham, na to, že peniaze prídu, kam majú a že mne príde taký tovar ako som si kúpila. Neviem, čo by ťa ešte zaujímalo, rada tiež prečítam skúsenosti ostatných 😉

Pri používaní bazáru berieš na vedomie a súhlasíš s nasledovnými pravidlami:

Bazár je len pre mamičky, ktoré predávajú vlastné veci. Komerčný predaj nie je v bazáre povolený (ani nových ani použitých vecí).
Bazár je pre všetkých úplne zadarmo.
Bazár slúži na predaj vecí. Ak ponúkaš služby, vytvor si prezentáciu v katalógu firiem
Neoverujeme a nenesieme žiadnu zodpovednosť za obsah inzerátov uverejnených užívateľmi vrátane ich identifikačných údajov, ani za kvalitu inzerovaného tovaru.
Bazár slúži výlučne na sprostredkovanie kontaktu medzi predávajúcim a potenciálnymi kupujúcimi. Ako užívateľ/ka bazáru si si vedomý/á, že nesieš sám/sama akékoľvek materiálne alebo finančné riziko spojené s inzerciou na bazáre ako aj s kúpno-predajnou transakciou, ktorá vznikla na základe tejto inzercie.
Inzerovať sa smie len tovar, ktorý je v súlade s právnym poriadkom SR a nepodlieha žiadnej špecifickej legislatíve (napr. lieky na lekársky predpis).
Nesmie sa inzerovať tovar, ktorý nie je v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane priemyselného a duševného vlastníctva (napr. predpismi o patentoch, ochranných známkach, dizajnoch, úžitkových vzoroch...), pričom sa väčšinou jedná o ilegálne kópie výrobkov renomovaných svetových výrobcov. Za príslušné overenie a súlad s predpismi je zodpovedný sám inzerujúci užívateľ. Taktiež sa nesmie inzerovať tovar spadajúci do systému sieťového predaja a multi-level marketingu (napr. Avon, Oriflame, Tupperware...) alebo do sieťového predaja poistenia, finančných produktov a poradenstva.
Dávať negatívne hodnotenia užívateľom, kvôli tomu že oni dali negatívne hodnotenie tebe, je zakázané.

Zadávanie inzerátov:

Inzerát zadávaj do kategórie do ktorej patrí.
Do inzerátu daj iba tvoje fotografie (na ktorých je vidieť reálny stav vecí, ktoré predávaš), nie fotografie nových výrobkov z internetu.
Inzerát zadávaj iba do jednej kategórie.
Všetky inzeráty musia ponúkať niečo na predaj. Inzeráty typu "Hľadám", "Kúpim", "Oznam", "Zľava" a podobne, sem nepatria.
Všetky inzeráty musia mať reálnu číselnú cenu. Napr. ak má inzerát uvedenú cenu 1 EUR a v popise je uvedené "dohodou", alebo "navrhnite cenu", tak to je proti pravidlám.
Ak v jednom inzeráte predávaš viac vecí, musia všetky spadať pod danú kategóriu.
Neuverejňuj jeden a ten istý inzerát naraz viac krát.
Popis a fotky v inzeráte zvoľ tak, aby čo najvernejšie odzrkadlovali reálny stav predávaných vecí. Úmyselné zavádzanie ohľadom stavu, kvality, pôvodu, prípadne značky predávanej veci je neprijateľné a môže mať za následok permanentné zablokovanie Tvojho účtu na našich stránkach.
Nevkladaj do inzerátov reklamu alebo odkazy na webové stránky (ani do priložených fotografií - t.j. ani žiadne logo). Eventuálna vodotlač na fotografiách môže obsahovať iba užívateľské meno (tzv. nick) autora inzerátu.
Nepíš slová VEĽKÝMI PÍSMENAMI, znižuje to čitateľnosť inzerátov. Výnimku tvoria skratky (napr. USA, EU atď) a názvy značiek produktov (IKEA, NIKE). Taktiež nevkladaj "ozdobné znaky", ktorých účelom je graficky odlíšiť inzerát od ostatných (napr. výkričník!!!, - - -rôzne pomlčky- - -, ***hviezdičky*** atď.) Tieto pravidlá platia ako pre nadpis tak aj pre text inzerátu.
V inzeráte napíš presne čo predávaš a koľko kusov predávaš (keď predávaš viac ako jeden kus).

ivett1
25. júl 2011

@olinkabrs Ahoj, jarunka111 to napisala presne🙂...aj môj názor na dobierku je podobný...do čiernej listiny tu na MK nakuknem tiež https://www.modrykonik.sk/forum/volne-diskusie/cierna-listina-len-nicky-ktore-su-nespolahlive-vsetko-ostatne-bude-vymazane/
a ešte je pre nás zaujímavá aj diskusia skúsenosti s predávajúcimi...
https://www.modrykonik.sk/forum/volne-diskusie/skusenosti-s-predavajucimi-na-modrom-konikovi/
sú tam dobré praktické rady (napr. aj postup pri reklamácii, stratené balíčky...atď)... stojí za to si to prečítať, aj keď sa niektoré témy opakujú... 😉

pink_widow
22. mar 2012

dobry den prosim vas o radu .jedna mamicka kupila v mojom bazariku oblecenie,no nesedi jej ,zacala sa mi vyhrazat ze mi napise hodnotenie ..atd....nebudem zachadzat do detailov,prosim napiste ak mate nejake skusenosti s podobnou situaciou? vratili by ste peniazky?dakujem 😒

emily76
22. mar 2012

pink_widow ja by som jej peniaze vratila asi iba vtedy, ak by si jej oblecenie merala a miery nesedeli.. ak jej nesedi strih, je to len na Tvojom dobrovolnom rozhodnuti, ci vratis, alebo nie. Podla mna, ak by ti aj napisala zle hodnotko, tak by ho admin zmazal, pretoze si nezavadzala. Ja ked nieco kupim a miery sedia, len strih nie, tak moja smola, to ani s predavajucou neriesim.

vefi89
22. mar 2012

@pink_widow záleží, či si správne zadala veľkosť, či si žiadala premerať tovar.. teda ja by som sa držala toho len 🙂
@olinkabrs tu máš podľa abecedy zoradené nespoľahlivé kupujúce/predávajúce https://www.modrykonik.sk/fotoblog/vefi89/clano...

stanislavao
22. mar 2012

dobierkou sa neposiela preto, lebo casto si mamicka = kupujuca vyberie veci, poslete dobierku, co je podstatne drahsie, ako nedobierka, musite k tomu vypisovat sek a kym kupujucej pride balik, tak si to rozmysli a vam to nepreberie. alebo vam to preberie po 15 dnoch. preto je lepsie pytat peniaze vopred. ked budete predavat, dolezite je vec dobre nafotit a hlavne pravdivo opisat. ja osobne nemam rada inzeraty take, ze "super, krasne, ako nove, len...dierka, flak a pod". bud je to ako nove, ale flakate a derave. slovko "nove" sa v bazari pouzivat nesmie. moze sa "nenosene" a tkatiez su uz zasazane privlastky, ako "krasny, nadherny, uzasny" a pod. lebo to je subjektivny pocit a pre druheho ta vec vobec nemusi byt krasna, cize do nadpisov si to nedavajte, aby ste nemali zbytocne stopnyte inzeraty. vecicky treba pomerat, miery uviest do inzeratu, aby kupujuce presne vedeli, ci im to sedi a nemuseli sa zbytocne vypytovat. samozrejme, ze kazda kupujuca sa pyta a to je podla mna aj zakladom. pytat sa, pytat sa a este raz sa pytat. tym sa predide naslednemu sklamaniu po rozbaleni zasielky.

katuska
22. jún 2012

nezodpovedná nakupujúca: objednala si množstvo tovaru na dobierku, zaplatila som veľké poštovné a ona ani po výzvach tovar neprevzala, neodpovedá na maily, žiadne ospravedlnenie, ešte mi napísala, že sa nemam báť, že určite tovar prevezme, že ona tu často nakupuje:
Tovar sa mi vrátil až po mesiaci, týmpádom bol blokovaný pre ostatných záujemcov. :(

yazmina.sona@gmail.com - Soňa (neregistrovaná/ý)
adresa: sona kurucova, t. vansovej 1,nove zamky 94080

nibiru
22. jún 2012

dobierka ano u registrovanych v pripade velkeho postovneho žiadamm uhradit poštvne na učet ušetrila som uz takto vela penazi stym že ked som sala tuto podmienku neraz sami neozvali ak ma niekto zajem nema stym problem.

david01
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
stoffa
4. aug 2014

ahoj nakupovanim na modrom koniku je to take vseliake ja som si objednala botasky od ando999 za 14 eur s postovnym za16,10 zaplatila som a botasky neprisli zezaciatku komunikovali somnou a potom sa viac neozvali strsne zalezi na koho natrafis teraz sa bojim nieco objednat ☹

caoli
5. aug 2014

S tými dobierkami je to tak, ako bolo popísané vyššie - je tu príliš veľa negatívnych skúseností s ich neprebratím na to, aby predávajúce neboli opatrné. Ide totiž o tie náklady navyše - poštovné za vrátenie zásielky samozrejme musí zaplatiť predávajúca. No a tiež nie je zanedbateľný fakt, že vec máte zase doma, starosti naviac a žiadne peniažky v situácii, keď sa každé eurko hodí.
Ja osobne to zvyknem riešiť tak, že sa s kupujúcou dohodneme na akejsi zálohe v podobe úhrady poštovného (prípadne nejakého malého % z ceny, ak ide o vyššiu sumu) vopred na účet a ja potom tovar poslem na dobierku za zvyšok konečnej sumy. Ak kupujúca s takýmto riešením súhlasí, ja už mám (takmer) istotu, že ide o maminku, ktorá nemá úmysel neprebrat a takýto spôsob ju nezaťaží.
Tiež sa neodporúča posielať dobierku tu neregistrovaným kupujúcim, pretože tam nie je žiadna šanca niečo poriešiť prípadne za pomoci adminov.
A ešte odporúčanie týkajúce sa spôsobu posielania - určite sa snažte posielať balíčky ako doporučené zásielky, vyhýbajte sa obyčajným. Ak totiž dôjde k strate alebo nedorozumeniu alebo nebodaj úmyslu (aj také sa stáva), máte v ruke doklad - jednak ako dôkaz, že ste zásielku skutočne odoslali a jednak ak by aj došlo k strate, pošta refunduje hodnotu stratenej zásielky do určitej výšky (ak sa nemýlim, je to 13 e, alebo aspon bolo). Takto sa dá o.i. vyhnúť doťahovačkám, tvrdeniu proti tvrdeniu, negatívnym hodnoteniam a pod.

alexandra2709
2. sep 2014

ja by som chcela sa len opytat preco vsetkych hadzu do jedneho vreca ked nechcu posielat na dobierku.Ja mam zas zlu skusenost ze som peniaze poslala a uz nevidela ani peniaze ani balik.Ja ked si nieco objednam vzdy si to vyzdvihnem.Preto by som chcela poprosit ak by som si nieco objednala by som chcela na dobierku.ak by to bolo mozne

marta1984
20. nov 2016

Kto má skúsenosti s predajom od STARSPORTS? PREDAJCA NA BAZÁRIKU.

tereniz
29. sep 2017

@stoffa coze??? ja sice viem,ze citam strasie prispevky,ale predsa ste mali doklad o zaplateni plus sa da zrobit screenshot ako ste s ,,predavajucou,, komunikovali a peniaze Vam vratit musi. Toto keby ste dali aj na sud ako ,,platobny rozkaz,, tak Vam to uznaju,ale predavajuca by este musela uhradit sudne trovy vo vyske cca 70 eur plus nahradit Vam skodu. Platobne rozkazy sudcovia schvaluju bez pritomnosti obidvoch stran,ale by sa aspon pani poucila...toto sa nerobi...