Ako doriešiť, keď zásielka nebola doručená?

karin1811
10. apr 2015

Ahojte. Potrebovala by som radu. Jedna pani si odo mňa kúpila tenisky, spravila úhradu, ešte v daný deň som jej balík poslala obyčajne 2.triedou /boli tam tenisky zn.Adidas s motivom Minnie, v.22/, no neprišlo jej to... Na pošte som bola spísať reklamáciu, ale to mi vedúca hneď povedala, nech si od toho moc nesľubujem, keď to nebolo poslané doporučene. Pani mi poslala 14.40 eur a ja teraz neviem, čo robíť. Či jej vrátiť celú sumu alebo polovicu, alebo ako postupovať. Tenisky ktovie kde skončili... Doteraz vždy zásielka každá jedna adresátovi prišla. A mňa to mrzí
.

luliu
10. apr 2015

@karin1811 zalezi na tom ako chcela pani aby si jej to poslala. Ona ziadala obycajne postovne? Vedela, ze jej to posielas obycajne a suhlasila? Ak ano, je to na jej zodpovednost a nedlzis jej nic. Ak to chcela doporucene, si zodpovedna ty a musis vratit plnu sumu

karin1811
autor
10. apr 2015

@luliu nie, v podmienkach mám uvedené, že posielam obyčajne 2.triedou, pokiaľ nechcú inak. Ja som jej napísala sumu 13.50 + 0.80 poštovné, odsúhlasila to a bolo to doriešené. Keby to je poslané doporučene, som si istá, že balík sa podľa čísla na podacom lístku nájde...

jeennyv
10. apr 2015

@karin1811 Ta ako v prvom rade si aj ja myslim, ze je dolezite kto navrhol takuto formu poslania, po dalsie v prvom rade, by sa zakaznicka mala informovat na poste ci u postarky, kde jej zasielka skoncila... pretoze chyba vznika povacsinu u prijemcu a jeho poste atd... u nas sa napr. stava, ze mame milych susedov, ktory radi konfiskuju katalogy, ci ine veci ktore im nepatria....

Ja sama neviem ako by som sa zachovala lebo je patova situacia ona poslala peniaze a nema tovar, ty zas prisla o poslany tovar...skuste sa medzi sebou dohodnut aku mate predstavu o rieseni...uz si sa so zakaznickou o tom bavila ?

luliu
10. apr 2015

@karin1811 ja vzdy napisem kupujucej, ze si moze vybrat bud doporucene al. obycajne na vasu zodpovednost a kupujuca si vyberie - potom je to jasnejsie

karin1811
autor
10. apr 2015

@jeennyv včera som jej volala, ale neviem.. Preto som to sem hodila, aby som videla viac pohľadov, a teda viac riešení ako by to iné žienky riešili, pretože ja sa ukrátiť a chcem sa voči panej zachovať korektne. A ona vedela, že jej to obyčajne idem poslať a nenamietala, čo znamená, že súhlasila...

karin1811
autor
10. apr 2015

@luliu jasné, že si môže aj u mňa vybrať ako to chce poslať, veď si to poštovné hradí sama.

luliu
10. apr 2015

@tadotami @ivett1 dievcata vas nazor? Neporadite?

takitka
10. apr 2015

to je ťažko dokázať, nemáš istotu ani v tom, že tá pani tenisky dostala a špekuluje... 2.triedu nijako nedokážeš. a pochybujem, že poštárka na dodávacej pošte si bude pamätať, či niečo doručovala alebo nie. a ako píše jeennyv aj susedia alebo hocikto iný to mohol vybrať zo schránky.

ivett1
11. apr 2015

@karin1811 tohoto sa vždy obávam, lebo sa mi pred pár rokmi stalo, že balíček zaslaný obyčajne 2. triedou nedorazil k adresátovi...ale našťastie vždy dávam spätnú adresu, takže sa mi vrátil s tým, že mal nalepený žltý lístok "adresát nezastihnutý" ... pozor vrátil sa mi až o 21 dní ...neviem ako je to teraz, ale kľudne sa to môže stať aj takto ... hneď ako som balíček odoslala, tak som napísala kupujúcej, že kedy by ho mala cca očakávať a keď jej neprišiel ani na 5. deň, tak sa pýtala poštárky, ale tá samozrejme nič nevedela (balíček som jej vtedy presne opísala ako vyzerá a dokonca bol v čiernom obale - nebola to igelitka, ale normálny obal na balíky) ... bola aj u nich na pobočke, či nie je tam, odtiaľ sa bola pýtať na centrálnom uzle pošty v ich meste a rovnako som obiehala pošty ja u nás ... myslím, že sme mali vtedy šťastie ...

Ale k tvojmu prípadu, ak kupujúca súhlasila s poštovným a nežiadala doporučene, tak ty jej nehradíš nič, ani nevraciaš sumu ... nie si zodpovedná za služby pošty ... viem, že ťa to neskutočne mrzí, ale s tým sa nedá nič robiť ...

Aspoň nabudúce zdôrazníš, že je to na vlastnú zodpovednosť kupujúcej, aké si vyberie poštovné, tak to pošleš, nie je to predsa platba do tvojho vrecka, ale platí za služby pošte a tá má ceny dané ...

PS: podľa mňa si urobila dosť ...a som prekvapená, že boli na pošte ochotní napísať reklamáciu aj na zásielku zaslanú obyčajne, keď nemáš doklad o odoslaní ... (možno len potvrdenie o zaplatení poštovného, ...)