Dobrý deň, vedeli by ste mi poradiť, ako čo najlepšie zaparkovať kolmo? Ďakujem za rady.
1) trenigom
2) tak aby si neparkovala kde namáš
3) aby sa vedla teba zmestil aj iný
4) a neobila druhé auto
ak toto vieš,platí bod 1) 🙂
@tonka68 keď cúvam, tak cez spätné zrkadlá si kontrolujem vzdialenosť od oboch áut / stĺpov / alebo čo tam je ...
pozdĺžne - postavíš sa vedľa auta, ktoré je pred tvojím vybraným miestom, na jeho úroveň, vytočíš naplno do tej strany kam chceš dostať zadok auta a keď máš B-stĺpik tvojho auta na úrovni zadku stojaceho auta tak vytočíš plný do opačnej strany... a teda cúvaš pomaličky... pomaly zacúvaš na miesto a potom už len doladíš ak treba a je to...
ale cúvať kolmo na chodník - to si neviem dosť dobre predstaviť, akože zadok máš na chodníku a predok na ceste? akože viem o jednom mieste, kde sa parkuje presne takto, ale to je asi aj dosť výnimočné...
@nyusika no, niekedy aj teoretický návod pomôže, teda aspoň môj prípad to bol, lebo som stále nejak nevedela "naštelovať" sa do tej východiskovej pozície a nevedela som kde čo ako sledovať... až mi to bolo vysvetlené ako som popísala vyššie 😀 ale rozhodne teda treba to trénovať trénovať a ešte raz trénovať, inak to nejde...
v zásade mi parkovanie predkom nerobí problém, ale zase ak potom treba vyjsť, tak to je jednoduchšie vyjsť predkom ako vycúvať... aspoň mne...
Mne zaparkuje samo 🙂 ale inac treba si najst system ja som sa lepsie naucila sledovanim od chlapa.,, a predtym som bola nutena nakolko sa inak nedalo ale zato o 5 rano tam nikoho nebolo a bolo casu
@sissy27 no, aj odhadnúť, kde ten obrubník je, ale chcela som ti popísať parkovanie kolmo...mňa učili v autoškole tak, že v zadnom malom okienku mám vidieť svetlo auta, za ktoré chcem zaparkovať a dať volant na doraz na tú ktorú stranu..no nie vždy mi to vyjde, preto sa pýtam, ako ostatné mamičky 🙂
@tonka68 no toto ťažko ti poradiť nejaké oporné body... jednoducho vidím v spätnom auto vedľa ktorého parkujem, vidím zadok svojho auta a vidím tam nejakú medzeru medzi týmito dvoma autami, takisto z druhej strany, prípadne ak náhodou ani z jednej strany nič nie je, tak vidím čiary na zemi... a teda pre úplnosť dodám, že píšem o vonkajších späťákoch, ktoré treba mať samozrejme dobre nastavené...
ale je to o zvyku, môj otec sa otočí, späťáky pri parkovaní využíva len ako doplnkové, čo zas ja nemôžem, lebo strácam pojem o tom, kde vôbec som 😅
@tonka68 ja mám v aute kameru a senzory, ukazuje mi aj vzdialenosť od prekážky formou červených a ružových zón , teda ak je červená zona tak som od predmetu asi tak na pol metra a auto nepípa ale už hučí jedným tónom . V kamere mám zabudovaný aj aj nákres teda správnu linku zaparkovania a moju linku zaparkovania a na tu linku dávam moju zrovnávam s linkou ktorú mi určilo auto .
To už sú vymoženosti u tých drahších aut, ale keď som začala jazdiť na svojom žiguli , to bolo prvé auto parkovala som tak ako sissi , sledovala som si to cez spätné zrkadlá a no prax . No a čím menšie auto tým lepšie a rýchlejšie zaparkuješ , takže malé auto .
@sissy27 no najprv som musela podľa uja googla doštudovať, kde je to ten B-stĺpik, ale už som pochopila, nabudúce to skúsim použiť, lebo ehm ehm, tento typ pozdĺžneho parkovania tiež až tak neovládam, respektíve sa mi to podarí tak na tretí raz, ja tiež najradšej parkujem zacúvávavaním na parkovacie miesto, to mi ide excelentne 🙂
ja tiez hlavne cuvanim parkujem. je mi to pohodlnejsie ako predkom. ked je napr parkovanie po pravej strane, pridem autom popri ostatnych (nie moc tesno popri nich) az ku miestu volnemu, ked su moje predne kolesa uz pri tomto volnom mieste, stocim plny dolava a pokracujem dopredu, az kym nemam kufor priblizne v sirke priestoru volneho miesta. potom stocim asi napolovicu doprava a pomalicky zacnem cuvat. ked je kufor uz takmer v pristore medzi autami, zacinam stale pocas cuvania tocit este viac doprava (aby mi kufor isiel doprava), pricom si na striedacku v bocnych spatakoch kontrolujem priestor medzi mojim a odparkovanymi vozomi. ked treba, volantom dorovnavam aj dolava, aj doprava. ked uz sa mi auto dostane na ziadanu kolmicu, iba dorovnam volantom kolesa tak, aby isli rovno a docuvam do konca. ja mam taku pomocku, ked parkujem vedla riadne vylesteneho auta, tak si v odraze laku pozeram, ako daleko mam koleso od chodniku. ked na starom laku nie je odraz, tak pooomalinky az do dotyku s obrubnikom.
@sissy27 tiez pouzivam tento system so stlpikom, ale teda mne v tvojom navode chyba medzikrok 😕 Ja idem plny dolava, kym nie je stlpik na urovni zadku toho auta, potom vyrovnam volant, cuvnem rovno a az potom plny doprava.
Inak teda mam tiez v aute parkovacie senzory a zadnu kameru, takze na 95% parkujem zadkom a uz som v tom celkom zrucna. Pozdlzne len ked som uz velmi zufala 🙂
@tonka68
trenovat trenovat trenovat
neexistuje na toto ziaden manual.
chce to iba prax.
parkuj zo zaciatku tam, kde mas vela miesta, aj ked je to dalej od miesta, kam chces ist 🙂