Zvažujem, že by som históriu vymenila za slovenský jazyk a literatúru

adelka04667
18. sep 2024

Ahojte, potrebujem poradiť. Študujem učiteľstvo histórie a geografie, som v prvom ročníku bakalárskeho štúdia a tento týždeň sme začali s výučbou. Momentálne zvažujem, že by som históriu vymenila za slovenský jazyk a literatúru. Po maturite vnímam veci trochu inak a viac inklinujem k slovenčine – zmaturovala som z nej na jednotku. Pri podávaní prihlášky som asi nerozmýšľala úplne správne. História ma síce baví, ale keďže som chodila na odbornú školu, nemám v nej skoro žiadny základ, čo mi teraz robí problém.

Neviete, ako by prebiehala zmena predmetu? Myslíte, že je to dobrý nápad, alebo sa mám ešte držať pôvodného výberu? Vopred ďakujem za vaše rady a skúsenosti!

patus_2
18. sep 2024

@adelka04667 pri slovenčine nebudeš mať problém s uväzkom. Rátaj však s tým, že len tak sa zmeniť predmet nedá, je možné, že si kvôli tomu budeš musieť aj predĺžiť štúdium.

adelka04667
autor
18. sep 2024

@patus_2 áno s tým počítam zajtra chcem zájsť aj na študujné, tým že sme ešte ani nezačali poriadne čo sa týka prednášok….

eleanor2510
18. sep 2024

@adelka04667 na 99,9 % pocitaj s tym, ze so slovencinou by si zacala az buduci rok, bolo by to nove štúdium od 1. rocnika, s tym, ze z geografie by ti pravdepodobne uznali predmety z prveho rocnika. Neviem, na akej skole v akom meste studujes, ci si kombinacie určujete sami alebo su pevne dane, u nas napriklad slovencina geografia nesla, resp. bolo by to medzifakultné štúdium, jedna fakulta to neposkytovala. A priprav sa na to, ze štúdium slovenčiny je brutalne narocne, budes citat tak 20 knih povinnej literatury za semester a pisat kvanta seminarok.

adelka04667
autor
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
kaktusik007
18. sep 2024