Vysoká škola právnická

elena0905
6. dec 2024

Dobry den, chcem sa spytat vas vsetkych... som studentkou na gymnaziu, mam chut sa ucit no nemam hlavu na logiku(matematika a fyzika), co sa tyka ucenia a fakt tlacit do hlavy ja nemam problem... a moja otazka znie ci by som mohla ist na pravo, je to tazka skola(ako kazda ina) ale nic ma ine nenapada a medicinu studovat nechcem, a celkom ma to pravo zaujima ale neviem ci fakt by skm to dala. Poznate niekoho kto studoval pravo? Ak ano kde, a bolo to narocne?? Ďakujem za odpoved.

kittykat22
6. dec 2024

@elena0905 vystudovat pravo nie je az take narocne ako sa uplatnit. Pravnikov je velmi vela a teraz ked chces niekde robit prax tak sa normalne stava, ze bud robis fakt za minimal - a robis od rana do rada. V Bratislave maju advokatky take moresy, ze koncipienti este platia, aby mohli niekde vykonavat prax. Ak chces byt pravnicka mala by si mal velmi dobru pamat - je to velka vyhoda oproti zvysku. Idealne fotograficku - tak to by si bola urcite velmi uspesna. Ale konkurencia je v prave sialena - obzvlast muzi ktori nechodia na matersku a zeny ktore maju deti sa casto v tejto oblasti povazuju za menejcenne.

wintery
6. dec 2024

To už dávno neplatí, že advokatski koncipienti musia platiť advokatom, aby mohli u nich robiť. A ešte k tomu v BA, kde je ponúk kopec. 😂 Robíš v oblasti práva, keď toto píšeš? Ja som právnička a teda mám prehľad aj v aktuálnych pracovných ponukách na trhu a veru uplatniť sa dá ľahko a určite nie za minimálku, ale samozrejme záleží kde a čomu presne sa chce človek venovať a od toho uvedené závisí.

lindous
6. dec 2024

@elena0905 spravila by som si najskôr trošku prehľad o univerzitách a ponúkaných odboroch... tých možností je omnoho viac ako právo a medicína (to akoby som niektorých starších ľudí z rodiny počula, že len tieto dva odbory sa im rátajú 😂) a ísť niečo študovať preto, že nič iné ti nenapadá nie je najlepší dôvod, pretože keď človek nemá vzťah k tomu čo študuje, je to náročné...