Vysoká škola a dve malé deti

15. aug 2021

Ahojte 🙂
Je tu niekto kto zvládol vysokú školu s dvoma malými deťmi? Teraz majú 1 a 3 roky.
Ide o kombinovaný odbor, kde mám viac predmetov, ako je bežné.
Len chcem počuť, že je tu viac takých, ktoré to zvládli 😄 bola by to pre mňa veľká motivácia.

Posledný rok je manžel kvôli (vďaka) covidu na Slovensku ale v januári začíname opäť fungovať na mesačných turnusoch.
Stráženie nemám žiadne, alebo len minimálne. Učenie sa okolo detí dá zvládnuť, obaja spia celú noc. Neviem ale, ako to urobím s prednáškami, cvikami.
Som externý študent, takže 4+3 roky. Pokračujem od druhého ročníka.
Toto je moja situácia.

Veľmi uvítam nejaké úžasné hacky od vás, ktoré to už máte za sebou a boli ste v podobnej situácii. 😄

zaba21
15. aug 2021

Študovala som ako slobodná hneď po SŠ vysokú školu externe 5 rokov a bolo to dosť náročné, školu sme mali raz do týždňa - piatky alebo utorky, dochádzala som cca 100 km vlakom, autobusom. Keď som mala 30 rokov, začala som si robiť doplnkové pedagogické štúdium popri práci, počas štúdia som otehotnela a narodil sa mi syn. Syn bol dobrý, pomáhala mi mama aj manžel, ale nejak si neviem predstaviť dlhodobo študovať bez pomoci. A to teda bolo nie náročné štúdium a trvalo len 3 semestre.
Podľa môjho názoru si nejakú pomoc musíš vyriešiť inak si to pri takých malých deťoch neviem predstaviť..

luci_ba
15. aug 2021

ja z rozprávania poznam len ako moja mamina so mnou pár mesačnou robila skúšky na STU, a sikula dala to 😊 drzim palce aj tebe aby si zvládla, už len to odhodlanie ze o tom premysľaš, paráda 👍

zaba21
15. aug 2021

Ale teda nechcem ťa odradiť, ja som skončila štúdium v r.1989, môj odbor bol vtedy dosť náročný. Teraz sú predsa len aj iné možnosti, dostupnejšie materiály, v poslednom roku aj online štúdium.

oli18
15. aug 2021

Velmi si fandis, alebo mas vela penazi na kupovanie skusok, ak mas dve male deti, manzel na mesacnych turnusoch a ziadnu pomoc na strazenie deti.

jaga18
15. aug 2021