Štúdium občianskej náuky - skúsenosti

marta339
11. máj 2021

Ahojte. Som študentkou prvého ročníka na VŠ a študujem učiteľstvo angliny, ale vzhľadom na novú akreditáciu sa rušia jednodborové učiteľstvá a teda niektorí sme boli nútení pridať si ďalší predmet ak chceme študovať učiteľstvo ďalej, a teda ísť opäť od prvého :( Dlhšie som uvažovala čo si dám, prezerala som si profily jednotlivých programov, a najviac ma zaujala občianka. Tak som sa Vás teda chcela spýtať, tých, ktorí študujete/študovali ste občianku, či už samostatne alebo učiteľský program, aké to je? Čo od toho čakať? Poprípade nejaké rady.. budem Vám vďačná za každý komentár či radu.

andiee89
11. máj 2021

@marta339 ahoj, ja mám vystudovanu anglictinu s obciabkou a učím na ZS. Štúdium OBN je náročnejšie, než sa zdá. Aspoň my sme mali veľa filozofie, práva,psychologie, etiky a ďalších predmetov, oveľa viac ako pri ANJ. Aj statnicovych otazok bolo viac. Veľa veľa biflovania. Ale ak ta to baví, dá sa to prežiť 🙂 a niektoré predmety či témy boli veľmi zaujímavé. Je to ako všeobecný prehľad zo spoločenských vied.

marta339
autor
11. máj 2021

@andiee89 Ahoj, ďakujem za odpoveď ☺️No ide o to, že niečo som si vybrať musela, keďže to pedagogické minimum nie je zadarmo a mala by som už uznané niektoré pedagogické predmety nakoľko som ich absolvovala v prvom... a teda OBN mi prišla ako najlepšia možnosť pre mňa (netvrdím, že najľahšia.) Takže toho bude veľmi veľa? :( Toho som sa bála.. lebo anglina, samostatne, mi prišla celkom zvládnuteľná, aj keď je toho viac, tak logicky sa z toho vždy dá výjsť. Bojím sa ale teda tej občianky, že na nej pohorím,.. :(

pelopeia
11. máj 2021