Rozdiel medzi rezidentským štúdiom a atestáciou

kuba_art
13. sep 2022

Na kamarátovej svadbe som sa bavil s jednou nevestinou kamarátkou, ktorá je krátko po skončení medicíny, a tak ma zaskočilo keď mi povedala, že ona ešte študuje v tzv. rezidentskom štúdiu avšak viem, že lekári robia atestácie a len tak zo zaujímavosti ma zaujíma teda aký je rozdiel medzi rezidentským štúdiom a atestáciou
Ja nie som študent medicíny ani sa ju nechystám študovať som spokojný architekt, a ani nemám nikoho koho by som sa na toto mohol spýtať

mimi3008
13. sep 2022

@kuba_art rezidentske je tusim pre vseobecnych lekarov pre dospelych a deti, vzhladim na ich nedostatok. Uchadzaci tusim maju skrateny cas do atestu, kratsie cirkulacie a vlastne im bude potom zabezpecena ambulancia po nejakom lekarovi, co ide do dochodku. Ale maju tam niektore podmienky prisnejsie, napr.co ja viem, nejake obmedzene roky, co moze byt zena pocas rezidentskeho na materskej, atd....dufam, ze nepisem zle, mojej specializacie sa to netyka, ale par rokov dozadu u nas cirkulovala baba z rezidentskeho a nieco nam o tom spominala

drake122
13. sep 2022

@mimi3008 Tak to je. Majú urýchlenú atestáciu, ale potom musia isť na obvod, alebo teda na čokoľvek iné upísali svoje duše keď sa zaradili. 🤣 A potom tu máme obvodných, čo robia 4 roky po škole prvý kontakt a hovno vedia... taký Slovenský spôsob ako vyriešiť nedostatok lekárov. Podotýkam, residency v západných krajinách je v podstate pomenovanie pre lekára zaradeného v atestačnom programe a tým má iný význam slova ako u nás.

kuba_art
autor
13. sep 2022

@drake122 niektorý obvodný vedia hovno aj po 60 rokoch praxe a stále sa nehrnú do dôchodku a keď človek chce od neho odísť už k druhému keďže je to stále lekár pre deti a dorast tak on zahlási, že nech prídu sa aj rodičia ukázať, že ich dávno nevidel a druhá odpoveď, že načo pôjdeme od neho preč, že šak stále sme jeho pacienti, že on nás už nevyradí

bambooolik
13. sep 2022