Ahojte, prosím o skúsenosti. Je reálny dôvod prečo doštudovať základnú umeleckú školu, keď sa nechcete ďalej vzdelávať v konkrétnej oblasti? Syn hrá na hudobný nástroj a dcéra má vytvarnú, obaja skončili 6.ty ročník ZUŠ. Ale nechcú ísť na konzervatórium,ani na iné umelecké smery. Veľmi sa im nechce dokončiť celých osem rokov. Maju kopec iných krúžkov a zaujmov. Chcem sa spýtať, či aj v tomto prípade by im mohlo byť raz na niečo dobré resp. potrebné to, že majú doklad o dokončení celého vzdelania. Viem, ze na pedagogickej škole je ZUŠ výhoda, ale neviem či hrá rolu, či su obidva stupne ZUš ukončené. Viete mi poradit, na čo iné je to dobré? Prosím zo skúseností
u mna dcera prerusila a po 4r. chcela ponracovat. tak si cely strednu dorabala zusku - chcela a zidu sa jej vedomisti na vyske aj strednej. syn detto ale nedokoncil ani nevyuziva. nikdy nevies kedy v zivote vuyzije dany studovany smer
ZUS je najma o tom, ze sa dieta venuje niecomu, co ho bavi, pri com zrelaxuje. Ak sa dietatu nechce chodit, tak nech nechodi, nevidim najmensi dovod, preco by svoj volny cas malo travit niekde, kde ho to nebavi.
presne toto iste riešim. dcére treba už len dva roky. mrzí ma, že v 9tom ročníku ju čakajú naraz prijímačky na strednú, koniec ZUS aj birmovka. na druhej strane, nároky sa mi veľké nezdaju. zjednava, nechce sa jej už ale ja chcem aby to už nejako dochodila. možno bude papier cely život v sufliku ale ak niekedy náhodou... nebudem si vyčítať, že som povolila. plus škoda peňazí
ZUŠ beriem ako krúžok, ak by velmi nechcela (moja si to väčšinou rozmysli), tak by nepokračovala.
U nas je sice trosku iny system ale ditko chodi 6r na hudobnu - po 4r robia skusky na vyssi level a po prechode na vyssi level mi ditko zahlasilo, ze konzerva je ako sekta raz si tam uz je tazko oddist, problem je v tom ze ma kazdym rokom menej casu ale dieta chce pokracovat. Prvych 4r som viac menej stala na tom aby dokoncilo ten zakladny stupen. Teraz v tom vyssom kazdy rok, ktory ukonci je jedno velke plus. A co im to da - nikdy nevies co budu chciet studovat a mozu svoji znalost hudby vyuzit. Hudba je vlastne dalsi cudzi jazyk - vsade kde pojde moze najst podobne “postihnutych” a hrat s nimilentak pre radost, pripadne moze davat hodiny hudobnej teorie/instrumentu a privyrabat si popri studiu - ja sa vzdy rehoce, ze sa postavi v londyne/NYC/parizi v metre a bude si zarabat 😂😂😂
Dalsim plusom co vidim, hlavne v starsom veku, je to, ze tie deti cosa stretaju na zuske maju uplne ine zaujmy ako take co nemaju co robit, nerozmyslaju tolko nad sprostostami, hlavne v tom veku kedy uz detske zaujmy upadli. Dieta si naslo
Kopec dobrych kamaratov s ktorymi su na tej istej note🎶
Mam skončenu vytvarnú, ale nikdy mi to na nic nebolo.
ja som skončila v ZUŠ klavír v piatej alebo šiestej triede, lebo ma brutál nebavil. Potom som su v deviatej vymyslela, že chcem chodiť na husle a šťastná prešťastná som chodila na ne až kým som nešla na VŠ. Kvôli veku ma zapísali rovno do druhého cyklu a keďže teóriu som čiastočne absovovala ako decko, tak som ani na tú nechodila, len som si užila nástroj.V živote sa mi nezišlo, že mám absolvovaný druhý cyklus na husliach, ale kvôli tomu som tam nechodila. Bolo to skvelé hobby, riadne ma to bavilo.
Dajte rok odklad - prerusenie, budu mat cas na rozmyslenie ci ich to bavi alebo nie. Ak nie ukoncite to po roku.
ja som tak chcela prestať chodiť kvoli tomu, že mi zmenili učiteľku, ktorá mi nebola sympatická... kvoli tomu som chcela skončiť, hoci ma to veľmi bavilo... rodičia mi nejako dohovorili, trochu aj donútili, že toľko platili a ja to ani nedokončím..
nakoniec som dokončila a som veľmi rada, dokonca som pokračovala ja počas strednej školy.. som učiteľka, takže mi to aj celkom pomohlo, že som si mohla napísať do životopisu a vlastne aj ,,pochváliť" na výberovom konaní, že mám ukončený klavír aj husle, čo bola výhoda oproti iným uchádzačom...
občas je to len tak obdobie, že sa človeku nechce, ale bola by škoda zahodiť tých 6 rokov... môže sa to ešte v živote hocikedy zísť...
ja som to dokoncila, aj ked ucitelka bola velmi prisna a mne sa cvicit nechcelo. ale v poslednom rocniku sme mali zaverecne skusky z teorie aj z hry na nastroj a potom niektorych z nas vybrali na absolventsky koncert. a to bol urcite zazitok na cely zivot.
moj muž má skončenú ZUŠ, tiež sa mu nechcelo tie posledné 2 roky chodiť, ale rodičia ho donútili, nikdy mu to na nič nebolo, takisto čo mám kamošky, čo chodili na výtvarný odbor, tak nanič im to nie je v reálnom živote, nevenujú sa tomu
@luccija pocity ma ako väčšina detí v puberte. jedoducho sa jej nechce. 🙂nepredstavuj si hneď utyrane dieťa, ktoré driluje na klavíry lebo matka nad ňou stoji so zaťatymi päsťami
normálne sa o tom rozprávame a zatiaľ aj sama vidí, že nejakú veľkú námahu ju to nestojí a ma to aj svoje výhody. ako tu už ktosi spomenul, napríklad kamarátov, prebehne sa do mesta. najnovšie sa "uliala" zo školy lebo boli hrať školkarom. ešte som jej vravela, že vidíš. možno si niekoho práve motivovala a ovplyvnila mu život. síce mi zadrela....alebo pokazila 😀 ale zatiaľ je to vážne znesitelné, že zrušiť by to bolo asi škoda. jedine toho 9teho ročníka sa obávam aby to nebolo naraz už primoc
uz asi tato tema nie je velmi aktivna ale pisem to pre buducich "čitateľov", ktorí by na túto tému natrafili. 5 rokov som chodila na literárno dramatický odbor na nemenovanú ZUŠ. Nastúpila som tam, kvôli tomu, že som sa chcela venovať divadlu, ale prístup vyučujucej mi divadlo totálne zhnusil. Chcela som ísť študovať scenaristiku a vdaka vyučujúcej ma na školu nezobrali. Zbytočných 5 rokov