Nedávam vysokú školu, no necítim sa na zamestnanie

moonwave
9. jan 2024

Ahojte. Momentálne študujem môj prvý ročník na VŠ, študujem na jednej filozofickej fakulte. Túto školu som si vybrala len preto, lebo ma nezobrali na moju pôvodnú a nebolo treba robiť žiadne prijímačky, brali len na základe známok. Dúfala som, že ma to niečo nové naučí a aspoň by som nevyšla "z cviku" čo sa štúdia týka. No už od začiatku semestra som cítila, že táto škola nieje pre mňa. Ako rodina nie sme v dobrej situácii, bolo mi preto aj schválené sociálne štipendium a to ma ako jediné drží na škole - preto som tiež šla radšej študovať ako byť doma. Tiež nemusím za seba nič odvádzať, ale stále to robí štát. Lenže prišiel zlom, skúškové obdobie. S testami nemám žiadny problém, ale o ústnych skúškach sa to povedať nedá. Som strašný introvert a mam z toho úzkosti. Ešte viacej, keď danému predmetu nerozumiem. Rozmýšľam, že jednoducho na tie ustné skúšky nepôjdem a radšej dostanem FX. Veď predsa tu aj tak nechcem byť. A to ma priviedlo k myšlienke, že by som zanechala štúdium, lebo mi tieto stresy nerobia dobre, celý dnešný večer som preplakala a nakoniec si presunula termín skúšky, aby som to oddialila, aj keď som mala pred rodinou veľké reči ako dam cele skúskove za dva týždne aby som mala potom pokoj. Myšlienka zanechania štúdia vo mne, ale vyvolala otázku toho co vôbec chcem od života. Predstava toho, že by som na tejto škole už nebola a bola oslobodená od skúsok je krásna. Ale potom príde ta neistota toho, že čo potom? Neviem si predstaviť, že by som šla niekam pracovať každý deň. Mala som už brigady, ktoré trvali 8 hodín a chodila som na ne každý deň, 5 krát a niekedy aj 6 krát do týždňa. Bolo to vyčerpávajúce, ale vravela som si, že je to len brigáda a peniaze sa zídu. No neviem si predstaviť takto fungovať viac ako mesiac, dva. Zmaturovala som z umeleckej škole v odbore grafiky, a preto by som chcela svoj život viesť týmto kreatívnym smerom. Pôvodne som aj chcela ísť na umeleckú VŠ, no n