Kombinácia predmetov biológia - geografia/biológia - angličtina

lineee777
3. máj 2024

Ahojte. Potrebujem pomoc. Momentalne som studentkou 2. rocnika na gymnaziu a mam vybrane seminare z biologie a geografie (anj je samozrejme povinna). Od malicka som tuzila byt ucitelkou a biologia je moja srdcovka, takze o tej som presvedcena, no neviem, s ktorym predmetom ju nakombinovat. Viem, ze pre uvazok by bola lepsia kombinacia s ANJ no nejako sa jej desim. Mate niekto skusenost so studiom ANJ na UK?? Na vysvedceni som vzdy mala same jednotky, no myslim si, ze studovat jazyk bude ovela tazsie ako studovat GEO (samozrejme viem, ze aj ta bude narocna). Este stale mam 2 roky na rozhodnutie, no rada mam veci naplanovane. Ak mate skusenost s niektorou z tychto kombinacii, prosim, napiste mi, ako sa vam studium pacilo a ci by ste ho odporucali. A ak ste mali nahodou ANJ, co vsetko studium zahrnalo (kolko knih sa citalo, ako to bolo casovo narocne,…)?? Dakujeeem 🙂

ajka19
3. máj 2024

Ak môžem poradiť, je už toľko jazykových učiteliek, ale odborných učiteliek ako matematika, geografia, chémia, atd veľmi málo, takže ja by som si vybrala kombináciu bez jazyka.

simsalabim
3. máj 2024

@ajka19 ja mam pocit, ze jazykari na skolach stale chybaju.

ajka19
3. máj 2024

@simsalabim ako kde,....... a určite je viac angličtinárok ako odborných učiteliek

zuzanockamt
3. máj 2024

@lineee777 Určite hocičo v kombinácii MAT, FYZ.

bennn
3. máj 2024

Fyziku či matiku na školách nemá moc kto učiť, ešte tu biologiu a geografiu sa nájde niekto kto to študoval alebo má nejakú skúsenosť. Takisto Slovenský jazyk je ťažko nájsť by som povedal. V školstve proste pracovné miesta sú. V každej obci pomaly je škola, takže o výber sa neboj.

patus_2
3. máj 2024

@lineee777 pozri si hlavne hodinovú dotáciu predmetov. Napríklad matematika na dobrú dotáciu a k tomu niečo iné. Alebo jazyky, technika atď. Z bio, chem, fyz, dej, geo kde máš 1-2 hodiny do týždňa veľa vody nenamútiš.

zuzana76
3. máj 2024