Ísť či neísť na vysokú školu?

22abigail22
27. apr 2019

U nás platí pravidlo, že pokiaľ chceme ísť na vysoku školu, musíme si to sami financovať (keďže nejde o "povinnú školu").

Moje plány boli také, že po maturite nepôjdem rovno na výšku ale zoberiem si rok voľno aby som mohla pracovať a zarobiť si na štúdium.
Uvedomila som si, že aj keby idem na denné štúdium, musím mať peniaze na napr. intrák, cestovné, obedy a pod.
Keby pracujem celý rok a šetrila by čo najviac, mohla som si všetko dovoliť a postupom čase si pokojne nájsť brigádu v meste kde študujem.

Pekne a premyslené plány, že?
Lenže kvôli rodinný dôvodov mi plán padol ako dom z kariet.

V poslednom dobe mi každý (kolegovia, súrodenci, známi), že by som mala ísť na výšku.
Teraz mám na to príležitosť.

Ja som však proti tomu aby som išla na výšku zo viacerých dôvodov:
1. Zmaturovala som v roku 2016. Už 3 roky som mimo štúdium a vôbec mi škola nechýba
2. Neviem na akú výšku sa mám prihlásiť. Nemám vysnívanú školu ani zamestnanie
3. Podľa mňa je lepšie sa prihlásiť na kurz. Zaplatíš zaň, si tam max rok, získaš si potrebné info/prax a na konci dostaneš certifikát.
4. Poznám veľa ľudí, ktorý študovali a úspešne dokončili vysokú školu a nezískali a nič lepšie zamestnanie. Robia napr ako čašníčky alebo v McDonald's.

Čo si o tom myslíte vy vážený? Ste za aby sa za vysoku školu ale proti?

bielavlcica
27. apr 2019

@22abigail22 ja teraz riesim dilemu ci ist ci neist ale predstava ze ma budu kolegyne zj.... len preto ze nie som sestra len blba asistentka sa mi nepaci. Ponizuju ma a som pomaly nizsie ako upratovacka a aj doktori sa tak k nam chovaju preto si chcem urobit sestru nech sa na mne nepovysuju

dskjhfdlkdjhl
27. apr 2019

@22abigail22 Na vysoku skolu treba ist vtedy, ked clovek chce robit nieco, k comu mu ta VS pomoze-cize sa tam nieco nauci, co ho zajima. Ked nekto ide len preto, aby mal titul, tak potom dost casto skonci tak, ako pises-napr. casnik. Titul este nikoho neurobil stastnym.

bielavlcica