DPŠ na Prešovskej univerzite - osobné skúsenosti

lp_lenka
15. júl 2022

Pekný deň želám, zaujímali by ma vaše osobné skúsenosti zo štúdia DPŠ na Prešovskej univerzite, a to konkrétne náročnosť štúdia a učiteľov na študentov. Pýtam sa preto, aby som zistila, či je toto štúdium možné skĺbiť s pracovným a rodinným životom popri dvoch malých drobcoch. Podporu rodiny mám. Pracujem ako sociálna pracovníčka v zariadení, kde poskytujeme sociálne služby rodinám a mladým dospelým v núdzi. V budúcnosti by som, ale chcela prejsť do školstva a učiť odborné predmety na Strednej pedagogickej škole. Ďakujem pekne za vaše postrehy a odporúčania.

klivus
16. júl 2022

@lp_lenka ahoj, chodila som na dpš pred 4rokmi a oproti nasledujúcemu štúdiu špeciálnej pedagogiky, to bola prechádzka ružovou záhradou 😂, pani na študijnom ústretová... najväčšie problémy boli so psychológiou, ale vyučujúca už je na dôchodku, snáď je to ok. Dávnejšie bol aj predmet biológia, ale my sme ho nemali, takže úľava.... študovala som popri 12tkach a malej dcére 🙂 držím palce!

lp_lenka
autor
20. júl 2022

@klivus ďakujem pekne za odpoveď a podporu 😊 smiem ešte zopár otázok na vás mať? Skúšky, zápočty, priebežné hodnotenie, absolvovanie daných predmetov tomu rozumiem, ale ešte by ma zaujímalo záverečné hodnotenie štúdia, ako prebieha, či vôbec nejaké je (je to akoby ďalšia štátnica?), či je jej obsahom len záverečná práca? Čo bolo pre vás ťažšie ak si to teraz porovnáte, didaktika či psychológia? Úprimne nemám v obľube naše typické memorovanie poučiek, atď. radšej ich prenášam do príkladov z praxe, kde a akým spôsobom by som ich vedela využiť, to si aj ľahšie pamätám, myslíte že by mi to u učiteľov prešlo, či? Ďakujem krásne 🙂🙏

klivus
21. júl 2022