Ahojte, prosím neviete mi poradiť,ako by som mohla získať naspäť peniaze za ubytovanie cez booking, keďže v storno podmienkach bolo že prídem o celú sumu? Neexistuje na to nejaký zákon alebo niečo? Ďakujem za pomoc.
@abcmajacba a teda samozrejme môžeš skúsiť požiadať priamo hotel o vrátenie v prípade, že nemôžete vycestovať, prípadne skúsiť požiadať banku o refund, ale tiež to treba zdôvodniť a výsledok neistý.
Ako píše vyššie sissy, objednaním a zaplatením sú súhlasila s podmienkami, takže teraz s tým nič neurobíš. Písala si príspevok na ploche, tam si spomínala, že máte ubytovanie na jún v PL, čiže počkala by som dovtedy. Ak budú otvorené hranice a v PL bude umožnené otvorenie hotelov, tak buď pôjdete alebo bohužiaľ prídete o peniaze, pretože v takom prípade je na tvojom rozhodnutí, že nevycestujete. Ak budú hranice zatvorené alebo ak bude v PL zakázané otvorenie hotelov, tak potom by som to riešila, pretože potom budú objektívne dôvody, kvôli ktorým nemôžeš využiť zaplatenú službu.
My sme mali ísť na Santorini, mali sme 100% storno poplatok. Napísali sme priamo do hotela, bez problémov nam peniaze vrátili do 5 dní. Horšie je to s Pelikanom za letenky. Tam stále bojujeme....
@martinka13 ďakujem, aj my máme letenky kúpené ale v porovnaní za ubytovanie je to malá čiastka, tak to ešte neriešim... 🤷
@martinka13 my máme letenky do Dubaja na 3.6. Kupovali sme priamo cez leteckú spoločnosť, ponúkli nám buď prebookovať na iný termín alebo voucher s platnosťou 12 mesiacov (ak ho nevyužijeme, potom po 12 mesiacoch nám vrátia peniaze). Ale ja sa ani nesnažím, aby nám vrátili peniaze, využijeme voucher hneď ako sa bude dať letieť bez toho, aby sme potom boli v karanténe.
@ivkazba my sme voucher odmietli. Peniaze podľa zákona musia vrátiť. Uvidíme....
@martinka13 lenže zahraničná letecká spoločnosť nepodniká podľa slovenských zákonov. Ale ako píšem, my chceme letieť hneď ako sa bude dať, takže peniaze nepotrebujeme vrátiť.
@ivkazba čo som sa dočítala z rôznych zdrojov, je to tak, ako píšem. Bude to zrejme na dlhšie, ale aj voucher asi tak skoro nebude použiteľný. Uvidíme
Baby a keď je prekážka na strane majiteľa ubytovania a je rezervácia cez booking bez nároku na storno? Ak je do krajiny zakázané cestovať a majiteľ nechce peniaze vrátiť? Netuším akú zmluvu majú majitelia ubytovacích zariadení s booking, ale keďže mne to sprostredkoval booking tak on musí vybaviť vrátenie, nie? Kde sa dá podať prípadne sťažnosť ak by nekomunikovali? Booking je holandská firma, predpokladám, že bude seriózna.
@namornicka AHOJ, ako si vyriešila to storno? Máme rovnaký problém.
@doma1 Keďže od apríla sa situácia zmenila a zrazu sa všetko otvára (aj čo vyzeralo, že sa nebude), vysvitla nádej, že do prímorskej destinácie začiatkom augusta vycestujeme. Majiteľ už nebude mať na svojej strane prekážku, môže nás ubytovať, čiže keď lietadlá budú lietať pôjdeme. Vy ste kedy mali ísť? Možno budete môcť cestovať tiež, teraz sa to v celej Európe uvoľňuje. Ja som si myslela, že covid bude musieť byť na veľmi nízkych číslach aby sa to spustilo, ale vyzerá, že stačí aby bol na ústupe .....
@doma1 samozrejme nič nie je vyhraté, môže sa to znovu sem zaniesť keď povedzme budú lety z UK do Viedne a cez hranice na SK sa už ľudia dostanú, alebo keď Angličanov pustia do dovolenkových destinácií. Ale aj nemusí, to nikto nevie, SARS a MERS (ako neraz Krčméry spomínal) tiež tak po pár mesiacoch odznel. Čiže nik nevie ako to leto bude vyzerať.
@martinka13 My sme tiez mali ist cez booking ale so stornom v 100% na santorini. Hotel nam nevrati peniaze, vraj do 18 mes. sa tam mozeme prist ubytovat /o com pochybujem/... ani letenky cez pelikan a to sme poslali storno leteniek este v marci zaciatkom tusim. Pelikan nereaguje na emaily ani nedvihaju linku. Vy ste ako dopadli?
@nikca_123 ako som písala, ubytko nám vrátili hneď, Pelikan nereaguje na maily. Ale verím, že sa to ešte nejako utrasie. Nevzdali sme to. Tých 18 mesiacov vo Vašom prípade vidím reálne. My plánujeme ísť aj s deckami na Korfu 27.7. Máme kúpené už od januára a nerusime. Držím palce
@martinka13 Dakujem. No my by sme leteli aj v maji, len nam letecka spolocnost zrusila lety. Tazke bolo sa vobec spojit s hotelom a to som tam volala 2 mesiace a vypisovala emaily a bakoniec mi len booking poslal voycher na 18 mesiacov bez debaty... Ale ten Pelikan dufam vrati za tie letenky alebo aspon dvihnu linku, lebo chceme ist pocas leta na to Santorini..
Ja som mala s kamoskou booknute do Danska , v marci , zo Slovenska sa uz lietat nedalo , v Dansku uz bolo vsetko pozatvarane , ale to ich vobec nezaujimalo a to som chcela zmenit len datum pobytu . Na fb je stranka , ludia sa stazuju a radia si , fakt to zalezi len od ubytka , ak sa hotel rozhodne peniaze nevratit , tak booking s tym nic neurobi . Ja to ale tak nenecham a budem pisat staznost .
@namornicka ďakujem Ti za odpoveď, my sme mali letieť 19.6. Hotel nám zamietol vrátiť peniaze. Spojili sme sa s bookingom, a zdá sa, že úspešne.
Ak mas non refundable booking, tak sa mozes aj na hlavu postavit a nespravis s tym nic.
@doma1 a váš hotel oficiálne hostí prijíma? Lebo nám sa môže stať podobné, že španielsko sa otvorí pre turistov ale od nás tam bude zakázané cestovať. Prekážka na koho strane je to potom?
@namornicka neviem, či je oficiálne otvorený (asi nie), ale požiadali sme ich o vrátenie sumy, čo nám teda zamietli. Navrhli zmeniť termín do jedného roka.
A volala si do bookingu? A čo let? Nám zrušili let (cez pelikán)
@doma1 my máme let cez Ryanair z BA letiska, oni tie lety na august nahodené majú, ale pokiaľ sa naše letisko z nariadenia krízového štábu do tejto destinácie neotvorí tak ho zrušia, samozrejme pár dní pred odletom, keďže situácia sa stále mení. Do bookingu som nevolala, lebo zatiaľ im nemám vlastne čo povedať, pretože nikto mi nič nezrušil, celé sa to tvári akože ide sa. Ak sa v Španielsku začne sezóna a ubytká budú fungovať, prenajímateľ nás bude čakať. Ja to budem riešiť ak budem mať konkrétne informácie, ktoré teraz ešte netuší aké budú.
@doma1 neskúsila si napísať na hotel, že tak teda prídeme a akože sa ich pýtať nejaké info ohľadom ubytovania, aby ti oni sami napísali, že nemôžeme vás ubytovať, nemôžete prísť ....... mala by si pre prípadný spor niečo na papieri, že oni nechceli. By si sa sťažovala, že ti hotel odmietol poskytnúť službu, ktorú si mala zajednanú.
@abcmajacba existuje. Že s akými podmienkami si pri uzatvorení zmluvy súhlasila, tak také platia. Sú v ponuke aj ubytovania s bezplatným stornom, stačilo si vybrať. Ak by bolo ubytovanie zrušené zo strany zariadenia / bookingu, vtedy máš samozrejme nárok na vrátenie peňazí. Môžeš sa ešte priamo s hotelom dohodnúť na zmene termínu, v tom zvyknú byť ústretoví.